Luku 20

1 0 0
                                    

Kolme neljäsosa kuuta myöhemmin..
Myrskytassu heräsi tökkimiseen ja näki Kaikutassun hänen vierellään.
"Meillä on kiire. Muistatko mitä kerroin? Täysikuun aikana pitää olla luolassa! Nyt äkkiä!", Kaikutassu kuiskasi äkäisesti ja lähti kipittämään tarpeidentekopaikan salakäytävää kohti.
Myrksytassu juoksi perässä ja pian siskokset kävelivät metsässä.
"En vieläkään ymmärrä miksi meidän pitää mennä jonnekkin luolaan kun olisimme voineet mennä puolen klaanin kanssa kokoukseen näkemään miten Aurinkoklaani voi. Siellä voi syntyä vaikka tappelu! Ei ole helppoa valehdella.", Myrskytassu inisi.
"Minä sinulle tappelut näytän!", Kaikutassu hihkaisi innokkaasti ja hyppäsi Myrskytassun niskaan.
"Hei!", Myrskytassu kiljaisi naurahtaen ja sisaret kierivät juuri luolan suun eteen.
"Selvä. Nyt pitää keskittyä.", Kaikutassu haisteli tunnelin suuta.
"Keskittyminen. Sitähän sinä osaat parhaiten", Myrskytassu mumisi huvittuneena ja lähti Kaikutassun perään luolaan. Hän otti hampaillaan kiinni Kaikutassun hämmästä ja seurasi tätä liukuen alas mäkeä kohti luolaa.
"Seis!", Kaikutassu sihahti yhtäkkiä.
"Mitä-"
"Shh. Tuolla on joku.", Kaikutassu kuiskasi.
Myrskytassu jännittyi ja meni kiinni sisareensa.
Luolaan ilmestyi toinen kissa ja ensimmäinen kissa säikähti ja hypähti hohtavan kristallin eteen niin että Myrskytassu tunnisti Kultatassun.
"Kultatassu?", Myrskytassu ei voinut hillitä hämmästyneisyyttään ja käveli luolaan.
Toinen kissa oli valkoinen naaras.
"Pilvitassu?", Kultatassu kuulosti hämmentyneeltä. Kaikki neljä kissaa seisoivat samassa luolassa.
Valkoinen naaras katseli kattoon.
"Tähdet olivat siis totta. Kissa ei valehdellut.", Pilvitassu ihasteli.
Kultatassu ja Myrskytassu käänsivät katseensa kattoon. Katto oli täynnä erilaisia tähtimuodostelmia.
"Etsi viestejä tähdistä. Pidä katse tähdissä", Kaikutassu toisteli lausetta hiljaa kuiskaillen.

Katse tähdissä
Lakkaturkki kiittää 🤍
Seuraava tarina: Toivottu vieras

Soturikissat- Katse tähdissäWhere stories live. Discover now