3.

38 6 13
                                    

Pintu bilik Raena dibuka luas oleh ayahnya, Tuan Kim. Tuan Kim melihat anaknya yang terbaring di hadapan pintu itu. Ya, dia kasihan tetapi kerana dendam, rasa kesian itu terus dilenyapkan. Dia mengeluh berat sambil mencangkung mendekatkan dirinya dengan Raena lalu rambut lembut milik Raena dia usap dengan lembut. "Raena, bangun cepat. Harini, appa bawa kamu jalan-jalan hirup udara yang lebih segar." Ujarnya.

Raena perlahan-lahan bangun sambil menggosok anak matanya menggunakan tangan itu. Wajah ayahnya itu dia lihat dengan wajah yang curiga, "keluar? Appa nak tipu Raena pun agak-agaklah." Balasnya.

"Tak tipulah. Harini, appa akan bebaskan kamu daripada penjara ni." Kata Tuan kim dengan bahasa kiasannya ini. Dia tahu Raena ni seorang yang sedikit yang lambat memahami bahasa kiasan.

Raena mencebit lalu berkata, "appa merepek apa pagi-pagi? Raena okay je la. Apa yang nak bebas-bebas pula ni? Bukannya tahanan." Tuan Kim hanya menggelengkan kepalanya perlahan. Baju baharu yang dia beli khas buat Raena dia letak di peha gadis itu.

"Hadiah dari appa. Dah pergi bersiap cepat! Kita dah lambat tau, princess appa." Katanya tanpa memberitahu dengan terperinci adegan sebenarnya. Raena tanpa membantah terus menuju ke bilik mandi untuk bersiap. Dia tidak kisah apa yang berlaku asalkan dia dapat keluar harini. Tak puas dia keluar dengan Taehyung semalam.

Usai beberapa minit Raena keluar dengan pakaian yang dihadiahkan oleh Tuan Kim. Dia membelek setiap sudut tubuhnya di hadapan cermin yang bersaiz besar itu. "Haish, pakai cantik-cantik ni nak pergi mana? Takkan nak pergi mall or makan pun nak bergaya macam ni? Aish, appa ingat aku ni isteri raja nak pakai macam ni? Lambat lagi." Omelnya sendiri lalu beg tangannya diambil dan terus keliar menuju ke kereta yang sudah adanya Tuan Kim, pemandu dan juga seorang setiausaha bersama seorang pengawal peribadi Tuan kim.

---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

---

Istana Seoul.

Jungkook dipakaikan dengan sepasang suit yang berwarna coklat yang sedikit berwarna merah hati. Tali bow tie juga melingkari di leher Jungkook. Namun, belum sempat bow itu diperketatkan, Jungkook terus memegang sepasang tangan yang lembut yang melingkari lehernya itu. "Can we stay like this forever, Jung Saera."

Saera hanya tersenyum apabila tubuhnya itu terus dipeluk erat oleh sang putera

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Saera hanya tersenyum apabila tubuhnya itu terus dipeluk erat oleh sang putera. Rasa cinta mereka bagaikan sedang mekar. "Putera Jeon, janganlah macam ni. Nanti dayang lain nampak patik dengan tuanku macam mana? Saya ni hanya hamba dan dayang istana, putera Jungkook." Kata Saera lemah. Dia terus menyiapkan kerjanya dengan mengemaskan bow tie di leher Jungkook. "Okay, dah siap. Jom saya bawakan Tuan Muda Taehyung untuk mengiringi tuanku ke dewan santapan." Saera ucapkan dengan sopan lalu tangan Jungkook dilepaskan dengan perlahan tetapi kemas diambil kembali oleh Jungkook. Jungkook memeluk Saera dari belakang dan kedudukan mereka kini semakin rapat. "Tuanku."

"Dah 5 tahun beta tunggu kau, Saera. Sampai bila kita nak macam n?" Soal Jungkook sambil menutup mata. Dia mengeluh berat. Dia memang betul-betul cintakan Saera namun untuk mengrasmikan hubungan mereka amatlah rumit akibat perbezaan darjat antara mereka berdua.

Saera masih lagi mengekalkan senyumannya sambil membalas, "cinta kadang-kadang bukan untuk memiliki dan memeliki tidak bermakna cinta. Saya hanya seorang hamba yang berangan untuk menagihkan cinta Tuanku. Patik amat memahami diri patik dan kedudukan patik yang tak--" kata-katanya mati setelah Jungkook menariknya untuk menghadapnya dan dagu gadis itu dia ambil untuk memandang terus ke anak mata Saera.

"Setaraf? Nonsense. Kau milik aku dan kau cinta mati aku. Macam mana pun caranya, aku akan memiliki kau Saera. Pegang kata-kata aku, Jung Saera. i'm your King and I will make you be my queen of my Kingdom. Mark my word, sayang." Perlahan tubuh Saera dilepaskan dan Jungkook terus keluar daripada kamarnya itu. Sebelum dia keluar, sempat sahaja satu kucupan lembut dia hadiahkan buat sang permaisuri hati. Hadiah itu mampu mencairkan hati Saera dan membuatkan gadis itu tersenyum lebar.

"Make me your queen, Jeon Jungkook."

---------

Raena melihat ke arah luar tingkap. Perkarangan yang mewah itu membulatkan matanya dan meluarkan bukaan mulutnya tapi sepat ditutup oleh sentuhan tangan milik ayahnya. "Raena, behave okay? Kita akan jalan-jalan dekat istana harini. Rumah baru kamu." Ujar Tuan Kim lembut.

"Rumah baru? Apa appa merepek ni? Tadi dalam rumah cakap pasal bebas ni sekarang rumah baru pula. Kenapa? Appa kahwin dengan permaisuri yang dah jadi balu tahun lalu tu ka? Nenek putera mahkota tu?" Soal Raena bertubi-tubi sehingga meletuskan tawa Tuan Kim. "Wae?"

"Aniya. Kita just makan-makan dengan kerabat Jeon. Dia orang nak belanja kita lunch and as a hadiah, permaisuri balu benarkan princess appa ni, jalan-jalan dengan putera Jeon. Best kan?" Kata Tuan Kim. Raena sudahpun mengeluh kerana dia tahu ini bukanlah lawatan rombongan sekolah tetapi ini ialah bisnes antara ayahnya dengan golongan diraja.

Raena terus keluar daripada keretanya. Dia berjalan dahulu sementara Tuan Kim sedang berbual dengan setia usaha diraja di hadapan kereta mereka itu. "Ah! Panasnya harini. Cakap istana tetapi aircond dekat tempat nak jalan pun tak ada." Omel Raena sendiri. Dia berjalan dengan laju tanpa dia sedar dia terlanggar dengan tubuh tegap seseorang. "Auch!"

"Ah!" Jerit seseorang yang sudah pun jatuh mencium tanah. Raena memegang kepalanya yang terhantuk tubuh tegap yang sudah jatuh tadi. "Siapa yang langgar beta tadi?" Katanya namun suaranya tidak didengari apabila dia melihat satu adegan di hadapannya.

"Eh! Taehyung buat apa kat sini?" Soal Raena dengan nada yang gembira. Nampak je Taehyung, terus lega sakit tadi.

Taehyung tersenyum melihat si bunga yang berada di hadapannya. "Aku kan bekerja dekat sini. Setiausaha sulit Putera. Kau pula?"

"Ouh, aku datang sebab putera tulah. Aku datang nak jalan-jalan dengan dia. Appa aku cakap, hadiah dari permaisuri." Kata gadis itu dengan riak polosnya itu.

Taehyung mengerutkan dahinya. Apa maksud Raena ni. Hadiah? "Permaisuri hadiahkan kau lawatan dengan putera? Dia ada cakap apa lagi?"

"Rumah baru." Pendek sahaja yang muncul dari bibir Raena yang membuatkan dada Taehyung bagaikan dihiris dengan senjata yang tajam.

"Kau nak ikut aku jalan-jalan tak." Paksa Taehyung dengan tiba-tiba namun aktivit berborak mereka itu mati setelah ditegur seseorang dari bawah.

"Kau nak bawa dia kemana, Kim Taehyung?" Taehyung terus memandang jejaka di bawah lantai yang sedang cuba bangun itu. Taehyung mendengus geram dengan perlahan tidak mahu didengari oleh jejaka itu mahupun Raena. Yang dia tahu, dia kena bawa Raena keluar dari sini segera.

TBC

HAMBAR BUT YA, KONFLIK WILL COME VERY SOON.

Modern Prince  (JJK)Where stories live. Discover now