BAB 12

11 5 0
                                    

Setelah hari pertunangan mereka minggu lepas , Mia kelihatan bahagia . Tengku rizal senang melihat anaknya begitu namun dia tahu mia akan sedih setelah dia menceritakan semua cerita yang sebenar tentang siapa mereka padanya.

"Mia sayang .. " Mia memalingkan wajah untuk melihat daddynya.

"Ada apa daddy?" Tanya Mia kehairanan apabila melihat wajah tegang daddynya.

"Daddy harap mia terima apa yang daddy cakap dengan ikhlas dan tenang ," Mia hanya mengangguk.

Dia melihat seluruh keluarganya berkumpul diruang tamu itu jugak kehairanan kecuali mommynya yang hampir menumpahkan airmatanya.

"Mia sebenarnya adalah anak angkat yang kami bela sebelas tahun yang lepas mungkin mia tak ingat sebab masatu Mia kecik lagi umur Mia 5 tahun daddy mia Tengku Rizal dah meninggal sejak kemalangan jalan raya .. setelah kami siasat , Mia ada sorang kakak kembar , Mia syuhada , " Mia terduduk di atas carpet rumahnya.
"Sayang.. " Mommynya lantas memeluk dirinya.

"kami dapati kakak Mia telah dihantar ke Paris untuk pembedahan dan kini dia tinggal disana .. Mia , segala-galanya telah jelas kematian Ayah mia adalah  akibat disabotaj dan kerana pinjam duit Along , along tu yang mensabotaj kereta ayah kamu .. maaf .." belum sempat daddynya menyambung perkataan nya Mia sudah berlari naik keatas .

Semua yang ada diruang tamu itu juga terdiam akibat terkejut.
"Daddy harap kamu semua dapat terima semua ni " mereka semua mengangguk.

--------------

Mia mengemas barang nya dia mengambil keputusan untuk keluar dari negara ni dan berhijrah keluar negara.

Mia membuang telefon nya ke tong sampah dan mengambil sim card nya lalu mematahkan nya .
Sebelum itu , dia telah memindahkan gambar-gambar nya dan keluarga serta semua video ke dalam laptop nya.
Mia menulis surat lalu meletakkan nya di atas meja.

"Maafkan mia daddy" mia keluar dari biliknya pagi itu dan memutuskan untuk menghantar surat berhenti kepada G.I.S.

"Maafkan saya mizan" dia pergi ke Paris untuk menenangkan dirinya dan berjumpa dengan kakaknya setelah dia mencuri dengar perbualan daddy dan mommya nya yang memberitahu alamat kakaknya kepada penyiasat persendirian mereka.

Tercipta Hanya Untukmu Where stories live. Discover now