Misi 12 : Flashback - Bahagian 2
Karya tengah berlawan dengan ketua penjenayah.
Karya : "Alamak..."
(pedangnya terlepas dari genggamannya akibat serangan dari ketua penjenayah itu)K. P : "Hahaha, menyerah saja lah kau"
Karya : "Nampaknya aku kena guna trik terbaru aku"
(mencari kemana pedangnya berada)Ketua penjenayah itu berlari mendekati Karya dan ingin mengayunkan pedangnya. Namun dengan sigap, Karya membaling sebuah kain sehingga menutupi pandangan ketua penjenayah itu dan mengalihkan perhatiannya.
Karya mengambil kesempatan untuk mengambil semula pedangnya. Semasa ketua penjenayah itu menyingkap kain yang menutupi wajahnya itu. Secara tiba-tiba sebuah pedang melayang ke arahnya dan menusuk lengannya, sehingga pedang yang dia pegang terlepas dari genggamannya.
Tanpa membuang masa, Karya dengan segera membaling kad dengan bilangan yang banyak ke arah ketua penjenayah itu dan mengenai bagian tubuh yang dapat membuatnya menjadi tidak berdaya.
Geetha sedang memberikan perawatan kepada Rudy, dan Karya tengah berlawan dengan ketua penjenayah itu. Tanpa mereka sedar. Anak kepada penjenayah itu mendekati Alicia. Membuat Alicia yang tengah merawat cederanya, terpaksa harus kembali berlawan.
Alicia menembak menggunakan lastiknya, sebenarnya dia menggunakan lastik yang Ali buat untuk dirinya sedari awal mula misi. Anak ketua penjenayah itu mengelak semua serangan Alicia. Dan semasa jarak antara dirinya dengan Alicia sudah dekat, dia menyepak tangan Alicia sehingga lastiknya terhempas ke udara. Kemudian dia menyepak Alicia sehingga Alicia menjauh dari lastiknya.
Alicia : "Kenapa kau serang aku lagi!?"
(mencuba bangun)A. P : "Kenapa kau tanya!? Kau tengok ni!"
(menunjuk topeng yang dia pakai)
"Sebab kau rosakkan topeng aku tadi, aku jadi tak boleh gunakan senjata yang ada kat topeng ni"Alicia : "Topeng tu ada senjata?"
A. P : "Cih! Disebabkan kau! Aku tak boleh menang lawan budak tu. Sekarang..."
(berjalan ke tempat dimana lastik Alicia berada)
"Kalau kau boleh hancurkan gadget aku, aku pun boleh hancurkan gadget kau"
(mengambil lastik Alicia)Alicia : "Ja-Jangan!!!"
A. P : "Kau takde gadget lain ke? Macam budak kecil je guna lastik macam ni. Baik aku musnahkan je lah"
(menjatuhkan lastik Alicia ke lantai, dan ingin memijaknya)Alicia : "Berhenti!!!"
(menjerit dengan kuat)Karya baru saja siap mengikat ketua penjenayah itu, dan mendengar jeritan Alicia yang kuat. Karya lalu mencari sumber suara dan melihat Alicia dengan anak ketua penjenayah itu. Tanpa membuang masa, dia langsung pergi ke arah mereka.
Alicia : "Aku dah janji nak jaga lastik tu dengan baik. Jangan kau..."
A. P : "Hahaha, iya ke? Kalau macam tu, lagi bagus ada lah"
(memijak lastik Alicia sampai hancur)Alicia : "Ti-Tidak!"
A. P : "Puas hati aku sekarang"
(menyepak lastik Alicia yang sudah hancur mendekati Alicia)
"Hahaha, ingatkan kuat sangat. Macam ni pun kau sedih"
(berjalan ke arah Alicia)Alicia : "Maaf Ali... Aku tak dapat tunaikan janji aku"
(mendekati lastik yang sudah hancur itu)
"Hah!"
(mengangkat muka dan melihat orang itu mengarahkan pistol ke arahnya)A. P : "Selamat tinggal... Argh!"
(terkena sepak)Karya : "Time macam ni pulak kad aku habis. Kalau tak, dari jauh lagi dah aku baling kat dia"
(kembali menyerang orang itu)
YOU ARE READING
Ejen Ali Musim Seterusnya
FanficAli, Alicia, dan Bakar merupakan ejen yang berperan besar dalam penyelamatan Dato' Otsman. Kejadian tersebut menjadikan kerja sama diantara mereka semakin kukuh. Ali dan Bakar yang sudah tau ternyata ibu bapak Alicia sudah tidak ada, dan dia hanya a...