Ketika dalam perjalanan menuju ke kelas Mia di tingkat dua,ramai pelajar perempuan yang coba untuk memikat Mizan tetapi Mizan tidak peduli langsung tentang itu.Dia sudah biasa.
"Ok kita dah sampai,"。kata Mizan sambil berhenti mengejut.Mia hampir2 terpeluk Mizan dari belakang.
"adui mak!nasib baik lah tak terpeluk"kata Mia di dalam hati nya.
"Ohh ok"jawab Mia.Mizan mula melangkah masuk ke kelas itu dan Mia pula menuruti sahaja.
"Ok semua harini saye nak perkenalkan pelajar baru kat kelas ni," kata Mizan lalu melihat ke arah Mia.
"Oke,Mia sila perkenalkan nama awak" arah Mizan."Nama saya Tengku Aqasha Armia binti Tengku Rizal,berasal dari IGSE collage..kamu semua boleh panggil saya Mia.."kata Mia sambil melemparkan senyuman kepada semua pelajar yang bakal menjadi kawannya.
"Okey,harini saya yang akan jaga kamu semua sebab Teacher Sarah takda harini" Mizan berkata dengan mesranya kerana dia sudah biasa dengan kelas ini.
"kenapelah pelajar baru ni commel sangat..
astaghafirruallah-alazim..ingat allah mizan" kata nya dalam hati."Okey mia awak boleh duduk di sebelah Tengku Fardiana Arqisha Binti Tengku Fardi Akmal" suruh Mizan sambil menunjuk ke arah meja ditengah itu yang menempatkan seorang gadis .
"Terima kasih..erk!mizan" jawab mia sambil merenung mata mizan.
"aik!baru aku perasan yang aku sekelas dengan qisha" ucapnya dalam hati.
"Sama sama" ucap mizan dengan ikhlasnya.
Setelah itu Mia duduk di sebelah qisha,Qisha gembira kerana kawannya telah pun berada di sampingnya.
"Wei mia!tak sangke lah aku..kau satu kelas ngan aku" kata qisha dengan gembiranya.
"Alhamdulilah" jawab Mia.Loceng telah pun berbunyi menunjukkan waktu rehat sudah tiba,Qisha dan Mia mengatur langkah untuk ke kantin.
Setelah sampai di kantin,Mia terlihat Mizan sedang merenungnya dan memberinya senyuman yang lebar.
"ish!apa kena dia ni tengok tengok orang benci pulak aku" rungut Mia dalam hatinya.
"Woi!mia yang kau tengok ketua pengawas tu asal?" Kata qisha.
"Dia yang tengok aku" jawabnya.Secara tiba tiba,ada seorang perempuan yang cantik wajahnya menuju ke arah mereka.
"Hai mia!" Ucap nya dengan riang.
"Hai" jawab mia.
"Name aku Tengku Nur Syahwanna Binti Tengku Rafael , you can call me Anna" kata Anna merupakan sahabat baik kepada qisha semasa mia belum pindah lagi.Mia hanya tersenyum melihat wajah
Anna yang amat manis.Disebelah Anna pula kelihatan seperti ada seorang gadis sedang menunduk."Woi!jes kenalkan lah diri kau yang kau malu sangat ni kenapa?" Tanya Anna sambil menyiku jesnita.
"Eh!hai name aku Tengku Jesnita Absyariah Binti Tengku Fadli , kau boleh panggil aku Jes" kata jesnita dengan nada terkejut.
"Hai" kata Mia.
"Kau berkenan ya dengan mizan?" Tanya qisha.
"Erk!mana ada aku cuma hairan kenape dia tenung aku dan selalu senyum dekat aku..aku takut lah" resah Mia.
"Mia,mizan bukan macam tu tau..mizan tu orangnya baik dia takpernah pun tenung orang macam dia tenung kau..Mungkin dia suka kat kau" fikir Anna.~~~~~~~~~~~~~~~~
"Erk!die ke sini lah" kata mia sambil memberi isyarat mata kepada rakan rakan nya.
Mizan menuju ke arah meja Mia dan berkata,"Hai semua".
"Hai~" jawab mereka semua.
"Kenape ni mizan?"tanya Anna merupakan sepupu mizan tapi tak rapat lah."Takde,boleh tak kalau aku duduk sini dengan azib dan mika ?" Tanya nya sambil menggaru tengkuk nya yang tidak gatal.
"Sure,why not.." kata Anna dengan mesranya.
"Ok thanks cousin" jawab nya.
Mizan memanggil temannya yang berdiri di tiang kantin itu, Tengku Ahmad Mikail Bin Tengku Afrizal danTengku Azib bin Tengku Qyri ."Mika Zib , jom"kata mizan.
"Nak ke mana?" Tanya mereka berdua serentak.
"Duduk dekat meja crush korang lah c Jesnita dan Qisha tu" kata mizan sambil tersengih.
"Kau punya crush pun dekat sane kan c Mia tu" kata mikail.
"Hehe" gelak mizan.
"Dah jom" katanya lagi sambil menarik lengan baju mikail.Mereka makan sambil bercerita mengenai mizan.Mia pula hanya menarik minat hendak mendengar.
Tiba,di pertengahan cerita..
"Mizan kau masih dengan c Tengku Riana Binti Tengku Jefri tu ke?" Tanya Anna.
"Eh tak lah , kitorang dah putus maklumlah dia dah ada pengganti buat apa nak cari aku lagi" jawabnya lalu melihat reaksi muka Mia.
Mia yang mulanya merenung Mizan mula menunduk .
"Mia yang muka kau gelisah kenapa?" Tanya qisha.
"Manada" mia menjawab sambil menundukkan wajahnya."Hai sayang" kata seorang lelaki kepada wanna.
"Hai" jawab wanna dengan penuh ceria.
"Siapa ni?" Tanya Mizan.
"Bf aku" jawabnya.
"Ohh" jawab mereka semua.
"Hai aku Tengku AdelHazeney Bin Tengku Fairos" terang adel.
Mereka semua menjawab hai itu....*sori korang kalau cerite ni boring..
YOU ARE READING
Tercipta Hanya Untukmu
RandomKisah lampaunya kian memburu disebabkan itu mommynya mencadangkan agar dia berpindah sekolah dan mereka meninggalkan kampung halaman hanya untuk kebaikan Mia . Trauma yang dihadapi Mia membuatkan dia takut hendak bercakap dengan orang namun kehadir...