19- Confessed

3.2K 76 2
                                    

Dah nak dekat seminggu setengah Khai pergi Japan. Aman lah jugak hidup aku. Takdela nak dengar dia whining hari-hari.

"Princess"
"Princessss".
"Princess, sini lahhh".

Geli + serabut. Sumpah!

Oh, Shah and Mia dah balik seminggu lepas. Katanya, nanti nak pergi kerja. Tapi, persoalan yang masih tidak terjawab adalah, siapa yang suruh diorang datang kesini? Khai ke? Entahlah.

Tapi, ada lah jugak rasa bosan tu. Yela, dah duduk sorang-sorang. Nak main dengan siapa kan?

Tok... Tok... Tok...

Pintu rumah ku diketuk. Aku yang kebetulan sedang membacuh air anggur itu berpaling dan perlahan-lahan menuju ke arah pintu itu untuk membukanya.

...

"Mak, ayah". Aku berkata apabila melihat dua manusia berharga itu berdiri di hadapan pintu rumah aku.

Entah macam mana diorang datang pon aku tak tahu. Dari mana diorang dapat alamat rumah ni, lagi lah aku tak tahu.

Tapi, tamparan hebat yang aku dapat daripada ayah apabila pandangannya terarah ke perut boyot ku.

"ANAK SIAPA YANG KAU KANDUNGKAN TU?!". Bergema suara ayah, memenuhi ruang hadapan rumah itu.

"Kenapa Puteri buat mak macam ni?". Emak sudah berlinangan air mata di hadapan itu.

"Patut lah kau dah lama tak balik kampung. Ada jantan rupanya dekat sini! Dasar anak tak guna! Jangan kau jejak lagi kaki kau kat rumah aku!". Ayah menengking ku bertubi-tubi di hadapan muka ku sendiri.

"Mak, ayah. Dengar-lah... penjelasan Puteri dulu". Aku sudah tersedu-sedan menangis situ.

"Siapa ayah kau? Jangan panggil aku 'ayah' lagi! Aku takde anak kotor macam kau! Dah, jom balik". Ayah menarik tangan emak dan membawanya pulang. Meninggalkan aku sendiri, terduduk sambil air mata turun membasahi pipi di situ.

"Dia... dia suami... Puteri". Aku menyandarkan kepala ku ke frame pintu itu.

...

Aku duduk di atas buaian yang ada di taman kecil di luar rumah itu sambil kepala ku disandarkan ke pegangan buai itu. Aku menghayun buaian itu dengan perlahan-lahan sambil menyesali kesemua keputusan hidup ku.

And i wiped my tears when i heard his voice.

"Princess! Im home!".

Awalnya dia balik?

"Princess?". Dia mencari ku di kawasan hadapan rumah apabila melihat pintu itu terbuka.

Dan akhir nya, dia sampai di hadapan ku.

"Fuh, penat cari kau". Dia mengambil tempat duduknya di sebelah ku.

"Baby, papa rindu baby". Dia mengusap-ngusap perut ku.

"Rindu mama jugak". He looked deep into my eyes before kissing my cheek and i wiped it off.

Tiba-tiba dia membuat wajah pelik.

"Kenapa rasa masin?".

"Eee! Awak rasa pipi saya ke?". Aku menampar lengannya.

"Aduh! Takdela. Kan kiss, bibir aku kena lah pipi kau. Jangan lah fikir bukan-bukan".

"Huh!".

"Kau nangis ke?".

Persoalannya membuatkan aku kaku, tak bergerak.

"N-no".

"Don't lie to me. I know you better".

Aku mengambil masa yang agak lama untuk membuka mulut.

[BOOK 1] PUTERI KHAIRINA ||©Where stories live. Discover now