Kaikutassu mietiskeli hetken kunnes kuuli nuoremman kissan juoksevan lähemmäs puuta.
'Tämä haju on todella tuttu. Ei vaan Aurinkoklaani mutta myös joka haju jonka olen juuri haistanut.'
Kaikutassu kirosi sokeuttaan ja loikkasi oikean pituisen matkan suoraan kissan kimppuun. Naaraskissa sähähti ja vääntelehti surkeasti hänen tassujensa alla.
"Mikä nimesi on?", Kaikutassu hellitti otettaan mutta ei päästänyt kissaa pois.
"Mitä", kissa kysyi hämmentyneenä.
"Kysyin että-"
"Kuulin kyllä. Mutta miksi sinä kysyt tuommoista?", kissa lopetti rimpuilemasta.
"Koska en tiedä kuka olet ja haiset kuvottavan tutulta.", Kaikutassu tuhahti.
"Olen Pil-"
Kaikutassu kiristi taas otteensa ja huitaisi kissaa naamaan. Kissa sähähti ja rimpuili karkuun.
'Se oli helppoa...', Kaikutassu yllättyi iloisena kunnes tunsi kynsien painautuvan hänen kylkiinsä.
Hän lähti vierimään kissan kanssa tapellen.
'Jos olen oikeassa paikassa voin tiputtaa hänet virtaavaan puroon.', Kaikutassu otti riskin ja heittäytyi kauemmas, hyppäsi kissan selkään ja iski kyntensä tämän naamaan. Kaikutassu kieri pientä mäkeä alas ja irrotti otteensa ennen kuin kastuisi. Kissa kumahti veteen ja hänen paksu ja pitkä turkkinsa kastui ja hänen liikkeensä olivat hitaammat.
Kaikutassun tassu jäi kiinni kiveen ja märkä ja painava kissa hyppäsi tämän selkään ja Kaikutassu tunsi kuinka hänen kylkeensä tehtiin pitkä syvä haava. Paino lähti Kaikutassun päältä kun Liitotuuli oli ilmestynyt paikalle ja ottanut soturin vastaksekseen.
"Kiitos", Kaikutassu kuiskasi ja juoksi ulos leiristä. Hän kuuli kuinka kissoja juoksi karkuun.
"Kuutassu ei ole täällä! Perääntykää!", Vasantähti huusi ja pian leirin täytti suuri voihkiminen.
"Se ei kestänyt kauaa.", Myrskytassu ilmestyi hänen viereensä. Hänessä oli veren haju.
"Miten voit sanoa noin? Joku olisi ihan hyvin voinut kuolla, ja sinä harmittelet sitä että et saanut tehtyä muutamaa iskua lisää."
"En minä sitä tarkoittanut! Minä-"
Kipu kulki Kaikutassun läpi ja hänen täytyi mennä makaamaan.
"Kaikutassu!", Myrskytassu kiljaisi.
Uusi kipuaalto lävisti Kaikutassun ja hänen silmänsä painautuivat umpeen.
ESTÁS LEYENDO
Soturikissat- Katse tähdissä
Fantasía>>Yhdestä tulee viisi, neljä yhtä ja yksi omaa polkuansa kävelevä<< Nuoret Ukkosklaanilaiset Kaikutassu, Myrskytassu ja Kultatassu ovat juuri saaneet oppilasnimensä, mutta pian he älytävät että ei ole ihan tavallisia kissoja. Kaikutassu ja Myrskytas...