Simurg-Phoenix ya da Anka

45 8 0
                                    

Simurg: Simurg  veya bir diğer ismiyle Zümrüdü Anka efsanevi bir kuştur, tektir, erkektir. Pers mitolojisi kaynaklı olsa da zamanla diğer Doğu mitoloji ve efsanelerinde de yer edinmiştir. Ayrıca çoğu zaman sadece "Anka" olarak anılmıştır. Halk etimolojisinde ilişkilendirilen ilk öğe Farsça sī "otuz"dur. Bu kuşun küllerinden yeniden doğduğu söylenir, yeniden doğuşun sembolüdür. Mistik kuş Simurg Fars sanatında kuş şeklinde, kanatlı dev bir yaratık olarak resmedilmiştir. Bir antik İran tanımında Simurg'un ölümsüz olduğu, Bilgi Ağacı'nda(Yaşam ağacı, Gaokerena'da) bir yuvası olduğundan bahsedilmiştir. Tüm bu zaman boyunca, Simurg o kadar çok öğrenmiştir ki tüm zamanların bilgisine sahip olmuştur. Simurg'un yere bereket bahşedeceğine ve dünya ile göğün arasındaki birliği sağlayacağına inanılır. Simurg ilahiliğin bir sembolü haline gelmiştir. Temelde Tanrı'nın yeryüzündeki cisimlenmiş yüzüdür. İyiliksever bir doğası olduğu ve kanatlarının bir dokunuşunun her türlü hastalık veya yarayı tedavi edeceğine inanılır.

Simurg (Farsça: سيمرغ), Zümrüdüanka veya sadece Anka; kökeni pers mitolojisi  ve edebiyatına dayanan, efsanevi, iyicil bir kuştur. Sênmurw (Pehlevi) ve Sîna-Mrû (Pâzanddiğer isimlerindendir. Eski Mısır mitolojisindeki Feniks ve Türk mitolojisindeki Hüma veya tuğrul  gibi kuşlarla benzer özellikler taşır.

Simurg figürü Pers sanatı ve edebiyatının tüm dönemlerinde görülür. Azerbaycan, Gürcistan, Orta Çağ Ermenistan'ı, Doğu Roma İmparatorluğu ve Pers kültürünün etkili olduğu başka bölgelerin ikonografilerinde de görülür.

KAYNAKÇA

https://tr.wikipedia.org/wiki/Simurg

°°¯MİTOLOJİK YARATIKLAR¯°° (✔️)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin