7.Bölüm İlgi Çekmek

412 50 13
                                    

Özel Çağdaş Koleji...

Dudaklarımı büktüm ve umarsızca okul bahçesine ilk adımımı attım. Sicilya'daki okulumu bırakıp geldiğim okul paranın konuştuğu bir ortamdan farksızdı. Aklın değil de maddi düzeylerin kapıştığı bu okulda neyse ki baba parasıyla ilk üçe gireceğim bariz bir gerçekti. Bu nedenle hiç de alçak gönüllü takılamayacaktım.

Babamın dediği kadar vardı. Dışarıdan bakılınca oldukça lüks bir görünüşe sahip olan bu okul akademik olarak da illaki belli bir kalitede olmalıydı. Öğretmen kadrosunun vasat olduğunu sanmıyordum. Bu da benim için güzel bir gelişme olurdu. Burada işim sadece derslerdi ve muhatabım ise öğretmenler. Gerisiyle fazla yüz göz olmak gibi bir planım şimdilik yok. Umarım.

Tabi hislerimin sağlamlığı kadar temenniler noktasında da bir o kadar şanssız olduğumu belirtmek mümkün. Genelde işler çoğu zaman lehime işlemez ve her şey sarpa sarar. Gülümsedim. En azından bir kereliğine mahsus bir temennimde emelime kavuşmam mümkün olmalıydı. Bozuk saat bile günde iki kere doğruyu gösterir misali bir şekilde işler istediğim gibi gitmeliydi. Burada kalış sebebim sadece ufak bir had bildirişti. Lara Ferzan'ın bulunduğu konumu ve sahip olduğu, olabileceği şeyleri insanlara zarif bir şekilde gösterebilmekti. Onun dışında romantik bir sebebe bağlı değilim. Çocukluk arkadaşlarım umurumda değil. Beni zerre sevmeyen ve sürekli aptalca karşılıklar veren sevgili kız kardeşim Lena için de kendimi tüketecek değilim. Babamın ağustos ayında evlenecek olmasıyla fazla ilgilenmiyorum ve ne de olsa onunla aramızda eritilemeyecek büyük buz kütleleri var.

Bahçeyi inceleyerek binaya girdiğimde karşıdan bana doğru gelen Merve görüş açıma girdi. Her zamanki gibi ışıldıyordu. Sanırım onunla diğerlerinden daha yakın olmamın bir sebebi de kendini sevişi ve kendine özen gösterişiydi. Bir insan önce kendine değer vermeliydi. Kendine değer vermeyi başaran insan çevresinde de olumlu yansımalar yaratmayı başarabilirdi.

Kısacası, Merve'yi seviyorum. Burada hiç yoktan 'arkadaş' diyebileceğim nadir insanlardan birisi. Belki de tek kişi.

"Günaydın ve hoş geldin!" Gülümsedim. "Sana da canım." Ufak bir sarılışın ardından bir elini eteğinin cebine yerleştirdi ve tebessüm etti. "Sana okulu gezdirmemi ister misin?" Kafamı iki yana salladım. "Yok, almayayım." Omuz silkti. "Öyleyse sınıfa geçelim. Aynı sınıfta olmamız sevindirici oldu." Dudaklarımı büktüm. "Yani, fena sayılmaz."

İkimiz merdivenlerden çıkmaya başladığımızda Merve konuşmaya başladı. Sınıftan bahsetmeye başlamıştı. Bir elim tek omzumda asılı duran çantamın kayışındayken dikkatimi ona verdim.

"Sınıfımız biraz agresiftir. Bunu bilmende fayda var. Yani birisi laf falan atarsa fazla takılma."

Tek kaşımı kaldırdım. "Kaosu severim." Kafasını iki yana salladı. "Yani bizimkiler ve Kıraçlar aynı sınıfta. Bu kimi zaman çok gerginliğe yol açar. Özellikle Bahadır ve Alpaslan yürüyen bomba gibidirler."

Demek düştüğüm sınıf gerçekten de tam bir kaos ortamıydı. Güzel. Günlerim sıkıcı geçmeyecek. Sabahları evden çıkmadan önce yanıma biraz fazladan atıştırmalık alsam iyi olacak. Kavga falan olursa izlerken atıştırmak kulağa eğlenceli geliyor.

Boğazımı temizledim. "Kıraçlar derken kimleri kastediyorsun? Yani Alpaslan'ı biliyorum ama diğerleri kim?" Gözlerini devirdi. "Asrın ve Kaan. Onun yakın arkadaşıdırlar. Üç silahşorlar hep birlikte takılır. Sadece Asrın bazen yanlarından ayrılır." Kaan'ın ismini daha önce duymuştum. Müzayede gecesi otoparkta Alpaslan onunla hararetli bir şekilde telefonda konuşmuştu. Kaşlarımı çattım.

"Asrın neden yanlarından ayrılır?" Merdivenleri çıkma işi bitip koridorda yürümeye başladığımızda Merve'ye baktım. Bana baygınca baktı. "Esila ile vakit geçirir." Kaşlarım havalandı. "Esila ile mi? Onunla ne işi var ki?" Gözlerini devirdi. "İkisi birlikteler. Birkaç aydır." İstemsizce alayla güldüm. Her ne kadar uzun zamandır buralarda olmasam da Esila'yı tanıyordum. O... O biraz masumdu. Yani pek de kötü çocuklarla işi olacak birisini çağrıştırmıyordu. Üstelik birlikte büyüdüğü insanlarla iyi anlaşmayan birisiyle çıkmak cesur hareketti. İlgimi çekmişti.

11 SERİSİ: ATEŞ (+18)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin