007

74 6 0
                                    

POV Dana

UGH, vandaag komen die gasten van dat project... Ik heb er zo geen zin in. Vast van die arrogante gasten die denken dat ze alles zijn. 

Ik loop rustig het lokaal in en wil me gelijk weer omdraaien en weglopen als de klas aan het gillen is. 'Dana, Waag het niet om weer eens weg te lopen.' Zegt de leraar. Gelijk is de klas stil en kijkt iedereen me aan. Inclusief de vijf gasten die vooraan de klas staan die waarschijnlijk ook de reden is waarom de klas aan het gillen is. 'Je bent een uur te laat.' vervolgd de leraar zijn verhaal. 'Leuk, meneer kan ook klok kijken.' Zeg ik. 'Als de klas niet weer begint met gillen dan blijf ik anders ben ik weg.' Ik loop naar me vaste plek achterin de kals bij het raam. 'Dana, we zouden graag willen weten waarom je te laar was.' Gaat de leraar weer veder. 'Ik zou dat ook heel graag willen weten.' Zeg ik. Het gezicht van de leraar begint langzaam rood te worden. Ik lach er zachtjes om. 'Okay, ik had perongeluk me wekker noiet gezet.' Zeg ik. 'Ja maak dat de kat wijs.' Zegt de leraar weer terwijl hij nog roder word. 'Ik zou het graag willen, maar ik heb geen kat.' Zeg ik lachend. De leraar negeerd me laatste opmerking en begint met de les, die nog niet was begonnen omdat de klas aan het gillen was. 'Nou jongens.' begint hij. 'Wij zijn meisjes.' zeg ik snel voordat hij veder kan gaan. De leraar negeert me weer en gaat veder met zijn praatje. 'Zoals jullie zien, staan hier vijf jongens die dus de band zijn voor de project week. Zoals ik net hoorde denk ik dat de meeste van jullie ze al kennen, maar toch stel ik ze even voor.' Hij stopt even en kijkt even door de klas heen. 'Dit zijn Harry, Liam, Niall, Zayn en Louis van One Direction.' gaat hij weer veder en nadat hij het heeft gezegt begint de klas weer te gillen. Ik sta op en loop de klas uit. Ik hou me gehoor liever nog.

Ik loop het gebouw uit, richting de stallen. Als het goed is staat Misty nu nog op stal en niet in de wei. Ik loop naar de stal van Misty en ga naar binnen. Ik ga tegen de deur aan in het stro zitten. Misty ligt nog half te slapen met haar teddybeer. Ik lach zachtjes en daardoor gaan haar oogjes open en zit ze mij zitten. Als ze me herkent, tilt ze haar hoofdje vrolijk op en en hinnikt vrolijk, waardoor ik nog harder moet lachen. Misty probeert op te staan en na een paar pogingen staat ze dan wankelend op haar benen. Ze loopt voorzichtig naar me toe en gaat tegen me aan liggen. Ik aai voorzichtig over haar hals heen. Na een poosje merk ik dat Misty in slaap is gevallen. Ik leun met mijn hoofd tegen de zijkant van de stal en sluit me ogen even en na een poosje val ik zelf ook in slaap.

'HIER IS ZE!' Hoor ik een jongens stem roepen, maar ik doe niet de moeite om te kijken wie het is. Ik hou me ogen dicht, te lui om ze open te doen. Ik merk dat de staldeur voorzichtig open en dicht gaat en een paar seconde later word ik zachtjes door elkaar geschud. Ik open langzaam me ogen en zie een blonde jongen me aan kijken. 'WAT!' schreeuw ik, waardoor de jongen schrikt en een paar stappen uit gaat. Misty doet haar oogjes open en kijkt verward rond, waarschijnlijk heb ik haar wakker gemaakt met mijn schreeuwen. Ik aai Misty om haar gerust te stellen. Ik kijk de jongen nogsteeds aan. 'euuuh, Niks hoor.' Zegt hij zachtjes. Ik sta op en Misty doet hetzelfde en zet een paar stappen van de staldeur vandaan, als teken dat de jongen mag vertrekken. Hij loopt voorzichtig de stal uit en als hij de deur achter zich dicht gedaan heeft, kijkt hij me weer aan. 'Ik ben Niall.' zegt hij. 'Ik ben Dana.' Zeg ik bot terug. Niall schrikt van mijn reactie en loopt naar de andere toe die bij de deur naar buiten staan te wachten. Ik pak me mobiel uit me zak en zie dat het al 12 uur is. Heb ik dan zo lang geslapen? Ik kijk Misty aan. 'Wat denk jij ervan om te gaan lunchen kleintje?' vraag ik aan haar en Misty reageert door te hinniken. 'Kom dan.' zeg ik tegen haar en ik loop Misty's stal uit en Misty volgt me. Als ik bij haar halster ben, doe ik die bij haar om en klik er een touw aanvast. Ik loop met haar naar buiten naar het gebouw waar de kamers, de lokalen en de eetzaal is. Ik zet Misty bij de deur vast en ik loop naar de eetzaal om wat te eten te halen.

Ik kom terug bij Misty en ik geef haar het eten wat ik voor haar had meegenomen: een suikerklontje, een wortel, twee appels en wat oud, droog brood. Misty begint gulzig te eten. Voor mezelf had ik een broodje met Nutella meegenomen en eet dat op. Als Misty en ik klaar zijn pak ik het touw weer en loop met Misty naar het bos om daar een rondje te gaan lopen. 

Na een poosje gelopen te hebben staat Misty opeens stil en kijkt bang naar voren. Ik kijk ook in die richting en zie dat Stardust eraan komt. Als ik goed kijk zit het ene meisje erop die ik de eerste keer ook bij Stardust zag. Als ze dichtbij is, laat ze Stardust stil staan. 'Jij verspilt je tijd alleen maar aan dat veulen.' zegt ze bitchie. 'Nee hoor, JIJ verspilt je tijd met Stardust.' zeg ik terug en ik loop door. Misty volgt me in een snelle stap. Ik loop weer richting de stal en zet Misty in haar stal. Ze gaat bij haar teddybeer op de grond liggen en sluit haar oogjes. Ik lach zachtjes en loop weer weg, naar me kamer.

Op me kamer aangekomen zie ik dat het andere bed op me kamer ook bezet is. UGH, dat menen ze niet. Moet ik ook nog eens me kamer delen met 1 van die vijf idioten.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mwahahaha, dat was het dan weer. Ik probeer totdat ik op vakantie ga elke dag een hoofdstukje te plaatsen. en ik ga volgende week donderdag op vakantie O.o. dus ongeveer anderhalve week elke dag een hoofdstuk. Vandaag een laat hoofdstukje, maar dat is omdat ik vandaag eerst me kamer moest opruimen en daarna moest ik gaan paardrijden, toen ik thuiskwam moest ik eten en toen lag de wifi er voor een uur uit en daarna kon ik pas gaan schrijven. Ik hoop dat het een leuk chappie is want ik heb er best een poosje over gedaan. Morgen weer een chappie en ik hoop morgen niet zo laat op de avond te updaten.

vote?

comment?

fan?

thirzaaxx

Remember who you are (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu