Sonunda okul açılıyordu.Malzemelerini daha bir hafta öncesinden hazırlamıştı.Bu yüzden geç kalmadan istasyona ulaşmışlardı.Anne ve babasına son kez sarılıp trene bindi.Kendine bir vagon buldu ve yerleti.Acaba arkadaş bulabilecek miydi?Bu sorunun yanıtı çok geçmeden geldi.
"Hey! Sana diyorum,baksana!"
Galiba düşüncelerine kendini çok kaptırmıştı ki kapının önündeki çocuğu daha yeni fark etmişti.
"E-efendim?"
"Buraya oturabilir miyiz diye soracaktım"
"Başkası da mı var?"
"Evet,beyefendi tüm eşyalarını bana taşıttı,artık cevap versen diyorum çünkü bu şeyleri daha fazla taşıyamayacağım."
"A t-tabii oturabilirsin."
"Ohh çok yorulmuşum.Bana baksana niye öyle bakıyosun sen tipimde bi sorun mu var?"
"N-ne? h-hayır tabii ki yok ben,şeyy,dalmışım da..."
"Eh,iyi öyleyse."
Biraz kafası karışmıştı doğrusu.Karşısında oturan çocuk sanki tanışıyorlarmış gibi rahat bir biçimde konuşmuştu onunla.Ve biraz değişik bir tarzı vardı.
"Eee adımı sormayacak mısın?"
Bu soruyla kendine geldi.Sanırım çocuk arkadaş olmak istiyordu.Kendine kızdı çünkü gerçekten de adını sormayı akıl edememişti.
"Özür dilerim,unuttum.Ama adını gerçekten de merak ediyorum."
"Çok dalgın birisin anlaşılan.Neyse ben Sirius.ya sen?"
"Ben de Remus.Tanıştığıma memnun oldum."
"Güzel sohbetinizi böldüğüm için üzgünüm ama bana oturacak yer bırakmamışsınız!"
Kapıda siyah saçlı ve gözlüklü bir çocuk duruyordu.Sanırım Sirius'un arkadaşıydı bu.
"Öyle bakacağınıza yer açsanıza."
Sirius gözünü devirerek "Kes sesini" dedi.Sonra Remus'a döndü.
"Bu da bizim James.Kendisinin hizmetçisiyiz sanıyor."
"Hiç de bile!"
Remus güldü,yeni arkadaşlarını gerçekten sevmişti.
"Eee senin adın neydi?"
"Remus"
"Eh, pek de havalı bir isim sayılmaz doğrusu.Soyadın neydi,bir de onu deneyelim."
"Lupin"
"O zaman aramıza hoş geldin Lupin!"
Tam o anda bir gürültü duyuldu.Herkes vagonlarından kafalarını uzatmış bakıyordu.Kısa boylu tombul bir çocuk koca bavuluyla beraber yere yığılmıştı.Arka tarafa bakan Lupin,kıs kıs gülen bir grup 3. sınıf öğrencisi gördü.James,Sirius ve Lupin çocuğun yanına gidip onu ayağa kaldırdılar.Sirius bavulda büyük harflerle yazan isme bakıp "Bizim vagonda biraz daha yer var sanırım,Peter" dedi.