POV Dana
Louis is net vertrokken en ik loop de stallen weer in. Ik pak Misty uit de stal en zet haar in de wei. Als ik weer terug ben bij Amber pak ik mijn poetsspullen en begin haar te poetsen.
Na een poosje is Amber gepoetst en opgezadeld. Ik loop met Amber naar buiten. Buiten aangekomen stijg ik snel op en stap richting het bos. Na een poosje stappen begin ik te draven. Als ik uiteindelijk bij het crossparcours ben, laat ik Amber galloperen.
Ik spring van Ambers rug af en als ik weer op de grond sta doe ik de teugels over het hoofd van Amber en steek ik de beugels op. Ik leid Amber een stukje door de bosjes heen en ga daarna tegen een boom aanzitten. 'Jij had er vandaag niet echt zin in.' zeg ik tegen Amber. Bijna elke sprong weigerde en daardoor ben ik er twee keer van af gevallen. Amber briest zachtjes in me gezicht. 'Ik weet het, ik was ook niet zo enthousiast.' zucht ik en aai over Ambers hoofd. 'Maar alles is beter dan op school zitten. En jij op stal staan.' Amber trekt aan de teugels en doet wat stapjes achteruit. ‘Nee, we gaan nog niet terug.’ Zucht ik terwijl ik Amber zachtjes weer terug trek. ‘Er is een te grote kans dat mensen ons zien en dat is niet de bedoeling.’ Amber doet weer wat stapjes achteruit. ‘Wat is er nou?’ vraag ik. Ik sta op en ga naast Amber staan. Amber kijkt bang om zich heen. ‘Er is niks om bang voor te zijn.’ Probeer ik haar gerust te stellen en aai zachtjes over haar hals. ‘Moet ik even gaan kijken dan?’ Zeg ik als Amber bang blijft. Ik maak de teugels vast aan een boom en loop voorzichtig terug naar het pad, daarna loop ik snel weer terug en maak de teugels weer los. Ik doe de beugels weer goed en gooi te teugels weer over Ambers hoofd heen. ‘Kom Amber, we moeten snel weg voordat we gezien worden.’ zeg ik terwijl ik opstijg. Ik spoor aan en Amber draaft weg.
Na een poosje hoor ik een andere paarden achter me draven. Ik kijk achterom en zie wat meiden uit me klas rijden. ‘Daar ben je, we hebben je overal gezocht!’ Roept er een van de meiden. Ik kijk weer voor me en spoor Amber aan. ‘Kom op Amber, we moeten ze zien kwijt te raken.’ Zeg ik tegen Amber en ze begint te galloperen. ‘Kom terug, Je moet terug naar school!’ roept weer iemand van de meiden.
Ik laat me van Ambers rug afglijden en steek de beugels op. ‘Kom Amber, jij mag weer je stal in.’ Zeg ik. Ik loop met haar de stallen in. Als ik de staldeur open wil doen, zie ik dat Misty al weer in de stal staat. ‘Hebben ze jouw weer binnen gezet.’ Zeg ik tegen haar en Misty gaat met haar hoofd op en neer. Ik grinnik even en zet Amber ook in de stal en doe het tuig af.
Ik loop richting me kamer totdat ik de directrice voor mijn kamer zie staan. Ik draai me snel om en loop een andere gang in. Als ze me ziet heb ik een probleem. Na een poosje wachten draai ik me om kijk of de directirce er nog staat. Als ik haar niet zie staan, loop ik snel me kamer binnen. Ik laat me op me bed ploffen en pak me mobiel. Nog steeds geen bericht van Louis. Hij zou me een bericht als hij weer terug was. Ik gooi me mobiel naast me op bed. Ik sta op en pak me pyjama en loop daarmee naar de badkamer.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sorry dat het zo lang duurde, maar ik heb gewoon een mega druk leven. Zelfs in de vakantie. Het is weer niet echt een lang hoofdstuk maar me ouders vinden het niet zo leuk als ik weer de hele avond op me laptop zit (ik zit er niet letterlijk op, dat zou zonde zijn van me laptop). Ik probeer morgen nog me andere verhaal te uppen maar ik heb heel veel huiswerk voor volgende week en ik loop nog een beetje achter met sommige huiswerk opdrachten dus daar ga ik eerst aan werken
vote?
comment?
fan?
xxxx thirzaaxx