Misi 8 : Bersatu - Bahagian 1
Di Briefing Room Akademi
Di sana terdapat Ali, Alicia, dan hologram General Rama.Ali : "Uncle Bakar tak sampai lagi? Bukan dia tadi ada kat akademi ke?"
Rama : "Kita tak tunggu dia, tapi kita tunggu dua ejen muda lagi"
Ali, Alicia : "A-a-apa?"
Rama : "Apa terjerit ni. Macam tak biasa je"
Alicia : "Kenapa ejen muda? Takde mentor ke dalam misi kali ni?"
Ali : "Iye lah. Selalunya kalau kita orang jalankan misi, mesti ada satu mentor yang temankan"
Rama : "Nanti saja saya terangkan"
Ali : "Apa ni General, asik nanti je"
Rama : "Apa kamu cakap!?"
Ali : "Eh takde apa General"
(takut)Alicia : "General, macam mana kalau saya bagi laporan mengenai Cybersteal terlebih dahulu?"
Rama : "Nanti saja, tak cukup masa"
Ali : "Bagi tau lah pasal gadget kau tu"
(menyikut Alicia)Alicia : "Bagi tau memang lah bagi tau. Tapi, kau tinggal lastik aku kat tempat tadi tu buta apa!"
Ali : "Aku pulak yang kena. Kan lastik tu kau punya"
Rama : "Apa bisik-bisik tu"
Ali : "Takde apa General"
Rama : "Alicia, kamu dah bagi tau Ali pasal benda tu?"
Alicia : "Sudah General"
Rama : "Jadi macam mana Ali, adakah kamu setuju?"
Ali terdiam selama beberapa saat. Kemudian dia memandang Alicia. Alicia memberikan isyarat senyuman saja kepadanya.
Ali : "Ya General"
Rama : "Bagus kalau macam tu, nanti saya akan bagi tau ketua teras. Alicia?"
Alicia : "Saya ikut je... Boleh kita orang tau macam mana SATRIA tu?"
Rama : "Kamu belum tau rupa SATRIA?"
Ali dan Alicia menggelengkan kepala.
Rama : "Hayoyo. Kalau tak tau, kenapa main setuju-setuju saja. Nah, kalian lihat sendiri"
(menekan butang sehingga keluar hologram SATRIA)Ali : "Lah suit rupanya, ingatkan senjata baru. Tak best lah"
Alicia : "Ini ke General? Kenapa suit?"
Rama : "Haish... Belum tengok dah cakap macam-macam. Ini bukan suit biasa. Ketua teras cakap kalau pemakaiannya akan disertai IRIS, dikarenakan di dalamnya terdapat banyak peralatan canggih"
Ali : "I-I-IRIS? Saya akan pakai IRIS balik ke?"
Tiba-tiba terdengar suara langkah dari luar bilik itu.
Rama : "Mungkin saja"
(menutup hologram)Ali : "Alah General, kenapa pulak kena padam. Saya tak habis nak tengok"
Rama : "Jangan mengada. Maklumat ini masih bersifat rahasia"
Pintu briefing room dibuka dan masuklah dua ejen muda secara bersama-sama.
Ali : "Iman?"
Alicia : "Rudy?"
Rudy, Iman : "Salam General!"
(mengangkat hormat)
YOU ARE READING
Ejen Ali Musim Seterusnya
FanficAli, Alicia, dan Bakar merupakan ejen yang berperan besar dalam penyelamatan Dato' Otsman. Kejadian tersebut menjadikan kerja sama diantara mereka semakin kukuh. Ali dan Bakar yang sudah tau ternyata ibu bapak Alicia sudah tidak ada, dan dia hanya a...