Yardım ! Dünya yok oluyor !
Haberlere çıktığında belki görmüşsünüzdür marmara denizinin ne halde olduğunu... şimdi aşağıda anlatacağımmarmara denizi çürüyerek ölüyor.... özellikle deniz kirliliğinin sebep olduğu deniz salyası marmara denizini neredeyse komple örttü. aynca deniz salyası su yüzeyinin 30 metre altına ulaşarak binlerce balik, mercan ve salyangozun ölümüne neden oldu.
bu görüntünün oluşmasındaki en büyük pay fabrikaların marmara denizine boşalttiği inanılmaz seviyedeki çöpler. buna çözüm bulunmalı, en ağır cezalar/yaptırımlar uygulanmalı. dünyanın en dinamik denizlerinden biri gözlerimizin önünde yok oluyor!
+ olarak biz ülkece geri dönüşüm açısından güçlü bir sisteme sahip değiliz ve doğru düzgün çöpler ayrıştırılamıyor. Bundan dolayı birçoğu yakılarak havaya veya denizlere gidiyor.. Bundan dolayı geri dönüşüme ciddiyet sağlayın.
Bu birçok ülke de öyle ve biz ayrıyaten başkaların çöplerini satın alıyoruz. Bekleyin bunu da hemen açıklıyorum.
Diğer ülkelerinde geri dönüştüremediği çöpler var ve bu çöpleri başka ülkelere satıyor veya o ülkede yakıyor... Bunun sebebide bu.. Lütfen Lütfen geri dönüşüme dikkat edin !
--------------------
Bu arada ekteki videoyu izlerseniz müsilaj (deniz salyası) nedir , neden oluşur daha rahat anlarsınız.
---------------------
Atıkların azaltılması yönünde, tarımı da içine alan bir yaklaşım söz konusu. Büyün atıkların azaltılması, gemi atıklarının azaltılması, Marmara Denizi’nin komple bir koruma alanı olarak düşünülüyor olması vb. kararlar alındı. Bunların hepsi çok olumlu, olması gereken şeyler.Hepimizin üzerine görevler düşüyor. Örneğin, havza yönetimi, birer biyolojik arıtma sistemi gibi görev yapan sulak alanların korunması, aşırı avcılık üzerine çözümler, kıyı erozyonunun önlenmesi, habitat kaybının engellenmesi, yağmur suyu ve evsel-kanalizasyon atık deşarjının ayrılması, doğal balıkçılıktan çok temiz balık yetiştiriciliğinin desteklenmesi kurumsal olarak Belediyeler, ilgili Bakanlıklar, STK’lar, meslek örgütleri, bilim insanlarının el birliği ile çalışmasıyla düzenlenebilir.
Bireysel olarak da özellikle katı atık yönetiminde halkın katkısı, biyolojik olarak parçalanabilen deterjanların kullanımının desteklenmesi, çevre ve denizi koruma bilincinin yaygınlaştırılarak farkındalığın artırılması önemlidir. Dolayısıyla ekosistem sürdürülebilirliği ve ekonomik sürdürülebilirliğin bütünleşik olarak değerlendirilmesi gerekiyor.
Meriç Albay: Ben yüzeyin temizlenmesinin çok etkili olacağını düşünmüyorum. Çürüyen maddeler zaten yukarıya geliyor. Dipte sıkıntı var. Organik madde yükü dipte zaten. Onlar çürüyünce yukarı çıkıyor. Önemli olan dipteki materyalin azalması. Onlar azaldıkça yüzeyde de azalacaktır. Umarım zamanla dipte de azaltmayı öngörüyorum. Benim araştırmalarıma göre yanlış hatırlamıyorsam İtalya’nın rekoru beş ay. Biz de yüzeyde aralıkta görülmeye başladı, 6 ayı geçmek üzere. Bu yüzden ben zaten artık zamanla azalacağını düşünüyorum. Bu kadar uzun süremez diye düşünüyorum. Zaten dipte azaldıkça, yüzeyde de azalacaktır. Bence yüzeyin temizlenmesine çok da gerek yok. Çünkü alan çok büyük.
Mustafa Sarı: Orada bir kavram kargaşası var. Müsilaj suyun yüzeyiyle otuz metre derinlik arasında oluşuyor. Bu oluşum hala devam ediyor ve onu temizlemek mümkün değil. Müsilajın son aşamasında bazı parçalarının çok çok az bir kısmı deniz yüzeyine çıkıyor ve birikiyor.
Bunların temizlenmesi krizi yönetmiş olmamıza yarayacak. Kıyılar, balıkçı barınaklarında, liman içlerinde birikiyor bunlar biliyorsunuz. Hatta 10 cm kalınlığa ulaşacak kadar bir tabaka haline geliyor. Bu hep suyu ısıtıyor, oksijeni azaltıyor, güneş ışığının suyun içine girmesini engelliyor. Bu durumda da müsilaj tabakasının altında kalan canlı yaşamı tehdit ediyor. Bu yüzden bu biriken tabakaların alınmasının, temizlenmesinin tabii ki faydası olacaktır. Ama tamamen bir çözüm değil. Müsilajın ortadan kalkmasını tamamen durduracak bir çözüm değil. Bununla hem görsellik düzelmiş olacak hem de sınırlı da olsa kıyıya yakın yerlerdeki canlı yaşam üzerindeki etkileri bir parçacık da olsa azalmış olacak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Masumların Sesi Ol !
Não Ficção•Bu kitabı ilk yazmaya başladığımda hayvanlar üzerinde deney yapılmasını konu ediniyordum. •Sonradan ani bir kararla artık tüm masumların sesi olabilmek için birçok şeyden bahsediyorum. •Lütfen bana destek olmak için kitabıma yorum at , bölümlere vo...