الفصل الخامس _معشوقة رحيَّم.
_____
تنهد مُسعد بحيرة وقلق قائلا=مش عارف للاسف .. مش عارف يا روتيلا الشرطة برا عايزاكي والمدير متعصب اوي والدنيا مقلوبة على الاخر انا لسه واصل اصلا ف معرفش حاجة هو انتِ عملتى حاجة؟
تجمدت عيونها بالدموع قائلة
=اكيد هو.. اكيد هو...نهضت بهدوء وهي تتخطى للامام دون أدني حرف ، لترى الشرطة امامها فقالت بإستسلام
=ايوا حضرتك انا.. بس ممكن اعرف متهمة في إيه؟
=رحيم بيه الهواري رافع عليكي قضية.. انك سارقة منه عُقد ثمنه مليونين ونص ..
=ايه!! م.. مليونين ونص ؟! انا.. انا مسرقتش اي حاجة والله مسرقتش حاجة ولا عملتله اي حاجة ولا معايا عُقد ولا زفت.
=فتشوها.
بالفعل بدأو تفتيش ملابسها ليقع العقد من جيب جاكيتها فقال لها بغضب
=اومال دا بقا ايه يا روح امك.. هاتوها..
=لاء والله معرفش جه معايا ازاي والله معرفش انا مسرقتش حاجة حضرتك بس اسمعني ارجوك..
=الكلام دا بقا تقوليه فى المحكمة.. يلا قداامي.
نظر لها المدير بغضب قائلا
=انتِ مرفوضة من العمل هنا فاهمة مش عايز اشوف خلقتك، كفاية الفضيحة اللى حصلتلي بسببك...
نظرت له قائلة وهي تبكى
=والله مسرقتش منه حاجة دا بيفتري عليا..
التفتت الى مُسعد بلهفة قائلة=متصدقهومش يا مُسعد واللهِ العظيم انا مظلومة واللهِ...
=متخافيش يا روتيلا متخافيش.. انا موجود معاكي.
أخذوها العساكر تحت بُكائها ورجائها انها لم تفعل اي شيء وانها بريئة ولكن لا أحد يسمع منها، وذهب مسعد خلفها فى التاكسي ليقف بجانبها ويخرجها من محنتها.
_____
دلف رحيم الى والدته ويونس الذي يتحدثون وامامهم تجلس ريم نطق رحيم بنبرة قوية=امي انا لازم اسافر البلد هيثم اتصاب وفى المستشفي ولازم ابقى جنب عمي..
=يالهوي طيب هو عامل ايه دلوقتي يا بني.
=حالته مستقرة.
نطق يونس بهدوء
=لو حابب انا ممكن اجي معاك يا رحيم.
=لاء يا يونس خليك معاهم وخلى بالك منهم في حين احتاجوا حاجة انا هرجع بكرا بليل بالكتير مش هغيب يعني ، وكمان تتابع القضية اللى قولتلك عليها.
=متقلقش الوضع كله تحت السيطرة.
=تمام قولهم يجهزوا العربية وانا طالع ألبس...
أنت تقرأ
~معشوقة رحيَّم~ مُكِتملة.
Ficção Geralهربت من ماضي أليم لتبدأ حياة جديدة نظيفة راقية.. عشقها وتّيم بها وكانت ملكه وخاصته الاولي والاخيرة ولكن الماضي لم يدعهم يعيشوا في سلام ف عاد ليجعلهُ من عاشق لها بكُل حواسه لكارِه لها بكُل حواسه .