Demam

41 10 0
                                    

4:00 pagi, Jinyoung sedang khusyuk memasak di dapur bertemankan Mark di sebelahnya. Mark bersandar pada kabinet dapur, pandang sahaja sisi wajah milik Jinyoung yang sedang fokus. Ya ampun, start-start dah ada Markjin ♡

Tangan Jinyoung terhenti, dan dia menoleh membuatkan Markjin bertentang mata (My gash the feeeeels!!) Mark tersenyum kecil membuatkan Jinyoung slightly blush. Okay tinggalkan Lala sendirian *nangis sebab bangga dengan Markjin moment*

"Hyung, pergilah kejut yang lain. Nyoung siapkan tempat makan" kata Jinyoung dan tersenyum manis sebelum ke meja makan dengan periuk stew di tangan. Mark melihat Jinyoung berlalu sebelum dia bergerak untuk mengejutkan yang lain.

"Ga ga~!" Mark masuk ke dalam biliknya bersama Jackson. Melihat Jackson yang diselebung selimut, Mark tersenyum sinis. Dia terus baring di atas katil Jackson, mengiring menghadap Jackson.

"Ga ga" panggil Mark membuatkan Jackson membuka mata sebelah, melihat Mark yang begitu hampir dengannya. Mark tersenyum nakal dan Jackson sangat faham senyuman itu.

"Naked, eh?"

"Pervert"

"Full?"

"Mark Tuan pervert"

Mark tergelak kecil sebelum bangun. "Come on. Bangun" kejut Mark sambil menepuk lengan Jackson dan dia berlalu keluar. Jackson mengeluh berat sebelum tersenyum. Geeeez Markson pulaaaaa.

Mark masuk ke dalam bilik 2jae, menampakkan dua jejaka itu tidur di atas comforter yang sama. Peliknya hari ni Jaebum tak peluk Youngjae dan kelihatan Jaebum berpakaian penuh manakala Youngjae sepenuhnya selubung.

"Bum-ah. Bumbum, bangun sahur" kejut Mark sambil menggoncangkan tubuh Jaebum membuatkan leader itu terbangun. Nampak Jaebum yang sepenuhnya sedar, Mark berlalu ke bilik maknae pula oleh kerana Jaebum yang biasanya akan kejutkan Youngjae.

Selesai di semua bilik, Mark keluar ke meja makan dan kelihatan JackJin sedang menyediakan tempat makan sambil bergurau senda. Oh Jinson feels ♡ Mark turut mengambil keputusan untuk menolong mereka.

"Jinyoung-ah!" jerit Jaebum dari biliknya membuatkan MarkJinSon berhenti mengejut. Mereka memandang satu sama lain sebelum bergegas ke bilik 2Jae.

Sejurus masuk, kelihatan Bambam dan Yugyeom turut berada di situ. Mereka menghampiri Jaebum yang duduk di sebelah Youngjae yang sedang selubung tidur.

"Ada apa?" tanya Jinyoung dan Jaebum memandangnya dengan reaksi risau. "Youngjae demam" adu Jaebum membuatkan Jinyoung dan yang lain terkejut. Jinyoung terus duduk di sebelah Jaebum, memandang Youngjae yang kelihatan pucat. Jaebum terus memegang tangan Jinyoung, menunjukkan yang dia risau. Okayyy JinYoungJaeBum moment my gashhh.

Jinyoung menggoncang sedikit tubuh Youngjae. "Youngjae?" kejut Jinyoung dan Youngjae tersedar. Nafas Youngjae kelihatan berat.

"Oh? Masa sahur ke?" tanya Youngjae dengan suara lemahnya. Jinyoung menggelengkan kepala.

"Youngjae tak sihat. Tak payah puasalah hari ni, okay?" kata Jinyoung. Youngjae kelihatan ingin memberontak tetapi dia terlalu lemah.

"Uhm korang. Ka yee dengan Bambam pergi hantar sahur dekat Umi dulu tau?" kata Jackson. Jaebum mengangguk dan JackBam berlalu pergi. Eheh Jackbam :3

"Nanti Jae tak cukup 29 hari" kata Youngjae. Jinyoung tersenyum manis.

"Youngjae, tak semestinya 29 hari berpuasa baru dipanggil sambutan Ramadhan. Agama orang muslim tak kejam. Orang muslim boleh tinggalkan puasanya dalam bulan Ramadhan atas alasan yang kukuh macam sakit, tapi dengan syarat diorang kena ganti puasa sebelun Ramadhan seterusnya datang. Ganti puasa tu ialah kita ganti balik puasa yang kita tinggalkan dengan cara berpuasa pada bulan selain Ramadhan" terang Jinyoung sambil tangannya menyelak rambut Youngjae ke belakang.

"Jadi Youngjae kena ganti?" Youngjae memastikan maksud Jinyoung. Jinyoung menjongket bahu. "Kita tak diwajibkan berpuasa. Jadi suka hati Youngjae lah" jawab Jinyoung.

Youngjae terdiam seketika. "Maafkan Youngjae, eh? Nanti Youngjae ganti puasa Youngjae" kata Youngjae membuatkan semua tersenyum. Jinyoung mengangguk faham.

"Dah, jom sahur. Nanti tak sempat pula" ajak Yugyeom. Mark mengangguk faham. Jaebum pula mencubit pipi Youngjae membuatkan Youngjae memandangnya.

"Kitorang sahur dulu. Youngjae rehatlah" kata Jaebum dan Youngjae mengangguk faham.

Pada masa yang sama...

Si anak khinzir terbang berjalan ke arah ibunya.

Anak kt (khinzir terbang) : Mak, adik tak sihat. Sakit tekak.

Ibu kt : jangan nak mengada! Baru sakit sikit! Puasa juga! Mak tak peduli!

Lalu si ibu pun berlalu sambil mencekak pinggang. Si anak menggaru hidung penyeknya dengan sayapnya. Kitakan memang tak puasa. Getus si anak lalu menggeleng dan terbang pergi dari sarang.

....okay tak payah baca lepas 'Pada masa yang sama' tu.

☆☆☆


Yoley hihoo!! XD okay serious ada scene family nokharom tu pulak tu last2 XD Banyak moment otp pula tu okay Lala gila boleh tumbuk Lala kalau kita jumpa XD Gila merapu siaa chapter ni XD Also! Thanks kat semua yang support, vote, baca and komen ff ni!>< I lap u so mash! ♡♡♡

[C] GotRamadhan(?) | Got7 Malay FanficWhere stories live. Discover now