BAB 8

69 10 1
                                    

Keesokkan malamnya,Mizan menjemput Mia seperti yang dijanjikan setelah puas memujuk mia.Semua ahli keluarga mia sudah menunggu di luar rumah.

"Mommy,mia pergi dulu ya dengan mizan?"tanya mia ketika melihat mizan yang sudah masuk ke halaman rumahnya.

"Takecare honey,mommy nak tunggu daddy yang bersiap dekat atas tu,"jawab mommynya sambil tangannya ligat merapikan tudungnya.

"Owh ok lah" kata mia,kakinya menuju ke arah mizan yang keluar dari kereta.

"Auntie,mizan mintak izin ya nak bawak mia?"tanya mizan.

"Hah!kau bawak adik aku ni elok2 kalau kau bawak dia ke tempat lain siap lah kau aku kerjakan!" Kata Tengku Afiq sambil menggayakan penumbuk nya.
Afiq merupakan sahabat mizan, di f6.

"Ye lah bro!aku takkan hancurkan orang yang aku sayang" mizan terkedu,dia tidak sangka yang dia akan mengeluarkan kata kata begitu.

"Erk!"mia juga terkedu.
Semua ahli keluarga mia yang mendengar itu juga terus memandang ke arah mizan dan mia silih berganti.

"Hah!ade hati ye?"tanya Tengku Amir.
"Mommy kitorang pergi dulu ye?"mia mengelak daripada menjadi bahan usikan adik-beradik nya.

"ah ye lah" jawab mommy nya sambil sebok melihat tudung nya melalui cermin kereta mercedes mereka.

"Pergi dulu" kata mia sambil kakinya melangkah masuk ke kereta proton perdana mizan.

Kemudian,diikuti pula dengan mommy dan daddy.

Selepas itu baru lah adik beradiknya yang menggunakan kereta berasingan dengan mommynya.

  Ketika dalam perjalanan,mereka hanya membisu.Masing masing tidak tahu apa yang hendak dibualkan.

"Erk!awak?" Mizan seperti hendak menyampaikan sesuatu kepada Mia.

"Ye?" Mia membalas sambil memandang mizan yang sedang memandu di sebelahnya.

"Saya sebenarnya dah lama nak cakap benda ni tapi saye rasa semuanya terlalu awal untuk awak yang baru kenal saya dalam tiga hari ni" ucapnya sambil menghela nafas.

"Apa benda yang awak nak cakap dengan saya?" Tanya mia dengan muka yang ingin tahu.

"Saya sebenarnya sejak kita jumpa setahun yang lalu ,saye dah..."mizan terhenti disitu terasa ada sesuatu yang menyekat bahagian kerongkongnya.

“setahun yang lalu?"tanya mia sambil memandangnya hairan.

"S..a..y..a d..a..h s..u..k" mizan terhenti lagi kali ini kerana ada polis di depan.setelah melimpasi pegawai polis tadi.

"Awak dah suk apa?"mia yang lurus mula bertanya.

"Saya sebenarnya sejak pertama kali kita jumpa saya dah sukakan awak jujur saya katakan hati saya tak tentu arah bila nampak awak,hati saya rasa ada suatu perasaan yang aneh akhirnya,baru saya sedar yang saya suka dekat awak Tengku Aqasha Armia Binti Tengku Rizal," akhirnya keluar juga perkataan yang ingin Dia ungkapkan sejak tadi.

Mia terkedu di situ,Dia tidak tahu sama ada dia mempunyai perasaan yang sama dengan mizan atau tidak.

"Maaf ya?saye bukan nak nafikan perasaan saye untuk terima awak dan suke dekat awak tapi saye rasa ini terlalu awal buat kita yang baru kenal,kalau boleh biarlah kita tunang dulu,lepas tunang nanti kite kenal hati budi masing masing,"balas mia dengan panjang lebar.

"ya allah!sesungguhnya lelaki ini adalah jodohku kau berilah aku jalan atau petunjuk untuk menuju ke arah nya kau berkatilah hubungan kami ya allah," doa  mia di dalam hati.

"Baiklah kalau itu keputusan awak saya akan terima,saya nak awak yang tetapkan tarikh perkahwinan kita," kata mizan sambil matanya masih memandang.

"Saye sayang awak" kata mia tanpa sengaja,airmata nya mula mengalir.Trauma itu mula bermain difikiran , masa lalu nya kian memburu .

"Hey!janganlah menangis saya ada kat sini,saya pun sayang awak," pujuk mizan,Setelah itu,mereka hanya senyap.

*sori kalau tak best pls vote..

Tercipta Hanya Untukmu Where stories live. Discover now