022

48 4 0
                                    

POV Dana

‘Dana, wordt wakker.’ Ik open langzaam me ogen en zie Louis boven me hangen. ‘Hoe laat is het?’ vraag ik slaperig. ‘6 uur ofso.’ Zegt Louis terwijl hij zijn schouder ophaalt. ‘Waarom zo vroeg?’ ‘Omdat ik straks weg moet.’ Zucht hij. Ik ga rechtop in me bed zitten. ‘Wat wil je doen dan?’ Vraag ik terwijl ik de slaap uit mijn ogen wrijf. ‘Wat we elke ochtend doen.’ Ik zucht en sta op. Ik pak snel wat kleren en verdwijn in de badkamer. Ik kleed me om, poets mijn tanden en borstel al de klitten uit me haar. Ik heb gister voor de rest van de dag geslapen en ben alleen even wakker geweest om te eten en de jongens succes te wensen voor hun concert. Ik heb nog wel buikpijn, maar een stuk minder dan gister. Als ik klaar ben loop ik de badkamer uit en pak me mobiel. ‘Kom dan.’ Zeg ik en trek Louis met mij mee.

‘Ik zei toch dat ze nog zouden slapen.’ Zucht ik als ik Misty zie slapen met haar teddybeer en Amber tegen de muur staat aangeleund. ‘Dan maken we ze toch wakker.’ Ik schud me hoofd. Onderweg naar de stal hadden we een discussie over of Amber en Misty al wakker waren of niet. ‘Eerst eten voor ze maken en dan zien we wel weer.’ Zeg ik en loop naar de voerkamer. ‘Kan ik helpen?’ vraagt Louis waarop ik ja knik. ‘Pak Misty’s emmer en kijk op het schema wat ze moet eten en doe dat in de emmer.’ Zeg ik en hij knikt. Ik doe het hetzelfde alleen dan met Ambers emmer. Als we met de volle emmers weer terug naar de stallen lopen staat Amber rechtop en kijkt afwachtend naar de ingang van de stal. ‘Amber we zijn er al.’ Zeg ik en ik schiet in de lach als ze verward de kant op kijkt waar Louis en ik staan. Ik geef lachend haar de emmer met voer. Ik loop een stal veder en zie dat Misty net haar oogjes open doet. ‘Goeiemorgen kleintje.’ Zeg ik zachtjes en Misty kijkt op. Misty hinnikt zachtjes als ze me ziet staan. Louis zet de emmer met voer in haar stal en Misty staat op en begint te eten.  ‘Hoe ging je concert gisteren eigenlijk?’ Vraag ik als we aan het wachten zijn totdat Amber en Misty klaar zijn met eten. ‘Het ging goed, het was leuk om op te treden.’ Zegt hij. Ik knik en pak de lege emmer van Amber uit haar stal. Als Misty ook klaar is zet ik de emmers weg en pak ik de halsters van Amber en Misty en pak 2 touwen. Als ik weer bij Louis staat geef ik hem Misty’s halster en een touw. ‘Neem jij Misty mee dan neem ik Amber mee?’ Louis knikt en loopt Misty’s stal in. Ik loop Ambers stal in en doe haar halster om en klik het touw eraan vast. Ik loop haar stal uit en wacht totdat Louis klaar is. Wat nog even kan duren, want hij is niet echt goed in het omdoen van halsters. ‘Eindelijk.’ Zucht ik als Louis na een paar minuten naast me staat. ‘Ze draaide de hele tijd haar hoofd weg.’ Zegt Louis terwijl hij naar Misty wijst. ‘Ja, vast.’ Zeg ik lachend en loop met Amber naar buiten. ‘Echt waar.’ Hoor ik Louis achter me zeggen.

Als we bij de parkeerterrein zijn aangekomen zien we dat iedereen er al staat. ‘Moet je echt weg?’ Vraag ik als ik iets langzamer ga lopen. ‘Ja, we moeten weer gaan touren.’ Zucht Louis als hij ook wat langzamer gaat lopen. Als we bij de rest staan op het midden van het parkeerterrein geef ik Amber aan Zayn en Louis geeft Misty aan Niall. Ik loop naar Louis toe en begin hem te knuffelen. ‘Ik wil niet dat je weggaat.’ Mompel ik zachtjes zodat alleen hij het kan horen. ‘Ik wil het liefst ook hier blijven, maar ik moet gaan.’ Mompelt hij terug als hij zijn armen om mij heen slaat. ‘We moeten nu echt gaan.’ Zegt iemand. Ik laat Louis los en pak Amber van Zayn en Misty van Niall over. Louis knielt bij Misty neer. ‘Doei kleintje.’ Zegt hij terwijl hij over Misty’s kleine hoofdje aait. Misty doet een stapje naar voren en legt haar hoofdjes over Louis’ schouder en Amber doet hetzelfde. ‘Jij ook doei Amber.’ Zegt Louis als hij de paarden terug knuffelt. ‘Louis, kom je nog.’ Zegt dezelfde gast die net zei dat we moesten gaan. Louis staat op en geeft mij nog een snelle knuffel en stapt ook in de bus die klaar stond. Ik blijf naar de bus staren totdat-ie uit het zicht is verdwenen. Ik zucht en loop met Misty en Amber weer terug naar de stal. Ik zet Misty in haar stal en klik het touw los en leg die over de stal deur en Amber maar ik aan de buitenkant van haar stal vast. Ik loop snel naar de zadelkamer en pak daar het hoofdstel van Amber en loop weer terug naar haar toe. Ik doe haar halster af en doe het hoofdstel bij haar om. Ik zet me cap op me hoofd, die ik 2 dagen geleden in de stallen had laten liggen. Ik gooi de teugels over Ambers hoofd heen zodat ik het touw weer aan Misty’s halster kan klikken en loop met Misty en Amber weer naar buiten. Buiten leg ik de teugels wweer over Ambers hals en  ga ik op het hek van de wei staan en ga op Amber zitten. Gelukkig had ik een wat langer touw voor Misty gepakt anders kon ik nu nog een ander touw gaan halen. Ik spoor Amber aan en die begint langzaam te stappen en Misty huppelt er vrolijk naast. Ik glimlach er zachtjes om en ik rijd richting het bos.

Na een half uurtje door het bos stappen laat ik Amber halt houden, Misty heeft het niet door en huppelt gewoon vrolijk veder totdat het touw niet veder kan en ze een soort van word terug getrokken.  Daardoor valt Misty op de grond en na een paar seconde kijkt ze verward om zich heen. Ik lach er zachtjes om en laat me van Amber afglijden. Ik pak de teugels weer over Ambers hoofd beet en loop een paar stappen totdat ik naast Misty sta. ‘Het touw kon niet veder kleintje en nu opstaan jij.’ Zeg ik lachend terwijl ik een klein rukje aan het touw geef en Misty staat op. Ik loop naar een boom en laat me erlangs naar beneden glijden. Ik pak me mobiel en zie dat het 8 uur is. Als het goed is begint Scheikunde. Daar ben ik zo slecht in. Ik heb vandaag sowieso geen zin in school.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik wou gister wel updaten maar ik had s avonds mega koppijn dus had ik er niet zo zin en  s ochtends lag ik op bed en s middags moest ik paardrijden. Ik probeer vandaag nog een hoofdstuk te schrijven. Ik weet niet zeker of ik morgen wel kan updaten want dan ga ik naar amsterdam. naar madame tussauds (of hoe je het ook schrijft) :)

vote?

comment?

fan?

xx thirzaaxx

Remember who you are (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu