AIN yang sedang berbaring terus merenung ke siling. Syed pula yang kadang-kadang ketawa sambil bermain telefon cuba dihiraukan.
Hari ini sahaja dah buat fikiran dia bercelaru.
Penceraian Nazatul.
Anis yang tiba-tiba mengandung.
Syed yang tiba-tiba hilang akal.
Lepas tu, lelaki yang teman Nazatul di mahkamah pagi tadi.
Ain berdecit lalu badan terus dihadapkan ke arah Syed, " Awak. "
" Hmm ? ", sahut Syed namun matanya masih fokus kepada telefonnya. Seketika senyuman terlakar di bibirnya. Ain mencebik sebelum tangan kanan Syed dikuis dengan jari.
" Ya, Sayang ? Nak apa ? "
Kini, Syed menumpukan perhatian kepada Ain. Badannya juga turut dirapatkan dan Ain dipeluk olehnya lalu isterinya terkedu.
" Aaa. Terlebih perhatian ni ! ", desis hati Ain.
Syed pun menghidu bau rambut Ain yang wangi itu, " Cakap la. Kenapa diam pulak ni ? "
Ain terus menolak kepala Syed dengan perlahan dan badan mereka dijarakkan.
" Okey. Biar je macam ni. Kalau awak rapat, nanti saya tak boleh fokus. ", jelas Ain dengan mata terpejam. Kemudian, Syed tersenyum sinis.
" Kenapa ? Sayang tergoda ke ? "
Mata Ain terbuka dan wajah Syed dipandang dengan riak serius.
" Saya taknak jawab. "
" Eh. Hahahaha. ", Syed gelak.
Pada masa yang sama, Ain menepuk perlahan tangan Syed dengan perasaan geram.
" Awak ni. Serius la sikit. "
Syed mengaku kalah, " Ha ye. Abang serius. "
" Pagi tadi. Siapa lelaki yang ikut Naza tu ? ", soal Ain dengan riak ingin tahu. Syed pula memincingkan matanya dan kepala dijauhkan dengan perlahan.
" Kenapa Sayang nak tahu ? Sayang suka d-- "
PAP !
Dada Syed ditepuk dengan kuat oleh Ain. Syed terus mendesis kesakitan dan perkataan maaf diucap beberapa kali.
" Jangan nak main-main eah ! ", larang Ain dan Syed menganggukkkan kepalanya dengan laju sambil menelan air liur.
" Lelaki tu bakal suami Naza. ", jawab Syed tanpa berselindung lalu Ain terus menekup mulutnya dan matanya terbuntang.
" Jadi, dia la yang-- "
" Haa. Ye. Dia la orang nya. ", balas Syed dengan cepat kemudian telefonnya ditutup dan diletakkan di atas meja kecil yang berada di sebelah katil.
" Tapi, macam mana awak boleh tahu ? Lepas tu, macam mana awak boleh ceraikan Naza ni ? Awak kata awak busy kerja sampai tak keluar dari office. Tapi ? ", tanya Ain berturut-turut sehingga Syed mengeluh penat.
Dengan cepat, badan Ain dipeluk erat dan kemas.
" Ehmm. Awak ! Saya lemas la ! ", adu Ain sambil menepuk-nepuk sisi badan Syed.
" Sayang ni banyak bunyi la. Dah lewat ni. Tidur. Tidur. ", perintah Syed.
" Eyyy. Saya tak nak tidur lagi la. ", bangkang Ain dan pelukan cuba dilepaskan.
Syed terus merapatkan dahinya dengan dahi Ain dan mata isterinya ditenung dengan tajam.
" Sayang nak tidur sendiri ke atau nak suruh Abang yang tidurkan Sayang ? Kita dekat rumah parents Abang ni. Haaa. ", ugut Syed dengan riak serius lalu Ain pun menampar dada suaminya dengan kuat sekali lagi.
YOU ARE READING
Chubby 2 [COMPLETED]
RandomSambungan CHUBBY "Ain...aku tak kisah pun kalau kau kurus ke tak.Kau tak perlu bersusah payah kuruskan badan kau.",Syed mengusap rambut Ain perlahan. Ain tersenyum sambil menepis tangan Syed. "Iya...kau memang tak kisah.Tapi aku kisah." "...Sayang."...