003

90 7 0
                                    

sorry sorry sorry. ik wou egt eerder uppen maar ik had het gewoon vreselijk durk de laatste tijd. nogmaals sorry. maar hier is weer en nieuw chappie :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Paar dagen later*POV Dana

Ik kom op school aan en ik loop naar me kluisje om me tas te pakken. Ik kijk op me rooster die aan de binnenkant van me kluisje hangt en zie dat ik gym heb. Pfffff, daar heb ik dus echt geen zin in. Ik pak mijn tas waar mijn gym kleren inzitten en loop naar de kleedkamers. 

Ik sta omgekleed buiten op het sportveld. Het is eigenlijk een grasveld naast de school, maar de leraren hebben het de naam sportveld gegeven. Ik luister niet naar de uitleg, waarom zou ik. Er is toch niks aan. 'Hoe moet je de Hockeystick vasthouden, Dana?' Vraagt meneer Schuur aan mij. 'Met je handen.' antwoord ik. Hij kijkt me raar aan en gaat weer veder met uitleggen.

Ik sta op doel en ik kijk toe hoe de andere aan het spelen zijn. Ik verveel me. Ik sluit me ogen even en opeens hoor ik iedereen gillen. Ik doe me ogen open en zie dat er een pony over het veld rent. Oh wat eng zeg. Ik doe me ogen weer dicht, maar net als ik me ogen dicht heb doe ik ze super snel weer open. 'LUNA?!?!?!' schreeuw ik. Luna kijkt op en komt naar me toe rennen. Als ze bij mij is gaat ze zitten. 'Luna, wat doe jij hier? En wie heeft je leren zitten?' zeg ik verbaast tegen haar. Ik lach zachtjes omdat het er grappig uitziet om een pony voor je neus te zien zittten. Luna briest in me gezicht als antwoord. 'Sorry Luna maar dat kan ik niet verstaan.' zeg ik lachend tegen haar. 'DANA, WAT DOET DIE PONY HIER OP MIJN SPORTVELD?!' schreeuwt meneer Schuur naar mij. 'Ik denk dat ze ontsnapt en me gevolgt is, meneer.' zeg ik. 'Heel grappig Dana. Ga je maar melden.' zegt hij tegen me. 'Moet Luna mee?' vraag ik nog. Meneer Schuur knikt. Ik ga weer recht staan en loop weg. 'Kom Luna.' zeg ik tegen Luna en die volgt me.

Ik klop op de deur van de directrice. Luna staat naast me en kijkt om haar heen. Het duurde even voordat we hier waren omdat Luna nog nooit trap heeft gelopen, maar we zijn nu op de eerste verdieping en staan dus voor het kantoor van de diretrice. 'Binnen.' hoor ik haa zeggen. Ik doe de deur open en loop samen met Luna het kamertje in. De directrice kijkt me raar aan. Ik ga op de stoel voor haar bureau zitten en Luna gaat naast me op de grond zitten. 'Waarom staat er een pony in me kantoor?' vraagt ze. 'Nou, ik had gym en opeens stond Luna, mijn pony, op het veld. Ik denk dat ze ontsnapt is en me naar school is gevolgd, mevrouw. En dat heb ik ook tegen meneer Schuur gezegt, maar hij geloofde me niet en toen heeft hij me hierheen gestuurd en ik moest haar dus meenemen.' leg ik uit. De directrice kijkt me ongelovig aan. Waarom gelooft niemand mij als ik zeg dat mijn pony is ontsnapt. Dat kan de beste overkomen, toch? 'Dame, je weet dat ik dit niet kan goedkeuren. Ik vrees dat ik je weer zou moeten schorsen. Dit is al de tweede keer in korte tijd. Ik denk dat ik je van school moet sturen Dana. Ik zie geen andere oplossing. Ga maar naar huis en neem die pony van je mee. Ik bel je ouders.' zegt ze uiteindelijk. Ik knik begrijpend en ik sta op. Luna staat ook op, Maar voordat ze wegloopt besluit ze nog dat ze even haar behoefte moet doen. Als ze klaar is, loopt ze vrolijk achter mij aan. Ik hoor de directrice nog iets schreeuwen. Ik loop snel met Luna naar de trap en help haar de trap af te lopen. Gelukkig gaat dit een stuk sneller dan naar boven lopen. Ik ren samen met Luna de school uit.

Pas als ik een paar straten veder ben stop ik met rennen. Ik loop samen met Luna rustig veder. Als ik thuis ben zet Luna weer in de wei. Die loopt vrolijk weer naar Amber toe en ze gaan samen kroelen. Ik lach even en loop naar het huis. Als ik binnenkom zie ik mijn ouders staan en die kijken niet zo heel blij. 'DANA, HOE KOM JE EROP OM LUNA MEE NAAR SCHOOL TE NEMEN? JE BENT DIT KEER VEELSTE VER GEGAAN. JE BENT VAN SCHOOL GESTUURD!' schreeuwt mijn vader. 'Luna was ontsnapt en heeft me gevolgd het is niet mijn schuld.' antwoord ik rustig. 'Dana, je vader en ik hebben besloten om je naar een internaat te doen. We hebben al gebeld en je kan er morgen al terecht.' zegt mijn moeder. Ik kijk haar met open mond aan. Ze willen me weg hebben. Nu word ik dus boos. 'WAT! JE STOPT ME ZOMAAR IN EEN INTERNAAT. EN AMBER DAN EN LUNA. WAT GEBEURD DAARMEE?' schreeuw ik boos. 'Ik kan voor Amber zorgen en Luna wordt vanavond weer opgehaald door haar oude verzorger, die zorgt voor haar zolang jij hier niet bent. In de vakanties mag je naar huis komen. Op het internaat hebben ze een manege waar je een paard kan huren. Dat mag van ons zodat je toch nog iets met paarden te maken hebt.' zegt mij moeder. 'IK WIL GEEN ANDER PAARD, IK WIL AMBER EN LUNA!' schreeuw ik weer. Ik kijk mijn ouder dodelijk aan en loop daarna boos naar boven. Ik trek me paardrijdkleren aan en loop naar de wei. Ik poets Amber en Luna en daarna zadel ik Amber en doe bij Luna een halstertouw aan haar halstertje. Ik ga naar het bos om voorlopig mijn laatste rit met Amber en Luna te maken.

Remember who you are (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu