YALAN

31 14 6
                                    

Yalan öyle bir şüphe katar ki insanın içine, birinin bir defa yalanını gören o kişinin bin tane doğrusunu gözden geçirir hale gelir. Bu sorgulayış dünyada çekilecek en büyük dertlerden biridir.

Yalan söyleyen birini bekleyen tehlike zannettiğinden çok daha büyüktür. Çünkü asıl önemli olan onun kimseyi söylediği yalanlara inandırıp inandıramaması değildir. Asıl önemli olan yalan söyleyen kişinin hiçbir kişiye inanamayacak olmasıdır.

Aslında üzüldüğüm şey bana yalan söylemen değildir. Asıl üzüldüğüm şey, seni kaybedişimdi. Çünkü artık sana asla inanamam. Ne kadar uğraşsam da baş köşede olduğun bu kalpte artık sana yer ayıramam.

Bu da benim kaderimmiş. Yalan söyledi ama ne güzel söyledi. Kalbim her ağzından çıkan sözüne deli gibi inanmak istedi. Suç benim inandığım için. Bir yalanın tüm ömür boyu süremeyeceğini unuttuğum için.

Yapma işte! Yalanın kör kuyusunda çırpınacağına bırak hakikatlerin dikenleri batsın yüreğine. Yalanın dikenleri çok daha fazla acıtacak yoksa canını. Hem de bir anlık değil bir ömür boyu.

Unuttuğun bir nokta var. Yalanlarla istediğin amaçlara ulaşabilirsin. İstediğin kapıları açabilir, ulaşmak istediklerine kolayca erişebilirsin. Yalanın kötü tarafıysa o gittiğin yerlerde canın yanarsa işte o zaman söylediğin yalanlarla asla geri dönemezsin.

Hani bazı şeyler vardır hayatta, geldikleri yerde olan güzel şeyleri yok ederler. Yalan da onlardan biridir işte. Geldiği yerde iyilikten, güvenden ve sadakatten iz bırakmazlar. En güzel ve anlamlı duyguları yok edip, insanları içi boş bir et yığını halinde bırakırlar.

VAVEYLA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin