9- Abusive

4.6K 106 10
                                    

Seminggu kemudian,

Rasa bersalah mula bersarang di hati ku. Bukan rasa bersalah sebab tinggalkan Khai sorang-sorang, tapi sebab aku dah tinggal seminggu di rumah Shah dan keluarga dia. Aku rasa, aku macam menyusahkan dia.

Khai?

Sikit pon aku tak kisah pasal dia.

Kenapa?

Sebab dia tak pernah kisah pasal aku. Seminggu aku menghilangkan diri, sikit pon dia tak cuba nak cari. Yela, aku cuma perempuan simpanan di mata dia. Perempuan yang bakal dijadikan patung pemuas nafsu dia tu.

...

Aku membasuh pinggan-mangkuk yang ada di dalam singki di rumah itu walaupun tindakan aku itu sudah dilarang keras oleh Umi Qaseh. Nama ibu Shah. Katanya, aku ni tetamu, tak boleh lah nak buat kerja-kerja rumah dia. Tapi, aku ni rasa dah bebankan diorang. So, aku patut tolong diorang.

Aku mengelap bekasan air yang terlekat di dahi ku itu.

"Satu je lagi".

Aku meletakkan pinggan yang telah dicuci itu dan mengambil sebuah gelas terakhir yang berada di dalam singki itu.

Aku meletakkan sedikit sabun basuh pinggan ke atas span dan melumurkannya ke seluruh bahagian gelas yang agak tinggi itu lalu mencucinya dengan air bersih.

Gelas itu kemudiannya, aku letakkan di atas tempat penyangkut gelas yang ada berdekatan dengan singki itu.

Sebelum sempat aku memusingkan badan ku, terasa ada tangan kasar yang memeluk ku pinggang ku.

"Shah!". Aku terjerit kecil memikirkan yang itu mungkin Shah.

"Lets go home, doll".

Terkejut  aku dibuatnya mendengar suara itu.

Khairin?
Macam mana dia tahu aku ada kat sini?

"Macam mana awak-".

"Sorry Khairina, Shah terpaksa bagitahu". Shah memotong percakapan ku daripada belakang membuatkan aku semakin terkejut.

"Apa maksud awak, Shah?".

Flashback... (shah point of view:)

"Yes, boss. Kenapa panggil saya?".

Aku bertanya kepada lelaki yang duduk membelakangi ku di atas kerusi kerjanya itu.

"Kau kenal dia?".

Lelaki itu memusingkan badannya, menghadap ku dan menghulurkan telefon pintarnya kepada ku.

Aku mengambilnya dan ternyata skrin telefonnya memaparkan gambar seorang wanita berhoodie putih dan berlegging hitam.

Aku sangat mengenali wanita itu.

" Kenal boss". Aku menundukkan muka ku.

"How? And where the f*ck is she?". He slammed the table dan melihat aku dengan matanya yang memerah.

End flasback... (end shah point of view)

"Sorry Khairina. Sebenarnya, Shah kerja dengan Khai. Khai ada tanya haritu pasal Khairina. Shah tak pandai nak menipu. Shah mintak maaf sangat-sangat". Dia melihat aku dengan muka sayunya.

"Takpe, Shah. Terima kasih sebab sudi tumpangkan saya dekat rumah ni. Nanti, bila Umi Qaseh dah balik, tolong kirimkan salam Khairina untuk dia tau". Aku tersenyum tawar.

Air mata ku mengalir. Mengetahui yang aku bakal pulang semula ke 'neraka dunia' itu.

...

"Sit on the bed. I won't be mad, i promise". Aku memicit-micit dahinya sambil berulang-alik di hadapan ku yang sudah duduk di sisi katilnya itu.

[BOOK 1] PUTERI KHAIRINA ||©Where stories live. Discover now