الفصل الخامس عشر.

9.2K 237 10
                                    

الفصل الخامس عشر _ معشوقة رحيم .
_____
دلف الى الفيلا بقدم سريعة، أعيُن غاضبة مُظلمة، ليراهم جالسين في سعادة يتحدثون في أجواء جميلة ويتناولون من الكيك بحث بعينيه عنها ليراها تجلس بين اخوته في الزوايا تتحدث بفرحة..

اقترب منهم بغضب قائلا وهو يجز على اسنانه بعصبية وهو يُشير لها

=قومي معايا..

نظرت له بحيرة قائلة

=ليه

صرخ فيها بصوتٍ عالى قائلا

=اما اقولك تقومي تقومي وتخلصي..

قالت وهي تنهض بضيق

=انا مش عابدة عندك علشان اول ما تؤمرني اقوم معاك ! افهم الاول انت عايز ايه أصلًا!

قال يونس لتهدئة الأجواء
=اهدي يا رحيم وفهمني فيه ايه..

نطق وهو مازال على وضعه

=محدش ليه دعوة أبدًا محدش يتدخل..

قالت والدته بحيرة

=يعني ايه مش تفهمنا فيه ايه يابني ..

نظر لها قائلا بتوعد

=مش لوحدها اللى هتكلم معاها، انتِ كمان يعتبر شريكة معاها في الجريمة، دي مجتش علشان تشتغل زي ما قالت وانتِ وقفتي جنبها.. أمجد بيه باعيتها ل عندي علشان تسرقني تسرق ملف الصفقة وانا بعبطي صدقتها وبقت تقرب مننا وتتوغل بينا زي السم علشان تعرف كُل حاجة عننا ، وجت تشتغل معايا في الشركة علشان تعرف معلومات مش حكاية تدريب ولا غيرة.. بس الحق عليا انا إللى سمحت لواحدة وسخة زيك تدخل بيننا...

قالت وهي تبكي بخوف

=انا اسفة والله اسفة.. اسمعني بس انا هبرر ليك كل حاجة الموضوع مش زي ما انت مفكر انا فعلا جيت اسرق الملف بس ليا سبب غصب عني غير اني رجعته تاني ما اخدتوش مجاليش قلب أخونك .. وشغلى عندك انت اللى اقترحته، انا مجتش جاسوسة والله مش خاينة زى ما بتقول...

نظر لها بعتاب قائلا

=انتِ اسوء م الخاينة.. اسوء بكتير مش عايز اشوف خلقتك تاني، احمدي ربنا اني مش هدخلك السجن وأأذيكِ ، تاخدي حاجاتك وتغوري من هنا حالاً مفهوووم...

التفت بغضب يخرج من الفيلا لتنظر لها ريناس بضحكة خبيثة ثم خرجت خلف رحيم لتكون معهُ، قالت وهي تركض خلفه

=استني يا رحيم..

=مش عايز اتكلم يا ريناس..

امسكت ذراعه قائلة بدلال

=اهدي بس تعالى نطلع على شقتنا، بقالنا فترة ما قعدناش هناك تعالي..

نظر للفيلا مرة أخيرة ثم صعد الى السيارة وهي معه وأمرت شوقي بأن يذهب للشقتهم الخاصة بهم...

~معشوقة رحيَّم~ مُكِتملة.حيث تعيش القصص. اكتشف الآن