1. 𝖋𝖊𝖏𝖊𝖟𝖊𝖙

98 10 5
                                    


  A sápadt csillagok fáradt ragyogása még halványabbnak tűnt az égboltot fehéres fényével elárasztó telihold mellett

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

  A sápadt csillagok fáradt ragyogása még halványabbnak tűnt az égboltot fehéres fényével elárasztó telihold mellett. A földet vastagon borító tűlevélszőnyeg a lány lépteinek hangját szinte teljesen elnyelte, ám a mellette haladó ló dobogását bárki meghallhatta volna, aki a közelben járt, igaz, a fenyőkön, a kövek alatt megbúvó siklókon kívül más nem igen merészkedett oda, ezért is burkolózott a táj furcsa, természetellenes csendbe. Ahogy egyre inkább közeledtek a birodalom határát jelentő áthatolhatatlan köd felé, úgy tünedezett el az élet is: fél órával ezelőtt Adeena még hallotta az élelemre leső baglyok huhogását, a farkasok elől menekülni próbáló őzek kétségbeesett rohanását, a tűlevelek között motoszkáló rágcsálókat, ám most saját, s lova szuszogásán kívül csupán a fákat kegyetlenül cibáló szél hangja töltötte meg az erdőt.

Egy pillanatra megtorpant, s a nyereg mögé szíjazott táskában kezdett keresgélni, majd mikor a kezébe akadt a keresett tárgy, azt elővette, s a Hold fényénél nézte annak az ezüst hátlapját, amin szabálytalanul vésett rúnák figyelmeztették használóját arról, hogy az átkozott, s ha tolvaj forgatja a kezében, hamarosan halálát leli. A lány nagyot nyelt, ahogy végigsimított a rúnák érdes felületén. Ő végülis nem lopta el az iránytűt, ami mostohaanyja tulajdona volt, csupán kölcsön vette, míg a boszorkány aludt, amint visszatér, azonnal vissza is adja neki, ám most mindennél nagyobb szüksége volt a kicsiny, mágiával átitatott ezüstdarabra. Mindennek ellenére elmormolt egy imát a mágusok istennőjééhez, Vanyahoz, mivel, ha az átok beteljesült volna, holtan igencsak nehezen érhette volna el a célját, hiszen a boszorkányok hitük szerint haláluk után eggyé válnak az anyafölddel, s így szolgálják az eljövő generációkat, Adeena tervének pedig most kellett megvalósulnia, nem pedig emberöltőkkel később.

A lány mély levegőt vett, utoljára még visszanézett szülőföldjére, a mágusok megtépázott, sokat szenvedett birodalmára Oblionra, felszállt lovára, emelt fővel lépett az ismeretlenbe, ahonnan még senki sem tért vissza, s abban, hogy valaha viszontláthatja ezt a helyet, ő is csak reménykedni tudott, ám tudta, ha nem teszi meg, amit meg kell tennie, amikor a következő Vadászok holdja eljön, a mágusokra még az eddigieknél is sötétebb idők következnek.

*.·:·.☽✧✦✧☾.·:·.*

Ahogy a lány maga mögött hagyta Obliont, a határon túl csak a teljes, mindent átható és kegyetlenül elfoglaló üresség fogadta. Olajlámpást gyújtott, hogy az orránál valamivel messzebb lásson, mert a köd szinte semmit sem engedett át a Hold fényéből, így majdnem teljes sötétség ereszkedett a helyre. A köd mintha megragadott volna minden egyes hangot, s azokat az egész tájon visszhangozva tette volna meg az üres tér birtokosává. A lány az iránytűre pillantva ellenőrizte le, hogy a helyes irányba tart-e. A birodalom határán átlépve az összes iránytű meghibásodott, mivel az istenek korából ott ragadt mágia túlságosan erős volt, s minden ehhez hasonló szerkezetet tönkretett. Nem sokan tudhatták, hogy ez az egy darab miért képez kivételt, de Adeena egyike volt ennek a kevésnek, igaz, ő is csupán egy véletlen miatt tudta meg, miért fordít akkora figyelmet mostohaanyja az egyszerű családi ereklyére.

A Vadászok HoldjaWhere stories live. Discover now