4. Bölüm

643 70 64
                                    

Bir çırağın hiçbir zaman tek bir telepatik mevcudiyete, özellikle de kendi Ustasının mevcudiyetine bağlanmaması gerekiyordu. Eğitim bağları sadece eğitim bağlarıydı. Calluvian' da çiftler arasında yapay olarak kurulan güçlü evlilik bağlarına hiç benzemiyorlardı.


////***////


Thaal basitti ama sadeliği içinde çok güzeldi. Mavi kurdele, gözyaşı şeklinde tek bir mor detrenit taşıyordu. Başka çırakların, Ustalarının damgalarını gururla taktığını görmüştü, ama bir tane takmanın gerçekte ne kadar önemli olabileceğini asla fark etmemişti. Emrys 'in değerli taştaki telepatik işareti Arti' yi, ona yaklaşan herhangi bir Düzen üyesi için çırağı olarak gösterecekti. Diğer işaretlerden daha da değerliydi çünkü Emrys Idhron telepatik işaretini nasıl gizleyeceğini biliyordu ve onu istemediği bir yere nadiren bırakırdı. Ama bunu ona isteyerek vermişti, tıpkı adını verdiği gibi. Artık Emrys 'in soyunun bir parçasıydı. Artık ona sadece çaylak Arti değil, Çırak Idhron denecekti.


////****////



Tethru içten bir şekilde gülümsedi. " Eğitim bağları kırılabilir Arti. Eminim zihnine başka bir Üstadın dokunduğunu önemsemeyecek Üstatlar vardır. " Gözleri yavaşça üzerinde gezindi. " Belki de seni kendim için alabilirim. "


////****////



Tai'Lehri'liler, Bağlama Yasasına uymayı reddettikten sonra bir zamanlar büyük klanlarından kaçan dönekler olarak öne çıkarlarsa ve On İki Büyük Klan Konseyi onları bağışlarsa, bu büyük olasılıkla Düzen'e istenmeyen incelemeler çekecekti. Calluvianların geri kalanını sözde korumak için Bağlama Yasası çıkarılmıştı. Ancak dönekler gerçeği biliyorlardı. Bağlanma Yasası, Yüce Hronthar'a gezegen üzerinde nihai güç vermek için getirilmişti. Çünkü üyeleri gezegende bağlı olmayan tek telepatlar teşkilatın üyeleriydi. Konsey, Düzen'in aslında apolitik bir zihin şifacıları örgütü olmadığını keşfederse...


*******************************


Ustasının malikanesine vardıklarında Arti' nin ruh hali biraz yükseldi. Ustasını evin içine kadar takip etti, tanıdık çevrede hemen rahatladı. Burası evdi. Ya da en azından sahip olduğu bir eve en yakın şey. Eh, Tarikat'a verilmeden önce de gerçek bir evi olması muhtemeldi ama erken çocukluk anıları neredeyse hiç yoktu. Arti bazen ona iyi geceler öpücüğü veren ve ona "benim küçük meleğim" diyen altın saçlı güzel bir kadını hatırladığını düşünürdü. Ayrıca daha büyük bir çocuğu, bir erkek kardeşi hatırladığını ama onunla ilgili hatıralar daha da kafa karıştırıcıydı.


Her neyse, önemli değildi. O insanlar ondan vazgeçmişti. Tarikat, sahip olduğu tek evdi.


Tarikat değil, iç sesi küçümseyerek düzeltti. Sadece ustan.


Rahatsız edici düşünceyi zihninden uzaklaştıran Arti oturma odasına bakındı. Bir aydan fazladır buraya gelmemişti. Emrys son zamanlarda kendisi uzaktayken onun Çıraklar bölgesinde satın aldığı evde kalması konusunda ısrar ediyordu. Ancak Arti hala o evi gerçek evi olarak düşünemiyordu. Elbette, Efendisinin malikanesini tercih ederek orada neredeyse hiç vakit geçirmemesi de muhtemelen duruma yardımcı olmuyordu. Şaşırtıcı bir şekilde, Emrys varlığına itiraz etmedi, sadece yokluğunda kendi evine gitmesini emretti.

Prensin Efendisi - Merthur ( Uzaylı Prensler Serisi 4 )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin