Misi 8 : Bersatu - Bahagian 2
Ali : "Macam mana kalau ayah aku sedar yang aku ni ejen. Aku cakap apa kat ayah nanti...?"Alicia : "Hmmm... Sepatutnya kau memang tak diizinkan sertai misi ni, macam hari tu. Tapi pelik, kenapa General bagi kau ikut kali ni?"
Ali : "Itu lah yang aku tak faham"
Rudy : "Mungkin, sebab kita akan jalankan misi tanpa mentor"
Iman : "Rupa awak kan dah tak macam hari biasa, menyamar sikit. Harap-harap ayah awak tak sedar"
Ali : "Harap-harap macam tu lah"
Rudy : "Dr. Ghazali dan Dr. Mala dah mula masuk ke dalam. Bila acara akan dimulakan? "
Alicia : "Kalau ikut jadwal, lagi setengah jam akan dimulakan"
Ali : "Ramai betul orang datang ni"
Alicia : "Mestilah, acara ni kan satu kali je dalam setahun. Tengok tu, Viktor dengan Sarsi pun ada"
Ali : "Mana ye..."
(memerhati sekeliling)
Eh ha'ah lah. Maknanya..."
(mengambil phone dari poket)
"Dah agak dah, mesti Viktor call aku. Apa lagi aku nak cakap ni, buat tambah serabut je kepala aku ni"
(memasukkan semula phone)Iman : "Tu lah... Lain kali sebelum pergi misi, awak siapkan lah dulu apa-apa yang patut"
Ali : "Macam mana nak siap, misi kan selalu datang tiba-tiba"
Iman : "Sebab tu kita kena selalu..."
Rudy : "Alicia, apa plan?"
Alicia : "Mula-mula kita akan berpecah, untuk menjaga pameran yang tengah berlangsung. Kalau ada apa-apa, segera bagi tau"
Rudy : "Seorang?"
Alicia : " Ya. Sebab pameran ni luas sangat. Kita tak tau Analogman akan serang dari arah mana kalau dia memang betul datang"
Ali, Rudy, dan Iman mengangguk
Alicia : "Rudy, sebab kau inviso, kau akan menyelinap masuk lagi dalam berdekatan dengan posisi peneraju"
Rudy : "Baik. Tapi bukan ke nanti Dr. Mala dan Dr. Ghazali akan berpusing untuk melihat-lihat pameran tu juga?"
Alicia : "Kalau untuk masa awal mereka akan berdiam dahulu kat bilik yang ada kat dalam tu"
Ali : "Sebab belum ramai orang datang ke?"
Alicia : "Ya. Korang boleh tengok sendiri, banyak lagi stan yang masih kosong"
Rudy : "Jadi kalau Dr. Mala dan Dr. Ghazali dah gerak dari situ, aku ikut mereka?"
Alicia : "Ya, sebab kau yang ahli dalam menyelinap. Aku ada rekaan laluan untuk masuk ke dalam, mungkin kau boleh lihat dulu"
(memberikan suatu alat)Rudy : "Baik"
Rudy menerima alat tersebut dan sedikit menjauhkan dirinya dari Ali, Alicia, dan Iman. Rudy meletakkan alat itu di lantai bangunan dan menekan butang dalam alat tersebut, sehinggalah keluar hologram. Rudy lalu memerhatikan laluan masuk dari alat itu.
Alicia : "Dan untuk korang berdua. Mungkin korang yang akan berjumpa dahulu dengan Analogman nanti"
Iman : "Iya ke? Bagaimana?"
Alicia : "Sasaran Analogman bukanlah peneraju, tetapi sebenarnya dia datang untuk melenyapkan teknologi baru yang ada kat pameran ni"
Ali : "Betul, macam hari tu"
YOU ARE READING
Ejen Ali Musim Seterusnya
FanfictionAli, Alicia, dan Bakar merupakan ejen yang berperan besar dalam penyelamatan Dato' Otsman. Kejadian tersebut menjadikan kerja sama diantara mereka semakin kukuh. Ali dan Bakar yang sudah tau ternyata ibu bapak Alicia sudah tidak ada, dan dia hanya a...