" Yeterince büyük görünmeye başladığında onun için çok büyük olacaksın. Tethru senin biyolojik yaşını umursamıyor. " diyerek içini çekti Emrys. " Seni bir nedenden dolayı ondan uzak tutuyorum Arti. Bir kere gözünü birine diktiğinde, sabitlenir. Takıntılı bir şekilde. Benim çırağım olman, seni onun için daha çekici kılacaktır. Onun için kazanmak istediği değerli bir kupa olursun sadece. "
////****////
" Tai'Lehr teknik olarak hala Üçüncü Büyük Klan' ın kolonisi. " dedi Tethru. " Veliaht Prens Kai'ngh'veighli'yi ortadan kaldırmak ve isyancıları suçlamanın mükemmel bir çözüm olacağını düşünüyorum. Prensin henüz bir varisi olmadığı için bu Üçüncü Kraliyet Evi için büyük bir darbe olur. Ayrıca Kraliçe Janesh' in desteğini de kaybedeceklerdir. Oğlunun ölümünün arkasında olan insanları asla desteklemez. "
////****////
" Yaptı. Daha doğrusu denedi. Ama sorun daha da kötüleşti. Prensin eşinin bağı zayıflıyor, hem de çok hızlı. Ne yaparsa yapsın bu sorun düzeltilemedi ve bu da prensin eşinin ondan ve genel olarak Yüksek Hronthar' dan şüphelenmeye başlamasına neden oldu. "
" Gerilemelerin en yüksek bağ başarısızlığına sahip olduğu doğrudur, ancak bunun onların hatalı olmaları ile br ilgisi yok. " dedi. " Ve onlarla ilgili her şey, doğal olarak kendi seçtikleri bir eşe sahip olmayla alakalı. Yapay bağlar onlar için doğal değil. "
" Başka seçeneğimiz olmasaydı yapabilirdim, ancak bunun için çok az zamanım var. Her durumda, bu gerekli değil. Hizmetlerini kullanabileceğimiz bir silici var. "
Odaya sessizlik çöktü.
" Usta Lay'i kastediyorsan, o artık Düzen'in bir parçası değil. " dedi Tethru, rahatsızlığı belliydi. " Burayı terk etti. "
" Lay' in bana bir iyilik borcu var. İstersem yapacaktır. "
**************************
Sonraki birkaç ay bulanık geçti. Hronthar, Prens Kai 'nin eşinin ölüm haberiyle çalkalanıyordu. Gerçeği yalnızca Bölüm'e yakın kişiler bilse de, her türlü söylenti ortalıkta dolaşıyordu. Emrys sinir bozucu bir şekilde okunması zor, bazen ona karşı neredeyse sevecen, bazen soğuk ve sert olmaya devam ediyordu. Arti ona kızmakla, hiçbir çırağın Ustası için hissetmemesi gereken şeyleri hissetmek arasında gidip geliyordu. Ayrıca Javier'e karşı utanç verici, mantıksız bir düşmanlık geliştirmişti, saklamaya çalıştığı ama görünüşe göre başaramadığı bir şeydi, çünkü Javier bir gün onunla bu konuda yüzleşti.
" Bak, senin sorunun ne? " dedi Javier kanepede oturduğu yerden kaşlarını çatarak.
Arti kollarını göğsünde kavuşturdu. " Hiçbir sorunum yok. " dedi muhtemelen sahte olduğu bariz bir gülümsemeyle. " Usta evde değil, neden buradasın? "
" Onu beklememi söyledi. " dedi Javier, onu merakla izleyerek.
" Bir saattir bekliyorsun. İşverenin seni becermesini beklemekten başka yapacak daha iyi bir işin yok mu? "
Javier başını yana eğdi, omuzları gevşedi. "Ah. Şimdi görüyorum. "
" Bunun ne anlama gelmesi gerekiyor? "
Javier omuz silkti. " Ustalarına karşı biraz sahiplenici ve güvensiz olan ilk çırak değilsin. Olur böyle şeyler. "
Arti kaşlarını çattı. " Sahiplenici falan değilim. Ve neden güvensiz olayım? Yerimi biliyorum. Ben ustamın ilk ve tek çırağıyım. Sen onun sahip olduğu ilk hizmetçi değilsin. "
Javier 'in ona attığı bakış acıyordu. Arti kızardı, çok rahatsızdı. Bunu söyleme, diye zihinsel olarak yalvardı. Eğer bunun hakkında konuşmazlarsa, gerçek olmazdı.
Javier bir an sonra, " Senden hoşlandığım için şanslısın Arti. " dedi. " Daha dikkatli olmalısın. Diğerleri bu kadar anlayışlı olmazdı. "
" Neden bahsettiğini bilmiyorum. " dedi Arti.
Javier üzgün bir gülümsemeyle başını salladı. " Sana Kyran' dan bahsetmiş miydim? "
" Hayır? " dedi Arti, konunun değişmesiyle kafası karışmış ve biraz rahatlamıştı.
Javier, " Sen Ustanın altında çıraklığa başlamadan sadece birkaç ay önce servis departmanına transfer edildi. " dedi. " Daha önce çıraktı. "
" Ne? "
" Skandal örtbas edildi, bu yüzden duymamış olmana şaşırmadım. " Javier yüzünü buruşturdu. " Kyran, Üstadı ile fazla samimi bir durumda yakalandı. Kyran rızaya dayalı olduğunu söylese de, Usta Blaine Usta Yardımcılığa indirildi ve onunla herhangi bir teması da yasaklandı. "
Arti kaşlarını çattı. Bir Usta ile çırağı arasındaki herhangi bir yakınlığın kesinlikle hoş karşılanmayacağını biliyordu, ancak sonuçların bu kadar kötü olacağını fark etmemişti. " Eğer rızaya dayalıysa ceza biraz sert görünüyor. Sadece yaş farkından dolayı mı? Calluvianlar iki yüz yıla kadar yaşayabiliyorlar, neden buna bu kadar takıyorlar ki? "
Javier, " Sorun yaş farkı değil. " dedi. " Usta Blaine, Kyran'ı büyüttü sayılır, bu yüzden temelde bir çocuk yetiştirdi. Kyran ne derse desin, iğrenç olan kısım bu. "
" Tamam, kabul ediyorum bu kısmı biraz iğrenç. " dedi Arti yüzünü ekşiterek. Ona bu hikayeyi neden anlattığını anlayınca Javier'e baktı. " Ama bunun benimle ne ilgisi var? Ustam kesinlikle beni büyütmedi. Onunla ancak on sekiz yaşımdayken tam anlamıyla tanıştım. "
" Biliyorum. " dedi Javier yatıştırıcı bir hareketle. " Ama Usta Emrys' in durumu oldukça benzersiz. O, tarihteki en genç Usta ve öyle olmasa bile çoğu Usta mezun olduktan hemen sonra bir çırak talep etmez. Çoğu Usta, çıraklarından çok daha yaşlıdır. Kyran ve Usta Blaine arasındaki yaş farkı aslında sandığından çok daha küçük. Sanırım Usta Blaine' in daha yardımcı ustayken bir çırak almasına izin verilmesine neden olan bazı tıbbi nedenler vardı. Çoğu Usta, çıraklarından elli ya da altmış yaş büyüktür ve çoğu Usta genellikle çıraklarını yetiştirir. Usta ve Çırak arasındaki güç dengesizliği tek başına herhangi bir yakın ilişkiyi sağlıksız hale getirir. "
Arti güldü. " Üzgünüm ama bunun senden gelmesi biraz komik. "
Javier kızardı. " Benden? Bir hizmetçiden mi? Bedenimi satıyor olabilirim ama aklım bana ait. Bir çırağın yaptığı gibi hiçbir Ustaya ait değilim. Vücudumdan başka bir şey vermek zorunda değilim ve işverenim rahatsız olduğum bir şey yapmak isterse onlara siktir olup gitmelerini söyleyebilirim. Bir çırağın Ustası üzerinde hiçbir gücü yoktur. Bu yüzden aralarında herhangi bir yakınlık yasaktır. "
" Lütfen. saf olma. Bölümün nasıl işlediği hakkında hiçbir fikri olmayan biri olarak konuşuyorsun. Bölümdeki çoğu Ustanın keyfi kuralları umursamayacağını bilmeni isterim. Büyük usta Tethru bunu ilk doğrulayan olacaktır. Usta Blaine 'in Bölüm'ün bir üyesini kızdırdığına ve Kyran 'la olan ilişkisini onun rütbesini düşürmek için bir bahane olarak kullandıklarına dair bahse girmek ister misin? "
Javier kaşlarını çattı. " Sana inanmıyorum. "
Arti içini çekerek elini saçlarından geçirdi. " Keşke Bölüm'e senin kadar inanabilseydim, ama inan bana, doğru şeyi yapmayı umursamıyorlar. Bu arada, çırakların Ustaları üzerinde herhangi bir güce sahip olmadığı konusunda yanılıyorsun. " Javier ona şüpheci bir bakış attı. " Sana kanıtlayacağım. " dedi Arti sırıtarak. " Göreceksin. "
" Peki nasıl yapacaksın? " dedi Javier, hala ona şüpheyle yaklaşıyordu.
" İzle ." Arti kanepeye çöktü ve beklentiyle kapıya baktı. " Usta eve geliyor. "
Uzun süre beklemek zorunda değillerdi. Emrys eve girerken gergin görünüyordu. Onları görünce aniden durdu. Arti 'ye yerleşmeden önce bakışları aralarında gidip geldi. " Beni beklememeni söylemiştim Arti. "
Evet, çünkü görünüşe göre Javier' in hizmetlerini kullanmak istedin. Kızgınlığını bastırarak Ustasına bir gülümseme gönderdi. " Seninle meditasyon yapmak istedim. "
Emrys ona baktı. " Meditasyon mu? Sen? " Arti ciddiyetle başını salladı ve ona en masum bakışını attı. Emrys şüpheyle gözlerini kıstı. " Ve sanırım bu meditasyonu şimdi yapmalısın? "
Arti bir anlığına bakışlarını kaçırarak başını salladı. " Bütün gün garip hissettim. Kapalı. Aklım bulanık, düşüncelerim garip bir şekilde dağınık. "
Emrys yanına gelerek çenesini tuttu ve gözlerinin içine bakmasını sağladı. " Bir zihin şifacısını gördün mü? "
" Sana sahipken neden onlardan birine ihtiyacım var ki? "
Emrys uzun bir süre hiçbir şey söylemedi. " Bu kadar dikkatsiz olmamalısın. " dedi sonunda, baş parmağını telepatik noktasına bastırarak. " Bunların zihnine yabancı bir saldırının belirtileri olduğunu biliyorsun. "
Arti dokunuşa doğru eğildi, telepatik çekirdeği özlemle titreşiyordu. " Efendim..." diye fısıldadı dudaklarını yalayarak.
Emrys ona baktı ve " Git. " dedi kısaca.
Arti duyduğuna emin olamayarak gözlerini kırpıştırdı. " Usta? "
" Git. " diye tekrarladı Emrys, Javier'e bakarak.
Doğru ya... Javier de buradaydı. Onu çoktan unutmuştu, yapmaya çalıştığı şeyi unutmuştu.
Javier, ustasını selamlayıp ayrılırken ona tuhaf bir bakış attı. Yalnız kaldıkları anda Emrys elini çekti ve ona soğukça baktı. " Neydi o? "
" Ne neydi? " dedi Arti masum numarası yaparak.
Emrys 'in çenesinde bir kas seğirdi. " Bana yalan söylediğini sen de benim kadar biliyorsun. Aklında bir sorun yok Arti. "
Arti ona somurtkan bir bakış attı. " Belki vardır. Kontrol etmezsen nereden bileceksin? "
" Zihninin kurcalanmadığını bilmek için içine girmeme gerek yok. "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Prensin Efendisi - Merthur ( Uzaylı Prensler Serisi 4 )
FanficEmrys Idhron, kendini duygulardan arındırarak tamamen güçlenmeye odaklanmıştı. Hiçbir şey ve hiç kimse onu amaçlarından saptıramazdı. Kimse kalkanlarını aşarak senelerce uğraşarak edindiği gücü ondan alamazdı. Ancak planları, ufacık bir fidan gibi k...