BAB 4

77 10 1
                                    

Setelah habis waktu rehat,mereka semua masuk ke kelas masing masing.
Mia dan Mizan sempat bertukar nombor telefon.

"Mia?" Kata Mizan sambil tersengih macam kerang busuk.

"Ye saya" jawab Mia sambil menunding ke arah dirinya.

"

Hehe..boleh saye mintak no.awak?" Tanya nya sambil tergelak mendengar apa yang dikatakan oleh mia tadi.

"Oh sure!" Jawabnya lagi sambil tangan ligat mencatat nombor telefonnya di kertas menggunakan dinding di depan kelasnya.

"Thanks" kata mizan dengan ramah.
"Your welcome,tapi boleh tak saye nak mintak nombor awak jugak?" tanya Mia kembali.

"Ok,bak sini tangan awak.." cakap mizan dengan senyuman manis di lemparkan ke arah mia.

"Erk!die nak buat ape dengan tangan aku ni?" Tanya Mia di dalam hati.

"Haduih!lambat lah awak ni Mia" dengus mizan tetapi tetap lembut.

Selepas berkata begitu,Mizan menarik tangan mia dan menulis nombor nya.Mia terkedu melihat Mizan menarik tangannya lalu menulis nombor telefon nya.

Habis sahaja Mizan menulis nombor itu,Mia terus masuk ke kelas dan duduk di kerusinya.Mizan pula hanya tersengih.

Mana taknya c Mia ni malu ramai orang melihat dirinya dengan Mizan.Mia melihat Mizan memberi flying kiss kepadanya,Muka nya sudah merah padam menahan rasa malu.Baru hari pertama di sini sudah dibuat begitu oleh ketua pengawas pulak tu.

Mia menjalani pembelajaran seperti biasa namun agak janggal kerana dia murid baru di situ.

---------------------------

Selepas habis waktu kelasnya,Mia menunggu Daddynya di pondok didepan collagenya.Tiba-tiba,ada seseorang duduk di sebelahnya.

"Hai mia" kata Mizan.

"Erk!hai" jawabnya sambil menundukkan wajahnya ke bawah.

Dia masih teringat akan kejadian tadi.
"haduih!apehal dia kat sini?" Tanyanya sendiri di dalam hati.

"Awak ok Mia?" Tanya Mizan dengan rasa bersalah.Dia rasa bersalah kerana kejadian tadi.

"Okey je" mia berkata namun wajahnya tetapi memandang ke bawah.
"okey ape nye dah kau pegang tangan aku yang suci ni" desis nya di dalam hati.

"Saye nak mintak maaf soal tadi,saye tak sengaje!" Kata Mizan yang hampir2 menangis.

"Okey takpe saye maafkan,dah2 jangan lah nangis buruk tau kalau lelaki nangis tak comey dah," kata Mia sambil coba untuk memujuk mizan.
"haduih!lelaki ni manje jugak rupenya..tapi comel" kata mia di dalam hati.

"Terima kasih Mia" mizan berkata sambil melihat ke arah mia.
"Same2" kata Mia.
 
    Setelah selesai berkomunikasi,mereka mendiamkan diri lalu terdengar ade bunyi WA masuk ke dalam hp Mia.

ting!

Daddy tercinta
Mia sorry tau harini
daddy tak dapat ambil
Mia,So mia naik dengan
kawan daddy ye?Uncle
Rayyan.Name anak dia
Mizan.okey?                                                 

Yang anak nye f 5 ke?            

Ah!betullah tu..ok bye
Daddy tak dapat lame ni

    Setelah itu,mia bertanya kepada mizan.

"Mizan,bapak awak uncle rayyan ke?" Tanya Mia.

"Ah ye kenape?" Tanya Mizan kembali.

"Harini kata daddy saye,saye ikut awak.." kata Mia.

"Ohh ok" jawabnya.

Pon~pon~pon

"Nah!itupun daddy saye dah sampai,jom!" Kata mizan.
"Okey" jawab mia.

*okey tunggu bab yang seterusnye.

                  

Tercipta Hanya Untukmu Where stories live. Discover now