BEHIND THE SCENE#1

138 19 54
                                    

(DNAF PART 1)

"Eish! Kau ni!" Si pembuli tadi mula mengangkat tinggi tangannya. Mungkin sebab rasa tersindir.

Aku yang melihatnya terbeliak. Eh, budak ni? Nak pukul anak orang pula ke?

Belum sempat pukulannya hinggap pada Thorn, satu tangan mula mencengkam tangannya kuat.

Gempa : kau siapa nak sentuh anak aku?

Ika : *tengah minum milo* pfft- uhuk! Anak?!

Taufan : eh, mak kita gempa ke selama ni? *Pandang elemental lain*

Gempa : eh eh! Aku silap cakap! *Tepuk dahi sendiri*

Ika : aarghh! Kenapa kau masuk scene ni?! KELUAR SEKARANG!

---CUT---

Adudu hanya mempamerkan muka menyampah. "Biarlah, dia tu bendul sangat. Lembap. Kau pehal nak back up dia? Kau abang dia ke?"

"Ye.. aku memang abang dia? Kenapa? Ada masalah?!" Soal aku sambil tersenyum sinis ke arahnya.

Dia hanya memandang aku dengan pandangan pelik.

Adudu : bro, kau salah ayat.

Ika : SOLAR! KAU TAK BACA SKRIP KE LAMPUUU??!!!!

Solar : lah, aku silap ke? Kejap, nak cek. *Bawa keluar skrip*

Ika : Ya Allah... QAQ

---CUT---
(

DNAF PART 2)

Dah, aku nak mandi.

Solar : ika, aku nak mandi sungguh ni.

Ika : okay. Teruskan lah, kenapa bagitau aku?

Solar : ika... Kau masih rakam kenapa? KELUAR SEKARANG DARI BILIK AKU!!

Ika : ya Allah, aku tak sedar! Sorry sorry! Aaaa! *Keluar dari bilik cepat ii*

Solar : *poker face* kenapa aku dapat author lembap cam ni ek?

---CUT---

(DNAF PART 3)

"Thorn bendul...."

"Thorn lembab..."

"Thorn tak bijak..."

"Thorn mengada...."

"Thorn ni pelik...."

"Sebab tu tiada sesiapa yang nak kawan dengan Thorn..."

Taufan : AAAAAAAAAAAA! Thorn jangan sedih! *Hug thorn*

Blaze : *hug thorn jugak* siapa berani cakap macam tu ke Thorn? Bagitau Blaze! Biar blaze ajar dia cukup ii! Huwaaaa!!!

Thorn : *shocked* huh, hiks! Huwaaa!!! Thank you korang!!!

Solar : *poker face*

Ika : *poker face* 

Solar: ni dah lari dari jalan cerita kan?

Ika : aku nak terharu, tapi entah kenapa aku nak sangat belasah diorang bertiga... *Tahan geram*

Solar : sabar jelah...

---CUT---
(

DNAF PART 4)

"Tapi... Solar baiklah. Solar berani. Solar selalu layan Thorn macam kawan baik."

Aku tersenyap.

"Jomlah jadi kawan baik Thorn, Solar..."

"Okay, takde masalah. Jomlah jadi kawan baik!" Kata aku sambil tersenyum.

Ika : *picit dahi* ya Allah... Apa dosaku... OII, LAMPU! KAU BACA SKRIP ELOK ELOK!

Solar : tak... Aku dah baca skrip tu, tapi tak ke terlalu kasar ayat dia? Tercalar imej aku karang.

Ika : imej kau memang dah lama tercalar pun. Dah, pergi baca skrip yang betul!

Solar : aku tahu kau kejam, tak sangka kau sekejam ni.

Ika : AARRGGHHH!! AKU STRESSSS!!

Gempa : kesian aku tengok ika tu.

Hali : tak... Aku tak kesian pun.

---CUT---

"Tapi... Solar baiklah. Solar berani. Solar selalu layan Thorn macam kawan baik."

Aku tersenyap.

"Jomlah jadi kawan baik Thorn, Solar..."

Aku mengeluh perlahan sebelum memandang Thorn. "Aku nak sangat thorn, tapi ada mak raksasa ni tak bagi aku jadi kawan kau..." Kata aku dengan wajah sedih.

"Hah? Mak raksasa?" Soal Thorn.

Aku mengangguk sebelum jari telunjukku menunjuk ke satu arah. Di mana tempat author aku sedang duduk. Wajahnya kini memerah dan tangan kanannya memegang pisau. Ingin potong bawang mungkin.

"Tu... Mak raksasa."

Ika : T-T aku penat...

Gempa : sabar ika.. sabar... Lepaskan pisau tu dulu...

Ika : aku nak bunuh lampu tu...

Gempa : weh! Hentikan dulu penggambaran ni! Ika tak berapa sihat ni woi!

---CUT---

"

Dan... Aku rasa berkawan semua ni hanya membuang masa sahaja." Ujarku lalu terus meninggalkan Thorn keseorangan di situ. Wajahnya nampak muram sekali. Tanpa membuang masa, aku terus pergi ke tempat di mana aku dapat menenangkan minda aku...

Pokok di belakang bangunan sekolah...

Ika : CUT! bagus semua, esok kita sambung lagi...

Solar : *ketuk kepala ika*

Ika : aduh! Kau pehal?!

Solar : semua salah kau, Thorn sedih sebab kau!

Ika : ouh... Sebab tu... You know what? I don't care... Dah, pi blah! Aku nak tidur.

Solar : AARRGHH! Tak guna punya author!

---CUT---

Okay, kita sambung episod lain dulu yang seterusnya..

Maaf jika hambar.
Ika just bosan.

HAHAHAHA

Don't Need Any Friends [BOBOIBOY SOLAR] ✔︎ Where stories live. Discover now