30) Festen er over

10.8K 423 125
                                    

Gjennom Emmas øyne

Hodepinen var helt uutholdelig. Aldri før hadde jeg hatt så vondt før. Vel, hvis vi ser bort i fra den gangen jeg ble slått i trynet. Lyset fra badet var enda sterkere enn det pleide å være, det var et sekund at jeg lurte på om jeg burde hente solbrillene. Egentlig var jeg på vei til det, men da måtte jeg gå ned trappen en gang mer enn nødvendig, og det var jeg ikke i humør til. 

Jeg gikk inn i dusjen, vannet var skrudd på litt varmere enn det jeg pleide. Mens jeg vasket meg og ordnet meg, tenkte jeg på gårsdagen. At jeg endelig samlet opp mot til å fortelle Daniel at jeg likte han, han som klinte med en annen, Fillip og til slutt hvordan jeg hadde gått fra han.

Det føltes godt. Men samtidig var det en skikkelig crappy følelse. Dagen i går var ikke særlig vellykket. Men med Daniel i bildet hvordan kan den noen gang bli det. 

Jeg tok meg til hodet, herregud så vondt det gjorde. Da jeg gikk ut av dusjen og tullet håndkleet rundt meg, så jeg meg i speilet. Lente meg over vasken og studerte kulen jeg hadde i pannen.

Hvorfor måtte jeg absolutt skalle hodet i døren i dag?! 

Jeg tok litt på kulen, "Owie." Sutret jeg. Dumme dør. Hvorfor var den plassert der? Jeg ante fred og ingen fare da jeg stod opp, følte meg ganske bra, (situasjonen tatt i betraktning) så kommer døren og er i veien.

Rude. 

Jeg fikk kledd på meg og semi-tørket håret. Så gikk jeg ned på kjøkkenet hvor jeg fant Bendik og Johannes sittende ved bordet og spille kort. Eller, vel, de spilte kanskje ikke. Kortene lå strødd utover og Johannes hadde 3 kort i hånden som han studerte nøye. Bendik satt å så inn i ovnen som stod på.

"Hva skjer?" Spurte jeg mens jeg gikk for å hente en ertepose fra fryseren. 

"Vi spille Fisk!" Svarte Bendik med et stort glis. 

"Hva er det for noe?" Jeg rynket på pannen. Fisk? Nope, aldri hørt om.

"Vi fant det på." Denne gangen var det Johannes. Jeg stod ved kjøkkenbenken med erteposen til pannen mens jeg så på at de spilte. Gee, jeg trenger en ny hobby. Så ringte mobilen min, 

"Hallo?" Svarte jeg.

"Du, det er noe jeg må snakke med deg om." 

"Jøss, hei til deg også Marius." 

"Ja, hei. Du vet på festen i går?" 

"Ja?" Jeg kjente at nysgjerrigheten dukket opp. Jeg tok med meg erteposen min og gikk ut i stuen og satte meg ned i sofaen. 

"Hva faen skjedde?" 

"Med hva?" Selvom jeg hadde en aldri så liten anelse.

"Hva tror du? Daniel ble helt caveman, jo. Og hva var det tullet med 'hold deg unna henne'??" Han hørtes nærmest litt frustrert ut. 

"Sikkert drukket litt for mye." 

"Han så ikke akkurat drita ut." Var svaret hans. Fillern, da. 

"Du!" Utbrøt jeg plutselig, "Jeg har en ny hobby på gang." 

"Å, hva er det?" Nå var det han som ble nysgjerrig. 

"Hva er klokka om den slår tretten ganger?" Det var stille noen sekunder før han sa at han ikke visste.

"Ødelagt!" Jeg fniste, i andre enden var det helt stille før han til slutt sa,

"Du suger."

"Det sier du bare fordi du ikke klarte å finne ut av det." 

Drittsekk tvers gjennomWhere stories live. Discover now