Luku 7

14 2 1
                                    

"Löysimme hänet metsästä!" ulvoi Susikynsi joka oli johtanut partiota. "Pihkavarjo!" huudahti Myrskytähti. "Mitä teet reviirillämme ja ensinnäkin miksi olet ihana veressä?" jatkoi Myrskytähti. "Epäilemme että hän yritti tappaa Varistassun" sanoi Vinhatuuli. Ruskea naaras oli todella veren peittämä ja hän oli myös naarmuilla. Valoklaanin parantaja oli selvästikin lähtenyt leiristä kun taistelu oli käynnissä. Toisaalta mistä hän tiesi että taistelu oli koskaan tullut tai mennyt? Oliko Viilto ja Valoklaanilla joku liitto? Ruskotassun ajatukset keskeytyivät kun Myrskytähden valitus kuului: "Tänään on vielä täysikuukin!" naaras valitti. Sitten Myrskytähti lähti kävelemään Pyhäkiveä päin, loikkasi sen päälle ja ulvoi tutun kutsuhuudon: "Saapuikin jokainen oman riistansa metsästämään kykenevä Pyhäkivelle klaaninkokoukseen!" hän huusi. "Partio löysi jotain, mikä ei kuulu meille!" hän aloitti. "Pihkavarjo, tule tänne!" Myrskytähti huusi. Pieni ruskea naaras tassutteli Pyhäkiven päälle Myrskytähden viereen. Hän oli haavoilla ja huomasi että Varistassu oli oikeasti yrittänyt taistella naarasta vastaan. "Onko sinulla jotakin sanottavaa?" kysyi Myrskytähti. "Ei! Miksi minut edes raahattiin tänne myyränpesään?" murisi Pihkavarjo. "Selvä, voin varmaan sitten aloittaa!" huusi naaras koko klaanille. "Minä, Myrskytähti epäilen että hän ja Varistassu ovat olleet toistensa kimpussa. Onko tämä totta Pihkavarjo?" kysyi vaalean-harmaa naaras. "Miksi minä teille kertoisin!" tiuskaisi Pihkavarjo. "Vinhatuuli! Käy kysymässä Tyrskyhännältä että onko Varistassu jo valmis puhumaan ja nousemaan ylös" sanoi Myrskytähti Pyhäkiven alla istuvalle varapäällikölle. "Selvä Myrskytähti!" huusi valkoinen kolli. "Hienoa!" vastasi Myrskytähti. Vinhatuuli lähti köpöttelemään parantajan pesälle päin ja meni sitten lehtiverhon läpi sisälle. Hetken kuluttua hän palasi mukanaan Tyrskyhäntä ja Varistassu. Vinhatuuli ja Tyrskyhäntä kannattelivat mustaa kehoa ja kun Varistassu näki Pihkavarjon hän oli aikeissa lähteä heti paikalla pois, mutta hän ei päässyt isompien kerhojen välistä pois. Hänet tuotiin Pyhäkivelle. Myrskytähti supatti hänelle jotakin mutta Ruskotassu oli liian kaukana kuullakseni mitä vaalean-harmaa sanoi mustalle oppilaalle. "Olemme tuoneet Varistassun todistamaan mitä tapahtui!" huusi Myrskytähti. "Olin metsässä saalistamassa, kun hän hyppäsi selkääni ja raapi minut verille. Yritin taistella mutta hävisin ja pyörryin. Sitten en muista enään mitään" naukui Varistassu. "Kiitos, nyt voit mennä takaisin lepäämään. Minä jatkan tästä" sanoi harmaa naaras lempeästi. "Ole hyvä Myrskytähti!" huusi musta kolli lapojensa yli. Hän lähti kävelemään Tyrskyhäntä vierellään parantajan pesää päin.

Oli tullut entistä kylmempi ja riistaa oli vain vähemmän ja vähemmän. Lehtikadonaika oli ihan kohta Vinhaklaanissa. Oli kulunut vain viisi kuuta kun Ruskotassu oli tullut metsään. Hänellä ei ollut yhtään ikävä entistä elämäänsä kotikisuna. Täällä hän tunsi itsensä vapaammaksi ja voimakkaammaksi. Hän oli käynyt joka päivä harjoittelemassa soturiksi Nopsaraidan kanssa. Kohta hän olisi oikea soturi. "Hei Punatassu! Näitkö minne Pihkavarjo vietiin?" kysyi oranssihtava nuori kolli. Juu! Tuon tammen luokse" maukui Punatassu ja viittoi suunnan hännällään. "Kohta on ilta. Ketäköhän Myrskytähti valitsee kokoontumiseen?" jatkoi Punatassu. "En tiedä, mutta he lähtevät varmaan kohta" arveli Ruskotassu. Samassa Piikkitassu juoksi heitä päin huutaen: "Punatassu! Punatassu, tulet minun kanssani koontumiseen!" naukui Piikkikuono, samalla kun katseli halveksuvasti Ruskotassua.

Soturikissaat || Kaiken alku. ✔️Where stories live. Discover now