Luku 5

1 0 0
                                    

Kaikutassu oli juuri tullut taisteluharjoituksista. Pian hän menisi ensimmäiseen kokoontumiseensa. Hän haistoi Myrskytassun suurpuun alla. Hän lähti kävelemään sinne kunnes törmäsi johonkin kissaan.
"Katso eteesi sokea hiirenaivo!", Kultatassu sähähti ja jatkoi matkaansa.
"Se on sokeuden tarkoitus etten näe!", Kaikutassu sähähti takaisin ja jatkoi suurpuulle. Hän kuuli vaimeaa puhetta. Kaikutassu tunnisti Myrskytassun, Lakkatähden, Maitohorsmatassun ja Pelargonitassun hajun.
'Puhuvat varmaan eilisestä.' Hän mietti ja kuunteli mitä he puhuivat.
"Tämän takia kukaan teistä ei pääse kokoontumiseen.", Lakkatähden vaimea ääni kuului ja kaikki hiljenivät.
"Kaikutassu tarvitsee jonkun johon voi luottaa!" Myrskytassu sanoi viimein.
"Hän selvisi eilen itsekkin ilman apua. Eiköhän hän selviä yhdestä kokoontumisesta.", Lakkatähti sanoi rauhallisella äänellä.
"Tämä on todella epäreilua!" Myrskytassu murahti ja tuli suurpuun kolosta ulos.
"Et siis pääse kokoontumiseen?", Kaikutassu siirteli käpäliään.
"En! Todella epäreilua! Minä puolustin itseäni enkä aloittanut yhtään mitään."
"Mutta sinä jatkoit kinastelua Maitohorsmatassun kanssa. Olit osallisena."
"En minä tiennyt että hän hyökkäisi kimppuuni!", Myrskytassu murahti ja lähti pois.
Kaikutassu istui hetken paikoillaan ja aisti Maitohorsmatassun ja Pelargonitassun lähteneen jo pois.
Kaikutassu nuuhkaisi päällikön pesää ja meni sisään.
"Lakkatähti?"
"Kaikutassu! Tule sisään."
Kaikutassu asteli tunnelia pitkin maanalaiseen koloon.
"Mitä asiaa sinulla on?", Lakkatähti kysyi.
"Kai minusta voi tulla soturi sokeudestani huolimatta?", Kaikutassu päästi ulos kysymyksen joka oli vaivannut häntä jo pitkään.
Lakkatähti oli hetken hiljaa.
"En tiedä. Aloitit soturikoulutuksesi eilen, joten on vielä vaikea arvioida mihin pystyt."
Kaikutassu nyökkäsi. "Selvä, kiitos.", hän kiitti ja käveli ulos.
"Kaikutassu! Etsin sinua. Menisitkö poistamaan Aurinkotaivaan punkit?", Toivemielen ääni kuului jostain edestä päin.
"Mutta lähdemme pian kokoontumiseen."
"Tottele mestarisi käskyä.", Toivemieli ynähti ja käveli kissajoukon luo joka oli lähdossä kokoontumiseen.
'Hän ei halua muitten tietävän että kouluttaa sokeaa kissaa.' Kaikutassu huokaisi.
"Mihin sinä olet menossa?", Ukkosklaanin varapäällikkö Lumisilmä kysyi.
"Menen poistamaan Aurinkotaivaan punkit.", Kaikutassu vastasi vilkaisematta taakseen.
"Eihän se käy päinsä! Sinä tulet mukaan ensimmäiseen kokoontumiseesi.", Lumisilmä sanoi päättäväisenä.
"Aurinkotaivaaseen ehtii tulla varmaan tuhansia punkkeja lisää sillä välin.", Kaikutassu kääntyi katsomaan varapäällikköä joka tuntui hätkähtävän.
"Älä katso minua tuolla lailla.", Lumisilmä naurahti ja vaikeni heti.
"En minä näe mitään.", Kaikutassu tuhahti. "Menenkö ottamaan ne punkit vai en?"
"Et mene. Myrskytassu! Mene poistamaan Aurinkotaivaan punkit.", Lumisilmä huusi ja lähti tiehensä.
'Miksi hän haluaa minut kokoontumiseen? Sääliikö hän minua sokeuteni takia?' Kaikutassu ei miettinyt pidemmälle vaan loikki iloisena muitten kissojen luokse.

Soturikissat- Katse tähdissäDonde viven las historias. Descúbrelo ahora