Hari ini ,aku dibenarkan pulang ke rumah . Mizan akan mengambil cuti yang lama demi menjaga ku .
"Abang , you nak minum tak ? Kalau nak sayang siapkan " Aku duduk diriba nyasambil memerhatikan wajahnya .
"Kenapa sayang pandang abang macam tu ?" Dia menutup komputer riba nya dan membalas pandanganku .
"Mia takdapat bayangkan if I lost you abang .. Mia tak sanggup " Airmata yang dari tadi ku tahan tahan akhirnya jatuh juga.
Mesej dari Riana membuatku takut , takut Mizan berpaling dari ku kerana Riana adalah cinta pertama suamiku.
"Hey sayang , look at me " daguku dipegang lalu diangkat agar aku melihatnya .
"You kena kuat ya sayang ? Abang taknak tengok sayang sedih sedih macam ni " Senyuman hambar yang terukir diwajah nya membuatku sedih .
"Mia harap pembedahan tu akan berjalan dengan lancar " Ku genggam erat bajunya.
"Abang berserah kepada Allah dalam semua hal " tanganku digenggam pula oleh nya . Kami saling bertatapan , rasa cinta dihatiku untuk nya kian menggunung .
"abang sayang Aqasha Armia " dia mencempung ku menuju ke katil kami .
End Mia POV
Mizan POV
Aku memandang wajah pucat itu . Perlahan aku bangkit dari katil , tidak mahu mengganggu lenanya .
Kaki ku bawa untuk melangkah ke bawah dan ruang tamu ku tuju .
Telefon didalam poket ku capai dan ku hubungi seseorang .
"Pergi cari Rania , Kill her " Usai berkata begitu telefon ku letakkan di atas meja .
"you find a messed with the wrong person Rania " Macam aku tak tahu dia hantar mesej dekat Mia .
"out Mia " perlahan lahan isteriku itu keluar dari tempat persembunyiannya .
"sorry abang , I takde niat , Sayang tengok abang takde kat sebelah .. Nak tidur dengan abang " dia merengek manja , tubuh itu ku baringkan diatas tubuhku .
Setelah yakin dia sudah terlelap , ku cempung tubuhnya lalu menuju ke bilik tidur kami .
" Abang .. Mia teringin nak ada anak" Perkataan yang keluar dari mulutnya membuat ku tersentak , ku kira dia sudah tidur .
"keadaan Mia tak mengizinkan sayang " ku usap kepalanya .
"Mia nak jugak " rengeknya manja . Aku mengeluh lalu turut baring disebelahnya .
" tak sabar sangat awak ni ?"
Setiap manusia mahukan anak , siapa yang taknak ."yeyyy , sekarang tau abang " terbuntang mataku , tak sabar sabar betul dia ni .
"amboi sayang , dah buang tebiat ke" Laju dia menutup mukanya menggunakan selimut .
Tangan ku letak diatas perut nya . Ku usap perlahan .
"dalam ni akan ada baby kita" Aku tarik selimut yang menutup dan ku kucup lehernya .
Dapat ku lihat dia menggeliat kegelian . Tangan mula menjalankan tugas .
" I love you sayang " Aku menindih tubuh itu perlahan .
YOU ARE READING
Tercipta Hanya Untukmu
RandomKisah lampaunya kian memburu disebabkan itu mommynya mencadangkan agar dia berpindah sekolah dan mereka meninggalkan kampung halaman hanya untuk kebaikan Mia . Trauma yang dihadapi Mia membuatkan dia takut hendak bercakap dengan orang namun kehadir...