'He's gonna break you but you're gonna love him everyday.'
Jungkook tersenyum sambil segelas air dia teguk dengan rakus sekali. Sesekali tawaan besarnya meletus daripada bibirnya memanandakan dia tersangatlah puas akan permainan yang dia sedang bermain sekarang. Kini, bajunya yang segak itu dia lihat di dalam cermin. "Ah, tak sangka aku sendiri yang akan kahwin dengan kau. Such a gentleman, Jeon Jungkook" katanya sendiri.
"Putera Kim Taehyung datan menghadap!" Laung dayang istana dari luar. Taehyung masuk dengan senyuman di pipi walaupun lebam di wajah masih jelas kelihatan.
Taehyung menunduk hormat kepada Jungkook. "Tahniah, tuanku." Katanya dengan nada sindiran.
"Sakit lagi lebam kau?" Soal Jungkook. Taehyung hanya mendiamkan diri. Baju perkahwinan tradisional Jungkook dia kemaskan tanpa memandang Jungkook. "Taehyung, aku minta maaf. Aku cuma marah sangat kau dekat dengan bakal permaisuri aku." Mata Taehyung dia pandang dengan lembut. "Kau tahu aku tak suka pengkhianat kan?"
Kali ini Taehyung pula yang ketawa. "Kau buat lawak eh? Siapa yang khianat siapa sekarang ni? Kau yang rampas Raena dari aku." Sinis Taehyung.
Jungkook mengerutkan dahinya. "Jangan sampai mata kau lagi sebelah aku lebamkan, Taehyung."
Taehyung memakaikan topi tradisional di atas kepala Jungkook sambil berkata, "jangan gunakan dendam sebagai alasan kau. Aku tak nak gaduh dengan kau sebab aku sayang kau Jungkook. Kau tetap macam adik aku." Taehyung lalu keluar daripada kamar rasmi Jungkook. "Jaga dia sebagai permaisuri kau atau aku bawa dia lari lagi. Tapi, kalini kau tak akan dapat cari dia lagi."
"Aku akan seksa dia sampai dia dah tak mampu berlari." Bisik Jungkook sendiri.
........................................................................................................................................................
"Cantik cik muda harini. Untung tau dapat jadi isteri kepada tuanku. Cemburu saya. Hehe." Puji Saera.
Raena hanya tersenyum palsu sambil melihat dirinya di balik cermin besar itu. "Saya cuma nak semua orang bahagia." Kata Raena sambil menutupkan matanya sebentar cuba untuk tenangkan diri. Saera yang mendengar hanya tersenyum sinis. Air matanya juga mengalir ekoran hatinya yang begitu sakit.
'saya tak bahagia, Raena. Awak rampas Jungkook. Dia milik saya seorang dan tiada siapa boleh dapatkan dia jika bukan saya.' Desis hati Saera. Cucuk sanggul bermaterialkan jed hijau itu dipegang kuat oleh Saera kemudian dia angkat tinggi dengan penuh kekuatan. Matanya memerah menunjukkan kebencian dan dia cuba menikam Raena di kepala daripada belakang namun gagal bila pintu kamar Raena dibuka kasar.
"Dayang Jung, apa kau cuba buat dekat Raena aku!" Jerit Taehyung lalu tangan Saera dia pegang dengan kuat sehingga gadis itu menjerit kesakitan.
Raena membuka matanya laju dan melihat ke arah Taehyung. "Taehyung, lepaska Saera! Kau dah gila?" Marah Raena pula.
"Dia cuba tikam kau. Dia yang gilalah." Jawab Taehyung namun pandangan mata Raena membuatkan dia akur lalu tangan Saera dia rentap dengan kasar. "Keluar." Arahnya membuatkan Saera menunduk hormat dan keluar daripada bilik itu.
"Kau buat apa dekat sini? Bahayalah." Raena melihat sekeliling jika ada Jungkook dan orangnya. Cukup dia takut kalau Taehyung di apa-apakan.
Taehyung mila mengemas semua pakaian Raena dan diletakkan ke dalam bagasi. "Kita pergi dari sini. Aku dah sediakan kereta dekat belakang. Sempat lagi nak pergi sebelum majlis."
YOU ARE READING
Modern Prince (JJK)
Fanfiction"WELCOME TO JEON JUNGKOOK'S KINGDOM Selalu orang hanya melihat kerabat diraja pada masa lampau namun kini, akan dibawakan pula latar belakang Seoul, korea yang sudah memaju dan juga cerita Kerabat yang sudah moden. Jeon Jungkook merupakan pewaris b...