Bab 15

4 0 0
                                    

"abang , I lapar laa  ” Mia merungut kelaparan setelah duduk disebelah suaminya itu .

“You lapar ya sayang ?” Mizan mengusap rambut Mia dan mencubit pipi wanita.itu

"dah lama tak hangout dengan Anna dan yang lain ” Dia mengangguk mempersetujui apa yang dikatakan oleh isterinya itu.

"kalau macam tu , sayang hantar wa suruh diorang datang malam ni , nanti abang oder makanan"  Wanita itu hanya mengangguk dan mengambil telefonnya.

PARA ISTERI MR CEO
Mia :Haii guys , jom datang rumah I
Anna :macam syok je , ada apa , kau nak sampaikan berita yang kau pregnant ke ?
Qisha :haah kau pregnant ye mia ?
Mia :Amin moga diperkenankan , takdelah we kan dah lama tak jumpa so I dengan my hubby cadang nak adakan makan makan sikit kar rumah
Jes :ni yang best ni , takyah masak
Anna :happy engko ye
Mia:dont forget to come my hunny bunny semuaa , pukul 8 malam yer
Jes , Anna , Qisha :Oraitee

Dania
Babe datang rumah I jom
ada apa babe ?
I nak buat makan makan sikit
okay nanti I tanya husband I he busy ke tak
okay babe , pukul 8 malam tau?
okay sip

“Abang , you dah oder ke untuk malam ni kalau belum nanti I oderkan sekali” Mia yang sedang bersiap didepan meja solek itu menoleh sekejap ke arah bilik air .

"Dah tadi I oderkan , you pergi siapkan meja makan dan ruang tamu tu je sayang ” Kedengaran suara Mizan dari bilik air itu .

Tidak lama selepas itu , suaminya keluar dari bilik air . Mizan merapati isterinya .

"Abang rindu sayang ” Dia mengucup leher Mia sehingga wanita itu menggeliat kegelian .

"abang jangan laa geli ” Tanpa memperdulikan kata kata Mia , Mizan mencempung isterinya ke katil mereka .

"Terima kasih kerana menjadi isteri I , sayang ” Mia tersenyum kearah Mizan dan mengusap pipi lelaki itu .

------------------

Tepat jam 8 malam , teman temannya mula yang berdatangan .

"Mia kau pregnant ke asal macam berisi kau ni ” Kata kata itu disambut dengan tawa dari mereka semua .

"Takde lah kau ni kan Jes , pandai pandai je buat andaian ” Mia menyorokkan muka nya di belakang Mizan .

“tengok dah malu Mia tu sebab kau Jes ” Mikaiil yang baru sahaja keluar dari dapur menambah kan lagi keriuhan di rumah itu .

“habis laa ada jugak yang kena lempang ni karang ” Dania yang dari tadi hanya tertawa membalas lagi gurauan itu.

"dah dah lah tu korang , kesian Mia tu , pipi dia dah merah macam tomato dah tu ” Anna berkata begitu setelah masuk kerumah sahabatnya itu sambil membawa pizza .

"Jom makan , pizza dah sampai tu dah lengkap menu kita harini ” Mereka semua menuju ke arah ruang makan setelah dijamu oleh Mia dan Mizan .

"Ya Allah Adel !apa kena dengan awak ni hish ” Anna menampar lembut bahu suaminya itu bila lelaki itu mencium pipinya .

"Tak sengaja lah sayang ” Mereka semua tertawa dengan keletah pasangan itu .

"Malam ni korang tidur rumah I ye lagipun esok cuti kan , I nak buat aktiviti sendiri dekat sini dengan korang” Mia melihat kearah teman nya satu persatu .

"Ok sipp , we pun nak tengok bola malam ni ” Mikail membuat simbol ok didepan Mizan .

Setelah selesai makan , mereka semua melihat movie dipawagam rumah Mizan .

Tercipta Hanya Untukmu Where stories live. Discover now