16.Bölüm

39 23 4
                                    

Merhaba "Türkiye'nin Çernobili" hakkında konuşacağım. Önce çernobil nedir onu anlatacağım.

Çernobil Faciası, 26 Nisan 1986 tarihinde Sovyetler Birliği'ne bağlı Ukrayna Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti'nin Pripyat şehri yakınlarındaki Çernobil Nükleer Santrali'nin 4 numaralı reaktöründe gerçekleşen nükleer kazadır. ... Felaket maliyeti ve kayıpları açısından tarihin en kötü iki nükleer felaketinden birisidir.

Şimdi Türkiye'nin Çernobil'ini anlatacağım. Bunu bir videonun altından aldım medyaya koyacağım

Videoyu kesinlikle izleyin.

Açıklama

Izmir'in Çernobili olarak bilinen Gaziemir İlçesi Emrez Mahallesi'nde yer alan eski kurşun fabrikasının bulunduğu arazide normalinden 7291 kat daha fazla radyasyon tespit edilmişti. Bizler de bu videomuzda araziye gidiyoruz ve radyasyon ölçümü yapıyoruz.

Gaziemir Belediye Başkanı Halil Arda ve Çevre Avukatı Arif Ali Cangi eşliğinde yaptığımız radyasyon ölçümlerine ilk olarak Gaziemir Belediyesi'nin önünden başladık, daha sonrasında ise nükleer atıkların bulunduğu alana hareket ederek ölçümler yaptık.

70 dönümlük arazi üzerindeki eski kurşun fabrikasından kalma terk edilmiş ve nükleer atıkların gömülü olduğu binaya girdik ve binadaki radyasyon miktarının normalinden kaç kat fazla olduğunu kayıt altına aldık.

Gaziemir Belediye Başkanı Halil Arda geçtiğimiz haftalarda nükleer atıkların bulunduğu bölgede duran adam eylemine başlamıştı. Her hafta vatandaşların katılımı ile duran adam eylemi düzenlenmeye devam ediyor ve çevredeld halk atıkların temizlenmesini

Durum ciddi yorumlarda orada yaşayan insanlar var orada pis bir koku olduğunu ve birçok kişi kanserden öldüğünü söylüyor. Oraya birçok kişi geçimini sağlamış ondan ayrılamıyorlar , devlet sanırım buna el atmıyor veya ciddi bir çalışma yapmıyor bundan dolayı durum şuanlik böyle.

Ama gerçekten videoyu kesinlikle izleyin.

Gerçekten okuyorsunuz ama yarar sağlanıyor mu bilmiyorum keşke kitabımı paylaşsanız.

❗❗❗❗❗❗❗

B

Bu kitaba uzun zaman önce ara verilmişti fakat

11 mart 2022 tarihinde kitaba olan ilgiden dolayı bu kitaba devam edilmeye başlanmıştır.

Lütfen 17.bölümden kitabı okumaya devam ediniz.

Masumların Sesi Ol !Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin