POV Dana
Als we bij Misty zijn hinnikt ze ter begroeting. ‘HEEY MISTY!’ roept Louis. ‘Ik sta naast je ik hoef niet doof.’ Louis zucht en ik loop Misty’s stal in. Misty staat op en loop naar me toe en begint om me heen te springen. ‘UGH, waar haal jij elke keer die energie vandaan.’ zeg ik lachend. Ik pak Misty’s halster, doe het bij haar om en klik er een touw aanvast. Ik trek Misty mee naar buiten en onderweg pak ik nog snel me borstels. Buiten zet ik Misty vast aan het hek van de wei. Misty kijkt vrolijk naar alle paarden die in het paar staan. Louis is langs het hek op de grond zitten. ‘Lou, help je mee?’ vraag ik aan hem. Hij knikt en staat weer op. Als hij naast mij staat geef ik hem een harde borstel. ‘Je moet gewoon in de richting van de haren poetsen en niet het hoofd borstelen.’ Leg ik uit en Louis knikt. Ik heb zelf een andere borstel en begin te borstelen.
Na een poosje is Misty weer schoon. Misty was ondertussen aan het hek aan het snuffelen. ‘Misty.’ Zeg ik en Misty kijkt me aan. ‘Ga je mee wandelen?’ vraag ik aan haar en Misty knikt en begint weer om me heen te springen. Ik maak Misty los en loop richting het bos. Misty huppelt er een soort van achteraan. ‘LOUIS KOM JE NOG?’ roep ik naar hem. Ik zie hem knikken en hij begint te rennen om mij in te halen. Als hij lang Misty en mij rent, begint Misty achter Louis aan te rennen waardoor ik wordt mee getrokken. Ik lach en begin ook te rennen. Als Louis eindelijk stil staat, ga ik ook hijgend stil staan. ‘Louis, als ik je dat nog 1 keer doet vermoord ik je.’ Lach ik als ik weer op adem ben. Louis haalt zijn schouders op een gaat tegen een boom zitten. Ik ga naast hem zitten en Misty gaat ook zitten. Ik kijk Misty even raar aan, maar schiet daarna in de lach. Louis kijkt mij niet begrijpend aan, omdat ik opeens in de lach schiet. Ik wijs naar Misty en Louis kijkt die kant op. Het duurt niet lang voordat hij ook in de lach schiet. Misty kijkt ons raar aan. Als Louis en ik eindelijk gestopt zijn met lachen is het ondertussen vijf minuten later. Louis staat op en steekt zijn hand uit. ‘Kom, we gaan terug. Dan kunnen we nog eten.’ Zegt hij. Ik neem zijn hand aan en hij trekt me overeind. ‘Misty, kom we gaan weer terug.’ Zeg ik en Misty staat op. We lopen weer terug naar de stallen.
‘Louis, kan ik je even spreken?’ zegt de Directrice als we bij de stallen zijn aangekomen. Dat mens heeft ons serieus staan opwachten. Waarschijnlijk heeft ze niet veel beters te doen. Louis kijkt mij aan. ‘Ga maar, ik kan de weg ook wel in me eentje vinden en ik moet Misty nog voeren.’ Zeg ik. Louis knikt en loopt met de directrice mee. Ik loop met Misty naar haar stal. Ik doe haar halstertje af en ze loopt het laatste stukje zelf naar haar stal en gaat erin staan. Ik lach zachtjes en loop naar de voerkamer om het eten van Misty te pakken. Ik hoor en hinnikje achter me, waardoor ik me omdraai. Ik zie Misty staan en ze kijkt me verbaasd aan. ‘Sorry dat ik niet gelijk kwam, ik moet nog je eten pakken.’ Zeg ik tegen haar. ‘Ik kom er zo aan.’ Voeg ik er nog aan toe als ze blijft staan. Ze knikt en draait zich om en loopt naar haar stal. Ik gooi haar eten in snel in een emmer en loop snel naar haar stal. Ik loop haar stal in ze kijkt vrolijk naar de emmer in me hand. ‘Je weet dat je eten erin zit he?’ zeg ik en Misty knikt vrolijk. Ik zet de emmer neer en Misty begint te eten. Ik ga zitten en wacht tot Misty klaar is. Na een poosje kijkt ze op en loopt ze naar mij toe en hinnikt. ‘Ben je klaar?’ vraag ik, waarop Misty vrolijk knikt. ‘Durft Misty in de wei te staan?’ Vraag ik en Misty knikt weer en begint te heen en weer te spingen. Ik doe haar halstertje weer om en zet haar in de wei. Ik loop terug naar haar stal en zet de emmer weg en loop naar mijn kamer.
Ik wil de deur open doen, maar die werkt niet mee. Vreemd. Heeft Louis hem dan op slot gedaan? Ik probeer nog eens maar de deur werkt weer niet mee. Zit de deur een keer op slot, heb ik de sleutel niet bij. Zo niet cool. ‘Waarom mag je niet meer met haar omgaan dan?’ hoor ik iemand waarvan ik de stem niet herken zeggen. ‘Omdat ze een slechte invloed op me heeft. Volgens de directrice dan.’ Zegt iemand anders. Aan de stem te horen is het Louis. Wacht, gaat dit nou over mij. Zo’n slechte invloed heb ik toch ook weer niet, toch? ‘Maar wat is het probleem dan waarover je het over had.’ Zegt de vreemde stem weer. Wacht, weten ze wel dat ik hier ben. Nee ik denk het niet, anders zouden ze echt niet over mij praten. Als het over mij gaat. Moet ik nou blijven luisteren? Boeien ik doe het gewoon. ‘Zayn, Dat wilde ik nou net gaan zeggen.’ Zucht Louis. Dus die vreemde gast is Zayn. Dat is handig, nu ken ik alle namen van de jongens. ‘Zeg het dan.’ Zegt Zayn weer. ‘Ik vind Dana leuk.’ Hoor ik Louis zeggen. WAT, Hij vind mij leuk. Die had ik niet zien aankomen. Ik wil me omdraaien en weglopen, maar onhandige ik moet weer struikelen en tegen de deur aanvallen. Wat natuurlijk een geluid maakt. ‘Shit.’ Hoor ik Louis zachtjes zeggen. Ik hoor voetstappen richting de deur en me ogen worden groot. Ik sta op en ren weg. ‘DANA, WACHT!’ Hoor ik Louis achter me roepen. Ik blijf door rennen. Het gebouw uit, langs de stallen en het bos in. Na een poosje rennen ga ik weer lopen. Als ik weer op adem ben ga ik tegen een boom aan zitten. Vind Louis me echt leuk? Vind ik Louis leuk? UGH, waarom moet mijn leven altijd zo moeilijk zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TAMARA (@RuntoFreedom) WILT GRAAG EEN POV VAN LOUIS IN HET VERHAAL EN IK HEB GEZEGT DAT IK ER 1TJE DOE ALS IK VOOR DIT HOOFDSTUKJE 4 VOTES KRIJG. DUS ALS JULLIE OOK EEN POV VAN LOUIS WILLEN DRUK DAN OP DIE VOTE KNOP.
vote?
comment?
fan?
PLZ?
XX thirzaaxx