a/n: please listen to the song above while reading this chapter. i bet you'll cry cuz i did.
khairina point of view:
One day before the due date...
Aku menggosok-gosok perlahan perut ku yang sudah semacam tembikai itu. Ada tempoh sehari lagi sebelum due date aku.
"Baby, kenapa baby buat mama macam ni?".
Aku bercakap seorang diri dengan bayi ku itu tatkala, aku terasa perasaan yang pelik. Tak lah pelik sangat sebenarnya. Just yeah-, a little bit missing him. Padahal, dia ada je kat bilik sebelah.
Aku bangun daripada katil ku dan menuju ke biliknya.
Pintu diketuk.
"Masuk lah".
Aku kemudiannya membuka pintu itu perlahan-lahan dan melangkah masuk ke dalam biliknya.
"Nak apa?".
Seperti biasalah, aku tidak akan menjawab. Sebaliknya, terus naik ke atas katil nya dan berselimut, menantikan pelukannya.
Bukan aku okay! Baby ni.
"Oh, you want this?". Dia menarik kepala ku mendekatinya dan memeluk badan kecil ku.
I snuggled my face into his chess.
"Yakin ke ni baby yang nak? Ke mama yang nak ni?". Dia bertanya ketika merasa tangan ku kemas memeluk pinggangnya.
"Baby okay. Takde masa saya nak peluk awak macam ni".
"Yela, princess". He then kiss me on my forehead.
Sejurus sahaja ciuman itu dilepaskan, terus sahaja aku merasakan sakit yang mencucuk-cucuk di bahagian perut ku.
"Khai... aduh!". Aku mengaduh kesakitan di situ.
Tiba-tiba katil itu menjadi basah dek kerana air ketuban yang sudah pecah di situ.
"Eh, kau okay tak ni?".
"Air... air ketuban dah pecah". Aku berkata-kata dalam menahan kesakitan.
Lantas dia mencapai kunci kereta untuk menbawa ku ke hospital.
...
khairin point of view:
Aku terpaksa meninggalkan Khairina seorang diri di hospital dan bergegas ke pejabat untuk memaklumkan yang aku tak dapat ke Jepun esok.
Kerana dipandu dengan kelajuan yang agak tinggi kerana aku tidak sanggup untuk meninggalkan Khairina seorang diri lama-lama.
Kalau wakil company Japan tu tak datang sendiri office aku, boleh je aku call Sabrina untuk batalkan appoinment tu. Tapi, wakil company diorang memang nak jumpa aku. So, aku dengan tak bersiap sepenuhnya ni, pergilah dalam keadaan yang tergesa-gesa ke sana. Dan dengan hati yang masih merisaukan keadaan Khairina di hospital.
Aku meneruskan pemanduan ku sehingga tidak perasaan aku lampu isyarat yang sudah bertukar menjadi merah.
Kereta ku terus dipecut laju dan...
Pong!!!
Sebuah kereta yang juga dalam keadaan laju melanggar kereta ku sehingga kereta ku terseret bersama kereta itu lebih kurang 15 meter.
Sejurus selepas itu, pandangan ku terus menjadi gelap. Terasa cecair panas mengalir keluar daripada luka di kepala ku, hidung ku dan luka-luka dibahagian kaki ku. Sudah tidak terasa lagi keberadaan kaki ku di tempat nya.
YOU ARE READING
[BOOK 1] PUTERI KHAIRINA ||©
Romans[PUTERI KHAIRINA The Series] Puteri Khairina Amirul Khairin One of the most regretful love story I've written. Hidup seorang gadis suci bernama Puteri Khairina bertukar 360 darjah apabila dia menjadi mangsa tikaman belakang kawan baiknya sendiri...