BAB 6

72 12 0
                                    

Setelah sampai di kawasan Restoran,Mia dan Mizan keluar dari kereta bersama2.Saat itu mereka bertentangan mata.Cepat2 Mia melarikan anak matanya dari pandangan mata Mizan.

"Assalamualaikum,kita makan dekat restoran tu je ye?" Tanya Mizan sambil menunjuk ke arah restoran di sebelah mall itu.

"cantik nye die mase pakai blaus warna merah mengenakan tudung putih," kata Mizan dalam hati.

"Waalaikummussalam..saye ikut je," jawab mia sambil senyum ke arah Mizan.

"ish kau ni mia buat apa kau tengok die" kata mia pula di dalam hati.

"Oh ok," ucap mizan sambil kaki melangkah ke arah restoran itu.

Selepa sahaja masuk di dalam restoran,Mizan memilih untuk duduk di meja yang muat dua orang sahaja.Setelah,pelayan mengambil oder.Mizan memulakan bicara.

"Mia,awak sudi ke nak jadi tunang saye ni..sedangkan kite baru je kenal," tanya mizan sambil tangan memegang belakang leher.

"Saye coba untuk terima awak tapi buat mase ni awak terime je nak tunang dengan saye ye?" Ucap mia sambil menghembus nafas.

"Terima kasih sebab..." mizan menjawab tapi terhenti kerana dua orang pelayan itu sedang menghantar makanan.

"Aik!selalunya ade sorang je yang ni ade dua kenapa?" Tanya mia dalam hati sambil membuat muka hairan.

"Aku tahu lah bakal tunang aku ni hensem tak payah lah nak tengok lame2 macam tu jeles kite tau?aik!sejak bila aku suka die" mia mula membebel tetapi di dalam hati.

Setelah kedua2 pelayan itu pergi,mia bertanya kepada mizan,"sebab?" Sambil membuat tangan nya ke atas.

"Sebab terima saye" mizan menyambung ucapan nya yang terputus tadi.

"Eleh!saye cakap macam tu bukan bermakna saye terima,"kata mia sambil ketawa.Dia mula selesa bercakap dengan mizan walaupun ada sedikit perasaan kekok itu.

"Erk!" Mizan membuat muka krik2 nya setelah itu terus ketawa.

"Ya allah!muka die merah" kata mia di dalam hati.

"Dah2 jom makan,nanti sejuk tak sedap pulak,"kata mia sambil menyuapkan nasi ke dalam mulutnya.
"Okey" jawab mizan sambil membuat simbol macam ni '👌'

"Lepasni kite ke mall ye,then jalan2 kat taman depan okey?" Kata mia sambil berlagak seperti tuan puteri.
"Baiklah tuan puteri,Beta menurut perintah" jawabnya sambil membuat tabik hormat.
"Ingat askar ke?" Tanya mia.
"Hehe.." ketawa mizan.

    Setelah selesai makan,Mizan membayar makanan itupun setelah puas bertelegah dengan mia kerana mia juga hendak membayar makanan itu.Mereka menggunakkan kereta Mizan untuk menuju ke mall.

Setelah sampai di mall,mia tanpa sedar memegang lengan mizan.dup dap dup berbunyi getaran jantung mizan.

"kuatkan iman mizan" ucapnya di dalam hati sambil menenangkan dirinya.

Mia tersedar yang dia terpegang tangan mizan lalu melepaskan nya dengan perlahan.

"Erk!sorry saye tak sengaja terpegang" mia berasa bersalah patutlah dari tadi mizan diam je.

"Takpe2" kata mizan sambil membuat muke seposen.

Mia meneruskan perjalanan nya untuk melihat handbag namun kini beriringan dengan mizan.

Setelah menjumpai apa yang di cari,Mia terus masuk ke kedai itu lalu memilih bag yang mana sesuai dengan nya.

Mizan pula hanya memerhati,geli hati nya melihat mia yang sebok memilih sambil memasangnya di badan.

"Saye rase ni sesuai dengan awak.." kata mizan sambil tangannya menunjukkan beg tangan gucci.

"Erm..okeylah" jawab mia sambil mengambil beg itu dan menuju ke arah kaunter pembayaran.

Baru sahaja hendak membayar,Mizan telah pun membayar dahulu.

"Terima kasih ye" kata mia sambil mengambil beg kertas yang dihulurkan oleh penjaga kaunter itu.
"Same2" jawab mizan sambil senyum.

Selepas sahaja keluar dari mall mereka memulakan perjalanan ke taman.

Setelah itu terus balik ke rumah,Mizan menghantar mia dahulu lalu barulah dia pulang.

"Haih adik baru keluar jalan2 dah tersenyum senyum" kata Tengku Afiq ketika mia berjalan di belakangnya.

"Abang ape tau?" Jawab mia sambil kaki laju melangkah ke atas.

*Sori korang sekarang idea takde la..pls vote n kalau ade idea pls comment sikit.

Tercipta Hanya Untukmu Where stories live. Discover now