Bersambung.......
Glacier:dekat mana ni?(pelik)
Tiba2 dia dengar ada orang memanggil dia lalu dia pandang belakang.dia terkejut bila nampak ibunya yg tengah senyum manis ke arahnya.
Glacier:(menangis gembira)mommy!(peluk gempa)
Gempa:anak mommy ni sihat?(tanya ngan lembut)
Glacier:ye....glacy sihat...mommy..nape mommy tinggal glacy sorang2?
Gempa:glacier....mommy x pernah tinggal kamu nak....lagipun kamu tidak keseorangan...
Glacier:x...glacy sentiasa lonely....
Gempa lap air mata anaknya dan dia peluk anaknya dengan begitu erat.glacier membalas pelukan itu.
Tiba2 dia terdengar satu jeritan.betapa terkejutnya dia apabila dia nampak ibunya berlawan ngan adik-beradiknya sendiri.gempa lawan mereka seorang diri.
Glacier cuba nak bantu ibunya namun badan dia x gerak langsung seupama dia terkaku disitu.
Glacier perhati ibunya berlawan adik-beradiknya terutama suaminya.glacier masih x boleh gerak badannya.tiba2 glacier nampak ice mencekik gempa.muka gempa makin lama makin pucat.glacier cuba melepaskan diri dengan semua tenaganya.
Akhirnya glacier berjaya lepaskan dirinya namun....dia terkejut bila nampak ibunya telah dikalahkan dengan begitu teruk sekali.gempa sandar pada dinding.habis seluruh badannya luka.
Pov glacier
Kenapa diorang buat cam tu pada mommy?!kenapa papa sanggup cederakan mommy?!apa salah mommy!?dan kenapa korang kelihatan berbeza?
End pov glacier
Glacier baru nak gerak dan bantu ibunya kerna yg lain nak serang gempa buat kali kedua.tiba2 satu cahaya dekat ibunya dan membuatkan satu letupan cahaya.
Yg berada dekat ngan gempa tercampak jauh dari gempa.manakala glacier cuba bertahan namun cahaya itu makin lama makin bersinar.akhirnya glacier juga tercampak jauh.
Glacier:mommy!!!!!!!
Realiti.....
Glacier:(tersedar dari tidurnya)mommy!!!!(terjerit)(baru sedar)hah?....huh...ah...mimpi saja.....(teringat mimpi itu balik)mommy...hiks...nape tinggalkan glacier.....ni semua salah 6 elemen itu.....hiks....(geram)(perasan)eh?...cam mana aku boleb ada dalam bilik aku ni?bukan ke aku bawa motor ke tadi?nape ada plaster kat dahi aku ni?
Tiba2 pintu bilik glacier dibuka oleh seseorang dengan kasar.lebih tepat dua orang.
Frostfire dan supra:kenapa glacy!?ada sesuatu ke?!
Glacier:(terkejut)kalau yer pun ketuk la dulu!
Frostfire dan supra:maaf...
Glacier:(kembungkan pipi)
Supra:tadi kenapa kau jerit?
Glacier:(terdiam).........
Frost:glacy...bagitaulah kitaorang....janganlah cam ni....
Glacier:tadi....aku mimpi...aku jumpa mommy....aku x tahu pulak..yg mimpi tu nightmare.....hiks....nape diorang ambil mommy daripada aku?....
Supra:(terdiam)
Frost:glacy......
Supra dan frost terdiam.mereka faham perasan glacier.mereka pun rindu mak ayah mereka cuma mereka fikir glacier mungkin cuma rindu ibunya sahaja kerna dia fikir ibu bapa mereka bunuh ibunya termasuklah bapanya sekali dia benci.
Mereka menafikan.mereka cuba kumpul bukti supaya glacier tidak benci 6 elemen itu lagi terutama ayahnya.
Glacier:(teringat)oh...aku baru teringat
Supra:apa benda?
Glacier:cam mana aku boleh ada dalam bilik ni?bukan tadi aku naik motor?
Frost:oh tadi...kau jatuh dalam longkang...kau pengsan waktu...panik tau x aku ngan sup bila nampak kau jatuh dalam longkang...dah la dahi tu luka....(tunjuk diri betapa risaunya dia ngan glacy)
Glacier:(terharu)terima kasih korang berdua....aku rasa tanpa korang berdua..pasti aku x mampu lagi(senyum manis)
Supra:am.../////(tundukkan topinya)sama2...///////(ikut cam bapanya)
Frost:heh...//////..ah..sama2..///(cuba tutup hidung)
Glacier:hurm?...nape frost tutup hidung frost?
Frost:sebab frost nak bersin....frost keluar dulu yer...bye2!
Bam!
Terkejut supra dan glacier bila frost tutup ngan kuat.glacier urut dadanya.
Glacier:sup?
Supra:apa?
Glacier:......tadi mommy marah x kat glacy?sebab glacy tadi cam...biadap jer tadi...
Supra:oh x..aunty gem x marah pun
Glacier:betul ?
Supra:iya....
Glacier:kalau cam tu..aku sambung tidur yer...
Supra:ok..sweet dream(selimut glacy)chu!(cium dahi glacy)/////(keluar dari bilik)
Glacier:●/////^/////●....(dalam hati)dia cium dahi aku?!perkara cam ni supra x pernah lakukan pun!?Aaaa!!(normal)
Tbc.........
Sorry kalau agak membosankan dan pendek....tapi kat atas tu ada spoilers sikit....chapter seterusnya akan menceritakan apa yg berlaku....pada masa hadapan...
Jangan lupa vote dan comment sekali yer
Bye2!
Syila out!
YOU ARE READING
Meet Our Children (Hiatus)
Actionkisah 7 elemen yg duduk bersama-sama dengan atoknya.Kehidupan 7 elemen kadang - kadang aman dan kadang-kadang huru-hara tetapi kehidupan mereka berubah 180 darjah selepas berjumpa tiga orang ni tersebut.seorang budak perempuan dan dua orang lagi lel...