Pilvitassu juoksi hurjaa vauhtia Ukkosklaanin reviirin läpi takaisin Aurinkoklaanin reviirille.
'Se haju... oli todella tuttu.', Pilvitassu pysähtyi matkallansa takaisin.
Hänen muistikuvat vaihtuivat takaisin luolaan jossa kaksi kissaa puhuivat.
'Se oli se Kuutassun hajuinen haju! Miksi Ukkosklaanilainen haisee Kuutassulta?', Pilvitassu mietti ja ajatteli kyyhkynharmaata naarasta.
"Se on se sokea kissa! Todella noloa.", Pilvitassu harmitteli pitkää viiltoa naamassaan. Yhtäkkiä kipu alkoi kirvelemään ja Pilvitassu jatkoi matkaansa.
'Kuutassulta haiseva Ukkosklaanilainen.. joka oli myös siellä luolassa! Onko hän tappanut Kuutassun ja nyt haisee häneltä? Ei.. se olisi mahdotonta. En minä haise oravalta joten miksi hän haisisi Kuutassulta?', Pilvitassu saapui leiriin jossa Töppökorva oli jo hoitamassa muita klaanin kissoja. Hän meni makaamaan parantajanpesän lähelle ja puhdisti naamaansa.
"Pilvitassu! Oletko kunnossa?", Sadekaiku saapui juosten hänen luokseen. Hän henkäisi ja alkoi nuolemaan Pilvitassun haavaa.
"Kuka tämän teki?", Sadekaiku kysyi nuolaisujen välissä ja katseli haavaa lähempää.
"Se sokea kissa", Pilvitassu sanoi vastahakoisesti ja huokaisi. 'Todella noloa.'
"Kaikutassuko?", Sadekaiku kuulosti yllättyneeltä ja pettyneeltä.
"Tunnetko hänet?", Pilvitassu kysyi ja paikansi pienen kävyn Sadekai'un hännän luota.
"Öh.. kuka ei tuntisi häntä. Hän on ainoa kokonaan sokea kissa täällä.", Sadekaiku lopetti lipomisen.
"En minä häntä tunne.", Pilvitassu mumisi ja hyppäsi kävyn luo.
'Missäköhän Kuutassu on?', Pilvitassu mietiskeli käpy kädessään ja kuuli rapinaa sisäänkäynniltä.
Yhtäkkiä ruma, läski ja vanha kissa vieri esiin. Kissa vaikutti kuolleelta
"Kuka tuo on?", Pilvitassu kysyi ja Sadekaiku kääntyi katsomaan.
"Tunkeilija!", hän huusi ja kissat kertyivät ruman kissan ympärille.
YOU ARE READING
Soturikissat- Katse tähdissä
Fantasy>>Yhdestä tulee viisi, neljä yhtä ja yksi omaa polkuansa kävelevä<< Nuoret Ukkosklaanilaiset Kaikutassu, Myrskytassu ja Kultatassu ovat juuri saaneet oppilasnimensä, mutta pian he älytävät että ei ole ihan tavallisia kissoja. Kaikutassu ja Myrskytas...