BAB 7

67 10 0
                                    

Mia pov
Keesokkan harinya,Ayah ku memanggilku ke bawah.

"Mia,ape keputusan mia tentang pertunangan tu?"tanya daddy ketika aku duduk di atas sofa bersebelahan dengan mommynya.

"Mia setuju" jawab ku dengan tenang.

"Alhamdulilah,so awal bulan depan mia bertunang kahwin tu biarlah kamu berdua yang tetapkan," kata daddy.

"Mak oi!cepatnya daddy" rungut ku perlahan.

"Aik!takde bantah bantah" marah daddy dengan suara yang dibuat buat.

"Yelah baju tunang bila nak beli?" Tanya ku lalu melihat.
"Daddy,kenape daddy nak tunangkan mia dengan mizan?" Tanya ku kehairanan .

Hamizan pov
"Ape keputusan mizan tentang pertunangan tu?"tanya daddy ketika melihatku yang sedang duduk di depan tv.

"Mizan setuju," jawab ku sambil tangan sebok menukar-nukar siaran.semua siaran tidak kena dengan pilihannya.

"Alhamdulilah syukur" kata daddy sambil tangan laju mengambil telefon untuk memberitahu teman teman nya.

"Tapi daddy kalau pertunangan kami ni tidak di sebarkan boleh tak?"tanya Mizan kepada daddynya.Dia bosan asyik menukar-nukar siaran lalu mengambil telefonnya dan mencari-cari nombor seseorang.

"Boleh ape salah nya?" jawab daddy ku.

Aku hanya mengangguk lalu menjumpai nombor yang dicarinya.Tangan laju menekan telefonku.

Setelah lama berdering,akhirnya telefonku bersambung.
"Hello ni Mia kan??"tanya ku.
"Ye saye,ni siape ye??"tanya Mia kembali.

"Mizan" jawab ku sambil mata mengerling ke arah daddynya yang membaca surat khabar.

"Owh Mizan,kenape call?"tanya gadis itu dari sebelah sana.

"Takde pape esok malam jgn lupe dtg ye ke rumah saye?"kata ku sambil tangan menyeluk poket seluar.

"Erk!ade ape ye esok?"tanya mia.
"Ade sambutan hari jadi kakak saye," jawab ku berbisik.

"Ohh ok," jawabnya.
"Esok saye jemput awak" kata ku.

"Eh!takpe lah saye pergi dengan mommy dan daddy" tolak mia lembut.
"Ehm..okeylah" jawabku pasrah.Aku harus memujuk mia lagi esok.
Setelah itu aku menutup talian lalu naik ke tangga dan masuk ke biliknya.

*sori korang takde idea lagi lah...

Tercipta Hanya Untukmu Where stories live. Discover now