Bersambung.....
Selepas tinggal Istana Kristal ITU,Hali*f* Dan taufan*f* terus balik ke pangkalan mereka.iaitu Di pusat Bandar pulau rintis.taufan*f* bawa glacy tau.
Di tengah2 pusat Bandar itu,Ada sebuah bangunan besar Yang berwarna hitam Dan berkilat .Hali*f* Dan taufan*f* pergi kearah bangunan lalu memasuki bangunan itu.
Sepertinya mereka tidak sedar Bahawa glacy sedar Dari tadi.glacy sedar semasa taufan*f* membawanya tadi.dia Cuba tengok sekeliling.dia Cuba nak faham keadaan APA Yang sedang berlaku?mereka memasuki suatu tempat YG gelap.
Lepas tu glacy dapat Rasa diri dicampak masuk kedalam lokap.
Glacier:ah!....(kesakitan)
Taufan*f*:Kau dah sedar rupa2nya...tapi bagus la...boleh Kau bercakap ngan kawan Kau tu tu(tunjuk seseorang)
Glacier:?(pandang belakang)(terkejut)tok aba!!!!(peluk tok ABa Yang X sedar )
Taufan*f*:heh...selamat Malam...(tutup pintu lokap)
Taufan*f* meninggal diorang macam tu he.macam xde perasaan langsung.glacy berasa risau pada tok aba setelah sekian lamanya tidak berjumpa.dia ingatkan tok ABA dah xde.
Glacier:tok!tok!bangun tok!
Tok ABA*f*:argh..ah .hah...glacy?(pandangan Kabur)
Glacier:iya tok..in glacy!..cicit tok!
Tok ABA:syukur Kamu selamat glacy....macam mana Yang lain?
Glacier:maksud tok..cicit tok Yang lain ke?
Tok aba:i-iya..
Glacier:mereka baik2 sahaja..mereka bersama2 dengan boel Yang Lepas..
Tok aba:(terkejut)mereka Ada disini sekali?!
Glacier:ya tok...mereka datang kesini untuk menyelamatkan semua.
Tok aba:bagus la kalau begitu....
Glacier:(pandang sekeliling Dalam lokap itu)tok....
Tok aba:ya?
Glacier:mana ochobot?mana aunty yaya aunty Ying uncle Gopal Dan uncle fang?
Tok aba:(terdiam)
Glacier: tok?
Tok aba:mereka...dah..Mati...kecuali ochobot....
Glacier:(Sgt2 terkejut)mereka dah Mati?!! tetapi...kalau begitu...dimanakah ochobot?!
Tok aba:Yang tu...atok X tahu......maafkan tok...
Glacier:tok X perlu Minta maaf...NI bukan Salah tok....
Tiba2 seseorang memasuki ke tempat lokap.....
???*f*:well hello...glacy~
Glacy:(pandang kearah suara tu)(terkejut)Kau!
???*f*:kenapa?...terkejut?(smirk)
Glacier:kenapa Kau datang sini!!(marah)
???*f*:saja....hihihi .sudah tentulah Aku datang untuk berjumpa dengan Kau...
Glacier:kalau Kau nak maklumat apa2 daripada Aku...Aku X Kan bagi langsung pada Kau... REVERSE!
Reverse*f*:(senyum sinis)memang Aku dah jangka ITU jawapan Kau....well...Aku X nak maklumat apa2 pun daripada Kau....tetapi .(tarik rambut glacy)Aku perlukan Kau!
Glacy:argh!(kesakitan Dan Cuba nak lepaskan pegangan reverse*f*)le-lepaskan Aku la!!hiyaaah!(bagi tedangan rendah dengan kuat)
Reverse*f*:argh!..(terduduk sekejap)cih..(pandang glacy dengan begitu marah sekali)Kau NI...MEMANG NAK KENA!!!!(pergi kearah glacy)
Glacy:(terkejut)(ketakutan) MOMMY!!!!!
Manakala Di Istana Kristal....
Semua dah sedar setelah berapa jam pengsan.gempa Cuba cek Yang lain begitu juga taufan.tetapi gempa terhenti kerana dia seupama dapat mendengar suara jeritan glacier Dan kesakitan glacier.
Gempa:glacy?....
TBC...
Sorry..kali ni syila hanya buat pendek sahaja...syila Minta maaf...
YOU ARE READING
Meet Our Children (Hiatus)
Actionkisah 7 elemen yg duduk bersama-sama dengan atoknya.Kehidupan 7 elemen kadang - kadang aman dan kadang-kadang huru-hara tetapi kehidupan mereka berubah 180 darjah selepas berjumpa tiga orang ni tersebut.seorang budak perempuan dan dua orang lagi lel...