15- Day 10, Capboy, Ex

3.7K 82 21
                                    

Day 10...

Sepuluh hari berlalu semenjak dia melafazkan janjinya untuk berubah. Sepuluh hari jugak lah dia melayan aku seperti isteri selayaknya.

Tapi aku?

Aku masih susah untuk mempercayai dia. Mungkin beberapa orang akan berfikir yang aku ni overrated but-, from the start till the end, i f*cking hate him. Dan aku bersumpah, aku takkan pernah jatuh cinta dengan dia.

...

Aku memulaka hari ku ini dengan melakukan sedikit kerja-kerja membersihkan rumah. Maklumlah, hujung minggu.

Eleh, kalau tak hujung minggu pon, aku tak buat apa-apa jugak.

Aku mengelap peluh-peluh yang mengalir di dahi ku ketika asyik mengemop lantai rumah yang tersangatlah luas itu. Penat dho! Lagi-lagi lah aku puasa ganti harini.

"Nah, air". Dia menghulurkan tumbler bersama straw bewarna pink ke hadapan ku.

"Saya puasa". Aku menjelingnya tajam sebelum menyambung kerja-kerja mengelap lantai ruang tamu itu.

"Lah, kenapa tak cakap? Meh sini, biar aku pulak mop". Dia meletakka tumbler itu ke atas meja kopi di situ dan merampas batang mop itu daripada tangan ku.

Aku berdiri tegak untuk membetulkan pinggang ku.

Krupp, Krapp...

Bunyi tulang temulang yang dibetulkan.

Aku berjalan sedikit laju di atas lantai yang masih basah itu menyebabkan badan ku hampir jatuh menyembah tanah.

Tapi...

Sepasang tangan miliknya menyambung badan ku dan mengelakkan aku daripada terjatuh.

Matanya tepat memandang ke dalam mata ku.

He pecked my lips before letting go of me.

"Hati-hati". Dia berpesan lalu menyambung kerjanya.

Pam!

Aku menampar perlahan bahagian belakang badannya.

"Sakit lah, princess". Dia mengerutkan mukanya.

"Suka hati je nak kiss kan? Kalau batal puasa saya tadi macam mana? Awak nak tolong gantikan ke? Saya ada 5 hari lagi belum berganti ni. Nak ke?". Dia terdiam mendengar aku yang jarang membebel itu, membebel.

"Tak nak kan? Kalau tak nak, duduk diam-diam. Bukannya nak sakitkan hati orang je. Faham tak?". Aku merampas mop itu kembali dan menghentaknya ke atas lantai.

Dia kelihatan meraup wajahnya.

...

"Princess, tak batal lagi kan puasa kau?". Dia bertanya di sebalik pintu bilik ku itu.

Masuk je kalini, dah 28 kali dia menanyakan soalan yang sama. Tetap sahaja aku berdiam diri, enggan memberi jawapan.

Sebenarnya, aku pon tak tahu jawapan dia.

"Princess, answer me". Suaranya betul-betul berada di luar pintu itu.

"Ish! Tak tahu!". Aku membuka pintu itu dengan kasar dan badannya terjatuh ke lantai menyebabkan kepalanya terhantuk, sakit.

"Aduh!".

"Ha, duduk lah depan pintu orang lain lagi lain kali. Biar jatuh lagi, then mati. Kan senang". Dia menarik lengan ku sehingga aku terduduk di sampingnya yang sedang berbaring di lantai itu.

"Princess, tak elok lah cakap macam tu".

"Dulu, awak ada tapis dulu apa yang awak nak cakap dengan saya? Tak kan. So, you get what you pay, sir".

[BOOK 1] PUTERI KHAIRINA ||©Where stories live. Discover now