1 ֍ Kaligas

82 12 3
                                    

Evrenler arası yolculuğun gizemi sizi yavaş yavaş kendinizden geçirecek...

Hazırsanız,

İyi okumalar...

Evren 5

Kaligas'ı gördüğünü söylerse, neler olabileceğini, başına ne gibi dertler açılacağını düşünüyordu. Kahvesinden bir yudum çekti. Her zamankinden daha bir acımsı, daha bir sıcak geldi o anda. Yanan dilini serinletmek için dişlerinin arasından süzerek çektiği havanın bir anlık içini rahatlatması yetmedi; kahve ile birlikte içtiği buzlu sudan aldı bir yudum. Büyük keyif alıyordu bundan, bir yudum kahve ve hemen ardından buzlu su. Uzun uzadıya sevmezdi öyle kahve keyfini. Buzlar erimeden başlardı seremonisi, buzlar eridiğinde ise son yudumları da tamamlanmış olurdu. Garipseyenler olsa da, annesi vardı bu seremoninin içinde.

Evren 21

7 milyar yıl önce, üç evren ötede, do4.si3 kutsal seremonisine her günkü sıradanlığında başlamıştı. Kendini oluşturan ana bileşenlerinden dört do'nun, eşkenar dörtgenin ana sütunları halinde dört köşeye yerleşmesi ile birlikte, si'ler de hemen birbirine komşu olacak şekilde sütunların arasına duvarlarını örerdi. Kutsanmanın yönü ise, tüm evrenlerin başlangıcı ve sonu olan Nihilo'nun, kalan dördüncü duvarı oluşturmasıyla yörüngeye oturmuş olurdu.

Kutsal seremoni tam sıfır anında başlıyordu dosi'nin evreninde. Herkes tam sıfır anında kodlandığı şifresini oluşturur ve hiçlik kendini deşifre ederdi. Denge kurulumu tamamlanır, evren kendini yeniler ve sıfırlardı. Hiçliğin, kendini yeniden doğurduğu sancısız bir diriliş ruhu sunması, herkesi birbirine kenetleyen andı.

Dosi, yine her günkü gibi rutin işlerine başladı seremonisi bitince. Depoda görevliydi; depoya giren ve sevk edilen tüm her şeyden o sorumluydu. Sonsuz sayıda sevkiyat oluyordu her gün. Dosi, fabrikadan depoya gelen her şeyin kusursuz şekilde depoya gelişini kontrol eder ve kusursuz şekilde sevk edilmesini sağlar; bundan da büyük keyif alırdı. Işık hızıyla önünden geçen "kemi"ler kusursuz olmak zorundaydı. Evren-21'in varlık amacı olan ve kendi geleceğini garanti eden yegane üründü kemi. Fabrikada kemi'lerin üretiminden sorumlu kişinin işi gerçekten çok zordu. İzlerken nasıl kolayca yaptığına şaşıyordu Dosi. Bu arada depoya gelen kemi'lerin kontrolünü kaçırmıyor olsa da, üretimden gelen kusursuzluğu düşündükçe hiçbir endişe duymuyordu. Depodan sorumlu olmaktan mutluydu; üretim kısmı ise onu korkutuyordu niyeyse. "Nasıl bir kusursuzluk?" diye geçirdi içinden sevk raporunu 13'üncü evrene gönderdiğinde.

Dosi, Si sülalesinin en genciydi. 96.000 yıl önce annesi Misi ve babası Dola, onu kutsal seremoni ile Kemi evreni için kritik bir görev olan depoya gönderdiğinde; henüz yeni doğmuş ve bu kritik görevi üstlenmesini endişe ile eleştirenler olmuştu. Bunların arasında en yıpratıcı olanı Rela'nın söyledikleri idi. Net olarak hatırlıyordu kelimesi kelimesine Rela'nın sözlerini.

"Süper korelasyon yöntemi, yeni doğmuş bir Kemi'li için çok üst bir görev! Olası hatalar milyarlarca yıl sonra ortaya çıkabilir. Ve bunun sonuçları evrenimizin evrimine sabotaj olur!"

Dosi, Rela'nın korktuğunun gerçekleşmemesi için süper korelasyon depo sistemini kusursuz yapıyordu. Aslında bu uyarının en başta yapılmış olması onun çok daha dikkatli çalışmasını sağlıyor, daha bir şevkle ve istekle göreve sarılmasına destek oluyor, anne babasının ona olan güvenini sarsmamak için çabalıyordu. Rela korku ve endişesinde haksız sayılmazdı. Depoya ışık hızıyla gelen her kemi, aynı anda eş zamanlı çıkış yapıyordu. Kuantum sistematiği işliyordu depo hareketlerinde. Kemiler 13'üncü Evrene ulaştığında, olası hataların hemen ortaya çıkmayıp, tüm evrene yayılabileceğini ve olumsuz etkileri olabileceğini biliyordu. Bu durum Dosi'ye her ne kadar biraz korku veriyor olsa bile, kemilerin üretiminden sorumlu Mila'ya olan güveni, içini rahatlatıyordu.

KUTSAL DÖNGÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin