Misi 4 : CyberSteal - Bag 2

658 30 9
                                    

Misi 4 : CyberSteal - Bahagian 2

Di suatu bilik

Alicia : "Ke... Ke... Kenapa kau nih?"
(tersandar di dinding)

Ali : "Baik kau bagi tau aku, mana kau letak Alicia!!!"
(menggalakan gasing ke Alicia)

Alicia : "Kau!!!"
(bersiap-siap dengan kuda-kuda)

Ali : "Kau jangan nak cabar aku, baik kau bagi tau aku mana kau letak!!!"

Alicia : "Aku tak tau lah letak permata tu, baik kau tanya Moon"

Ali : "Bukan tu yang aku tanya. Dimana kau sembunyikan Alicia!!!"

Alicia lalu tersenyum dan membalingkan sebuah bola ke lantai.

Ali : "Apa kah!!?"

----------------------------------------

Di suatu tempat

Bakar : "Kau rasa betul ke yang Ali cakap?"

Moon : "Entahlah Ejen Bakar, saya pun tak pasti. Tapi apa yang dia cakap tu ada benarnya juga kan. Kita sendiri yang nampak"

Flashback On

Alicia : "Jadi, apa yang akan kita buat?"

Ali : "Hmmm... Kau ingat lagi kan. Apa yang jenderal arahkan di menara ini?"

Alicia : "Yang mana satu yang kau maksudkan?"

Ali : "Mungkin mengena dengan permata. Macam mana kita nak masuk kesana untuk siasat kandungan dalam permata itu"

Alicia : "Ooh itu, kalau itu aku ada plan. Kau ikut je nanti"

Ali : "Bila?"

Alicia : "Secepatnya lagi bagus"

Ali : "Oke, aku panggil Moon dengan Uncle jap"

Ali lalu pergi menghampiri Moon dan Bakar.

Ali : "Uncle, Moon, jom!"

Bakar : "Oke oke"

Moon : "Kami pergi sana dulu tau, ada orang panggil"
(bercakap kepada pekerja di sana)

P. 1 : "Yelah-yelah, nanti jangan lupa balik sini lagi. Kan kita nak sambung siapkan lampu-lampu kat sini"

Bakar : "Woke, kita orang gerak dulu"

Moon dan Bakar lalu pergi menghampiri Ali yang tak jauh dari sana. Mereka bercakap-cakap semasa ke tempat Alicia.

Ali : "Korang ada perasan apa-apa pelik tak dengan Alicia?"

Moon : "Ada lah sikit masa awal-awal mula misi sebelum pergi tandas. Kan sebab dia sakit perut, hahaha"

Bakar : "Pulak lah Moon ni. Kenapa kau tanya ni Ali?"

Ali : "Alicia ni kan, tadi kata tak tau mengena dengan menara Cyberjewels. Tiba-tiba pulak tau..."

Bakar : "Alah, itu memang dah kepandaian Ejen Neuro. Elok lah kalau macam tu kan"

Ali : "Tapi Uncle, dia tak marah lah semasa saya suruh buat macam-macam. Selalunya mesti dia marah"

Moon : "Tengah baik kot, apa lah kau ni Ali. Orang buat baik, kau pulak yang rasa pelik"

Ali : "Hehehe. Tapi ada lagi satu, dia ni macam tak tau lah apa yang Jenderal arahkan"

Bakar : "Maksud kau?"

Tanpa mereka sedar, rupanya Ali, Bakar, dan Moon telah sampai di tempat Alicia berada. Terpaksa mereka hentikan percakapan.

.....

Ejen Ali Musim SeterusnyaWhere stories live. Discover now