BAB 11

98 11 5
                                    

Setelah sampai ditempat yang hendak dituju,Mizan dan Mia turun bersama.

"Sayang kite mandi kat pantai ye?" Cadang mizan,dia sebenarnya ada cadangan lain.

"Ermm.." mia hanya mengangguk lemah.nasib baik aku pakai baju hitam!ucapnya didalam hati.

Sesungguhnya hendak memujuk mia adalah perkara yang sukar,mizan berasa sedikit kecewa kerana daritadi mia tidak mahu memandang wajahnya.

"Sayang.." mizan memanggilnya lembut ,berharap agar Mia melihatnya.

"Ermm" mia sedikit terbuai dengan ucapan mizan , dia mula mendongak ke arah Mizan.

"Jom kite mandi pantai" ajak mizan.
"Ermm" mia melihat ke arah pantai lalu kakinya mula melangkah menuju ke tepi pantai.Mizan hanya menuruti langkah mia.

Tanpa sedar,airmata mia gugur lagi.Perasaan nya bercelaru ketika ini,dia berasa kasihan pada Mizan yang tidak jemu memujuknya.Dia teringat apa yang mommynya kata tadi.

"Mia jangan pendam perasaan mia tu,ingat mia tu ade sakit,jangan terlalu seksa perasaan mia dan perasaan mizan jugak,mizan tu ade hati,bile-bile mase je hati mizan boleh berubah,mommy tak marah kalau mia nak teruskan mogok mia ni tapi fikirkanlah sayang,syukurlah dengan ape yang die buat untuk mia..mizan tu cemburu buta mia..jangan terlalu difikirkan mia," pesan mmommynya.
Dia tersedar dari lamunannya apabila Mizan sudah berjalan beriringan dengannya.

"Sayang,kenape menangis ni?" Tanya Mizan.Sungguh hatinya luluh melihat muka Mia yang begitu sembap.

"Ehm..awak,maafkan saye ye sebab merajuk lame sangat" mia mula mengeluarkan perkataan maafnya.

"Takpe saye maafkan,Sayang saye pun nak mintak maaf sebab tak buat usul periksa dulu.Maafkan saye ye?" Tanya Mizan.

"Saye pun dah lame maafkan cume hati saye ni yang ego" jawab Mia,memang itulah kenyataannya.

Selepas itu,mereka berpandangan sesama sendiri.Mizan ingin sekali membuat mia gembira,memandangkan cuti kali ini lebih panjang jadi mizan hendak membawa kekasih hatinya itu makan angin disini lagipun esok mereka akan balik kerana lusa mereka akan bertunang.

Mia seperti tidak sangka dia akan bertunang dengan lelaki yang dia cintai.

"ya allah!kau lindungilah hubungan kami,aku berserah kepadamu ya allah,seandainya dia jodohku kau berikanlah kekuatan untuk kami berdua supaya tidak tersasar jauh darimu..aminn" doanya dalam hati.

------------------------

Setelah sesi pemaafan tadi,mia dan mizan berjalan-jalan dipersisiran pantai.Mizan cuba meraih tangan mia.

"Awak,ni kenape?" Soal mia bila melihat mizan tidak berhenti hendak mengambil tangannya.

"Alaa..bagi lah tangan awak tu nanti saye bagi balik" jawab mizan selamba.

"Hish die ni!awak ingat tangan saye ni tangan teddybear boleh dimain-main?" Geram sungguh mia bila mizan hendak mengambil tangannya.

"He he he..takdelah sayang janganlah marah saye main-main jer tu pun nak marah" rajuk mizan pula.

Pulak dah..die ni aku yang merajuk dia pun merajuk desisnya didalam hati.

"Tengok tu orang penat-penat membebel die mengelamun" marah mizan.

"Awak tu membebel macam pakcik-pakcik dah,tu yang ade janggut tu" bidas mia.

"He he he..yang berjanggut ni jugak awak suke kan?" Mizan mengusap-usap dagunya,sengaja dia berkata begitu sedangkan dia tidak berjanggut sama sekali.

Okey korang..plizz vote n comment..👌
I lope u guys...❤
Wait for the next chapter😉

Tercipta Hanya Untukmu Where stories live. Discover now