Misi 12 : Flashback - Bag 1

394 33 24
                                    

Misi 12 : Flashback - Bahagian 1




Ejen-ejen MATA yang bertugas dalam misi kali ini berhasil menemukan punca terjadinya letupan di Utara Cyberaya. Terdapat kumpulan penjenayah yang menjadi dalang terjadinya letupan di sana. Ejen-ejen MATA segera bertindak menyerbu kumpulan penjenayah itu guna mencegah serangan seterusnya. Dengan rancangan yang baik, mereka semua berjaya menumpas semua konco-konco yang ada dalam masa yang singkat, dan hanya menyisakan ketua kumpulan itu.

Leon : "Semua konco-konco kau dah tumpas, serah diri sekarang!"
(mengarahkan pistol pada ketua penjenayah)

K. P (Ketua penjenayah) : "Ti-Tidak!"
(mengheret tubuhnya menjauh dari ejen-ejen MATA sambil memegang dadanya yang sesak)

Fit : "Dah macam ni pun kau masih cakap tidak!"
(menarik tangan ketua penjenayah itu)

Geetha : "Fit, kejap!"

Fit : "Kenapa kau letupkan kawasan ni hah!?"
(menggari kedua-dua tangan ketua penjenayah itu)

K. P : "Siapa kau nak soal aku!"

Fit : "Berani kau!"
(mengarahkan penumbuk)

Boby : "Sabar Bro... Sabar..."
(menahan Fit)

Leon : "Rudy, kamu pergi kat tempat Alicia. Kemudian kamu berdua berkas semua penjenayah yang dah tumpas"

Rudy : "Baik Ejen Leon"
(pergi ke tempat Alicia)

Alicia ditugaskan untuk berada pada tempat yang tinggi untuk memperhatikan keadaan dari jauh sambil memberikan support. Mengingat hanya Alicia saja yang memiliki gadget dengan jangkauan paling jauh. Rudy melambai ke arah Alicia sebagai isyarat untuk turun ke bawah. Alicia yang melihat itu, menyimpan lastiknya dan segera turun ke bawah bertemu dengan Rudy.

Alicia : "Misi dah selesai?"

Rudy : "Ejen Leon arahkan kita untuk berkas mereka semua"

Alicia dan Rudy melihat keadaan sekitar yang penuh dengan konco-konco penjenayah itu yang dalam keadaan tidak sedarkan diri. Alicia mengangguk. Alicia dan Rudy mula mengikat mereka semua. Sambil terus mengikat penjenayah-penjenayah itu, Alicia tetap memerhatikan keadaan sekitar.

Alicia : "Betul ke mereka semua ni dah tumpas?"

Rudy : "Kenapa? Kau tak percaya ke?"

Alicia : "Macam ada yang tak kena..."

Rudy : "Memang pun"
(tersenyum sinis)

Alicia : "Memang pun? Argh!!!"

Tiba-tiba Rudy menumbuk Alicia.

Alicia : "Rudy? Kenapa kau tum..."

Rudy : "Rudy? Siapa Rudy?"
(bertukar)
"Kawan kau tu dah aku tumpas pun. Nah, rasakan!"

Orang yang menyamar menjadi Rudy itu menyerang Alicia. Namun dengan pantas Alicia mengelak semua serangan yang diberikan. Sementara itu, kondisi ejen-ejen dewasa.

Geetha : "Cepat! Buka topeng dia. Kita perlu tau identiti sebenar dia"

Leon : "Kenapa bising-bising kat bela..."
(membalikkan tubuhnya)
"Apakah!? Rudy! Alicia!"

Geetha : "Kenapa?"
(membalikkan tubuhnya)
"Hah!?"

Semua ejen-ejen yang ada di situ membalikkan tubuh mereka.

Bakar : "Kenapa Alicia dan Rudy berlawan?"

Bobby : "Nampaknya bukan. Rudy mana pakai topeng... Entah-entah..."

Ejen Ali Musim SeterusnyaWhere stories live. Discover now