"love me like you love her."
Raena menolak badan Taehyung kuat. Dia segera berlari mendapatkan Jungkook di hadapan pintu. Tangan Jungkook dia pegang dengan erat. "Awak percayakan saya kan? Semua benda ni tak betul. Taehyung bergurau je kan?" Jelas Raena sambil melihat Taehyung untuk memberikan penjelasan yang sama. Namun, hampa. Taehyung hanya menundukkan pandangannya dan berdiri statik tanpa sebarang respon.
"Gurau? No." Jungkook ketawa besar dan merentap tangannya dan tangan Raena dengan kasar sekali. "Untuk semua wartawan yang datang dekat sini, beta tak tahu siapa yang laporkan dekat kalian tetapi beta sangat bersyukur sebab dapat melihat kenyataan ini. But please,don't write any article about your 'queen' and her love. Yes, they are officially in love. Sejak kami belum kahwin. So, don't blame them but me. Dah, balik." Kata Jungkook kemudian berlalu pergi meninggalkan mereka di situ.
Raena terkedu dan kaku. Lutunya tiba-tiba menjadi longlai dan jatuh menyembah bumi. Dia tidak henti-henti menangis dengan esakan yang sangat kuat. Dia tidak hiraukan cahaya lensa kamera yang tidak henti-henti menangkap gambarnya. Kemudian, lama kelamaan matanya menjadi kabur dan akhirnya gelap. Badannya lemah dan terus berhenti berfungsi atau lebih mudah difahami, dia terus jatuh pengsan.
"Raena! Wake up!"Laung Taehyung yang segera mendapatkan tubuh Raena. "Sesiapa tolong call pihak hospital diraja Seoul! Palli!" Taehyung menepuk pipi Raena berkali-kali namun dia masih tidak menyedarkan diri. Taehyung mula menangis sambil memeluk Raena. "I'm so sorry. I just want you free."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jungkook meneguk berkali-kali cecair haram itu. Matanya juga mula melilau menunjukkan kesan khayal dan mabuk. Kadangkala dia ketawa dan juga menangis pada masa yang sama. "Saera sayang, aku ni buta kan?" Soalnya sambil melihat Saera yang berada di sebelahnya.
Saera mengerutkan dahinya sehinggakan dua keningnya bercantuman. "Apa maksud tuanku? Patik rasa tuanku baik-baik saja."
"Ish, bukan itu. Hati aku buta menilai bakal permaisuri aku itu. Dia isteri aku tetapi dia bukan milik aku. Bodohnya aku." Kata Jungkook yang mabuk itu.
Saera berdecit dan menjeling tajam ke arah Jungkook. Hatinya panas bila Jungkook mula bercakap tentang Raena. Tangannya ligat membelai rambut dan juga pipi Jungkook. "Tuanku celik di mata dan juga hati. Kalau tidak, tuanku tak akan pilih patik sebagai cinta tuanku. Biarkanlah dia sebab tuanku ada patik untuk curahkan kasih sayang sepenuhnya." Cakap Saera.
Jungkook menggelengkan kepalanya. Dia memeluk erat tubuh Saera sambil menangis teresak-esakkak. "Hiks, tak. Kau lain Saera. Kau kekasih hati aku tapi dia isteri aku." Jungkook kemudian melihat ke arah mata Saera yang juga mula berair, "maafkan aku sebab aku bodoh. Aku bodoh sebab mula mencintai dia juga. Dia, Jeon Raena."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pagi ini istana agak kecoh dengan berita tergempar semalam. Semua pengawal istana sedang menyekat semua wartawan yang cuba masuk untuk menemu ramah Raena. Raena pula, dari tadi berkurung dalam kamar rasminya. Semua lauk tidak dijamahnya. Dibiarkan perutnya kosong sehingga masuk angin.
"Aduh, peningnya kepala aku ini. Omma, kalau omma ada mesti Raena tak macam ni." Rintih Raena sambil memicit-micit kepalanya. Kemudian, pintu kamarnya dibuka dari luar dan kelihatan permaisuri balu diikuti dengan cik muda Jung Saera memasuki ke dalam kamar rasminya. "Omo, tuanku permaisuri balu. Ada apa yang tuanku datang ke kamar saya ini?" Tanya Raena sambil menunduk hormat kepada tuanku permaisuri balu Jeon.
YOU ARE READING
Modern Prince (JJK)
Fanfiction"WELCOME TO JEON JUNGKOOK'S KINGDOM Selalu orang hanya melihat kerabat diraja pada masa lampau namun kini, akan dibawakan pula latar belakang Seoul, korea yang sudah memaju dan juga cerita Kerabat yang sudah moden. Jeon Jungkook merupakan pewaris b...