Elfovia

149 3 0
                                    

Elfovia sú považované za rôzne typy čarovných duchov v germánskom bájosloví.
V islandskom diele Snorriho Edda sa rozlišujú svetelní elfovia a tmaví elfovia, ale celkovo nordické pramene opisujú elfov rôzne: raz sú to duchovia mŕtvych, inokedy domáci a ochranní duchovia.

Ak by ste sa obyvateľov Islandu opýtali, či veria na elfov, zistili by ste, že viac ako polovica Islanďanov verí na bytosti podobné škriatkom. Potvrdila to aj štúdia Islandskej univerzity z roku 2007, podľa ktorej až 62 percent obyvateľov Islandu verí na existenciu elfov, a nielen to. Aj keď sa to pre mnohých ľudí bude zdať neuveriteľné, elfovia sú aj v dnešnej technologickej dobe neoddeliteľnou súčasťou Islandu a jeho obyvateľov.

Elfovia - skrytý národ na Islande

Skrytí ľudia Islandu
Podľa povestí žijú elfovia na celom Islande, a obyvatelia tohto ostrovného štátu ich poznajú pod pomenovaním Huldufolk, v preklade skrytí ľudia. Islanďania považujú elfov za dobrosrdečné a nápomocné bytosti, napriek tomu, že ich môžu vidieť len deti.
Obyvatelia Islandu, ale aj islandské úrady sa preto snažia s elfmi vychádzať, v opačnom prípade môžu nastať veľké problémy o čom sa mnohí Islanďania už mohli viackrát presvedčiť. Ak totiž ľudia ničia alebo zničia prirodzené životné prostredie elfov, ktorými sú hlavne skaly, stromy alebo vodopády, elfovia sa potom ľuďom pomstia.
Zdá sa vám to neuveriteľné? Pre Islanďanov to je bežná vec.

Veď napríklad len v roku 2013 bolo vďaka skupine aktivistov z Friends of Lava pozastavená stavba diaľnice spájajúca polostrov Alftanes s predmestím Reykjavíku.
Aktivistom sa podarilo zorganizovať tisíce Islanďanov, ktorí podporili boj za ochranu elfov a islandskej prírody.
Viera v elfov je na Islande tak rozšírená, že stavby ciest sú naplánované tak, aby sa vyhýbali skalám a balvanom, v ktorých majú elfovia svoje domovy.
Nečudo, že v Reykjavíku existuje aj elfská škola, na ktorej sa študenti učia odbory týkajúce sa elfov.

Charakteristika

Sú to bytosti z čistého dobra.
Majú krásne špicaté uši, sú oveľa vyšší ako iné rasy a sú nesmrteľní.
V povahe majú spravodlivosť, oddanosť, zmysel pre humor a hlavne túžbu ochraňovať prírodu.
Na krku nosia zvláštne amulety, ktoré im zabezpečujú ochranu pred zlom.
Vládnu všetkým živlom: oheň, voda, vzduch, zem.
Oblečení sú do dlhých takmer priesvitných habitov, ale môžete ich vídať i v koži.
Stali sa prvými inteligentními bytosťami na Zemi.
Luky a šípy používajú, len pre vlastnú obranu.
Ich schopnosťami je rýchle uzdravovanie či výborný zrak do diaľky.
Sú jemní a krehkí.
Hovoria melodickým hlasom.
Hovorí sa o nich, že sú veľmi ľahkomyselní.
Majú radi zábavu a tanec.
Majú vrodenú odolnosť na magické zázemie a spánok.
Pomocou infravidenia, ktoré majú tiež vrodené sa ľahko môžu orientovať v tme.
Vedia dobre zachádzať s lukom a dlhým mečom.

Poznáme niekoľko typov elfov:

Zlatí elfovia

Elfskí ,,aristokrati". Na väčšinu neelfských rás a na divokých elfov sa dívajú ako na menejcenné a barbarské.
Aj napriek tomu s väčšinou dobrých rás vychadzajú. Trpaslíkom sa vyhýbajú. Útočia na temných elfov a orkov.

Mesační elfovia a Divoký elfovia

Bez varovania útočia na temných elfov, orkov a podzemných trpaslíkov. V prípade prekročenia ich teritória neváhajú strielať aj po príslušnikoch ostatných neelfskych rás.
S civilizovanými rasami všeobecne nevychádzajú veľmi dobre.

Lesní elfovia

Dobre vychádzajú so všetkými rasami (vrátane trpaslíkov) okrem temných elfov a otrokov (pri strete s oboma sa málokedy vyhnú ozbrojenému konfliktu), s podzemnými trpaslíkmi sú ochotní vyjednávať.

Temní elfovia (Drowovia)

Absolútna nenávisť s ostatnými typmi elfov - pri akomkoľvek strete je priam nemožné vyhnúť sa násiliu.
Podobné vzťahy majú aj s trpaslíkmi či ľudmi (ľudia majú samozrejme z temných elfov hrôzu, no v prípade že sú v presile neváhujú temných efov povraždiť).
Dobre vychádzajú s podzemnými (temnými ) trpaslíkmi. Ostatné rasy vnímajú ako menejcenné a nevahajú ich zotročiť, ak majú možnosť. Gnomov rešpektujú pre ich technické vedomosti.

Nemecko: Elfe, Elb, Alb
Anglicko: elf, addler
Island: Álfar, Álfa-fólk
Škandinávia: Elle
Švédsko: alv, alf, ako aj älva "ženský elf" alebo "víla"

Ak máte radi Elfov aj drakov k tomu aj rozprávky, doporučujem vám pozrieť si Lego Elves. Pozerala som to ako malá vtedy som tým bola aj posadnutá. 😅😊Ale určite to už väčšina z vás viedela.😉

Mýty a Iegendy Where stories live. Discover now